اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191395
تاریخ انتشار: 1396/10/16 22:32
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مصوبه شورای عالی آب مبنی بر انتقال آب شرب از استان خوزستان گفت: ما به مصوبات قانونی احترام می‌گذاریم اما واقعیت این است که این استان‌ها نیاز به آب شرب ندارند و آب برای اهداف دیگری منتقل می‌شود.

عصرجهان- آیت‌الله محسن حیدری عصر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی اهواز، با تأکید بر اینکه بدون سیاست‌گذاری صحیح، برنامه‌ریزی برای تجارت امکان‌پذیر نیست اظهار کرد: مهم‌ترین بخش اقتصاد تجارت است بنابراین نمی‌توان تجارت را به‌ویژه تجارت بین‌المللی را بدون هدف‌گذاری صحیح پیش برد.


وی گفت: در حوزه صادرات غیرنفتی چنانچه به وضعیتی برسیم که بتوانیم بازار را در حد ظرفیت خودمان زیر سیطره خودمان بگیریم و به‌اندازه ضرورت اقدام به واردات کنیم یعنی به ایده آل خود در تجارت دست پیداکرده‌ایم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه 90 درصد اجناس مصرفی در داخل کشور وارداتی هستند، بیان کرد: اگر این آمار صحت داشته باشد مایه تأسف است، صنعتگران و تولیدکنندگان باید کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند.
وی افزود: رقابت در بازارهای بین‌المللی با کالاهای بدون مرغوبیت امکان‌پذیر نیست و مسئولان دولتی باید زمینه را برای تولیدکنندگان به‌منظور بالا بردن کیفیت تولیدات خود فراهم کنند.
آیت‌الله حیدری با تأکید بر اینکه قوه مقننه نیز باید قوانین دست‌وپا گیری که سد راه تجار و بازرگانان است را از میان بردارد، عنوان کرد: کسانی که در امر صادرات و واردات دخیل هستند ابتدا خود باید معتقد باشند که واردات به‌اندازه ضرورت انجام شود و مصلحت خود را بر مصلحت مملکت مقدم ندانند.

خوزستان قادر به تأمین 2 برابر محصولات غذایی موردنیاز کشور

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه خوزستان 80 درصد نفت کشور را تولید می‌کند، گفت: ظرفیت‌های خوزستان تنها مربوط به نفت، پتروشیمی و فولاد نیست بلکه خوزستان در حوزه کشاورزی جلگه حاصل‌خیزی است که می‌تواند 2 برابر محصولات غذایی موردنیاز کشور را تأمین کند
وی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، بیان کرد: بنا به گفته کارشناسان این طرح می‌تواند 50 درصد محصولات غذایی کشور و 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان فراهم کند.
آیت‌الله حیدری افزود: این در حالی است که زمین‌های قابل احیا در خوزستان تنها 550 هزار هکتار نیست بلکه 3 میلیون هکتار است که قابلیت کشاورزی و احیاء دارد.
وی بابیان اینکه کل مساحت زمین‌های کشاورزی خوزستان 6 میلیون هکتار است، عنوان کرد: از 3 میلیون هکتار تنها 1 میلیون و 100 هزار هکتار زیر کشت رفته است و 2 میلیون دیگر دست‌نخورده باقی‌مانده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری در اسفندماه سال گذشته و طرح موضوع احیاء 800 هزار هکتار را در حضور رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: مقام معظم رهبری معتقدند 2 میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان باید احیاء شود.
وی بابیان اینکه خوزستان به لحاظ آب، خاک و آفتاب بهترین استان کشور است، گفت: زمین‌های کشاورزی خوزستان قابلیت 2 تا 3 بار کشت در سال را دارد.
آیت‌الله حیدری افزود: در مرکز اما مسئولانی داریم که با نگاه بخشی و نه ملی استعدادهای موجود در استان را به‌حساب نمی‌آورند.

انتقال آب خوزستان برای اهداف موردنظر مرکز نشینان

وی بابیان اینکه برخی آقایان مرکز نشین به آب خوزستان که نعمت خدادادی است طمع دارند، عنوان کرد: این آقایان درصدد هستند آب خوزستان را به بهانه آب شرب به دیگر استان‌ها منتقل کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مصوبه شورای عالی آب مبنی بر انتقال آب شرب از استان خوزستان گفت: ما به مصوبات قانونی احترام می‌گذاریم اما واقعیت این است که این استان‌ها نیاز به آب شرب ندارند و آب برای اهداف دیگری منتقل می‌شود.
وی بیان کرد: تاکنون به میزان 1 میلیارد و 284 میلیون مترمکعب در سال یعنی 4 تا 5 برابر میزان آب شرب موردنیاز آب منتقل کرده‌اند و اکنون نیز در نظر دارند 2 میلیارد و 809 میلیون مترمکعب دیگر یعنی بیش از مقدار فعلی منتقل کنند.

برنامه‌های خطرناک وزارت نیرو برای خوزستان

آیت‌الله حیدری بابیان اینکه وزارت نیرو برنامه خطرناکی را برای خوزستان دیده است گفت: وزارت نیرو سالانه باید 18 میلیارد مترمکعب آب از کارون و دز را برای مصارف آب شرب، محیط‌زیست، تالاب‌ها و به استان اختصاص دهد این در حالی است که امسال 8 میلیارد مترمکعب آب را مصوب کرده‌اند و مابقی را می‌خواهند حذف کنند.
وی افزود: با این تصمیم‌گیری وزارت نیرو یعنی به میزان 45 درصد آب برای خوزستان و 55 درصد دیگر را به‌جاهای دیگر منتقل می‌کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه به میزان 3 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب از رودخانه کرخه داریم اما در نظر دارند تنها 2 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب را به استان اختصاص دهند، گفت: این در حالی است که فقط هورالعظیم به 1 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد.
آیت‌الله حیدری با انتقاد از تصویب تنها 3 درصد آب از حوزه مارون گفت: این تصمیمات به بهانه خشک‌سالی صورت می‌گیرد همان‌طوری که آب شرب را بهانه کردند.
وی با اشاره به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر وجود آب مازاد در خوزستان عنوان کرد: این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مجوز کاشت پسته برای جاهای دیگر صادر می‌شود.
آیت‌الله حیدری با ابراز تأسف از عملکرد وزارت نیرو و ادعاهای سازمان محیط‌زیست عنوان کرد: اگر آب مازاد در استان وجود دارد پس دلیل خشکی تالاب‌ها، کمبود آب، وجود ریز گردها، خشک شدن نخیلات شادگان، خرمشهر و آبادان همچنین ممنوعیت کشت شلتوک در استان توسط وزارت نیرو برای چیست؟
وی با تأکید بر نگاه ملی کردن به خوزستان به‌عنوان گلوگاه اقتصادی کشور گفت: چنانچه سیاست‌های غلط در مورد خوزستان ادامه پیدا کند نتیجه آن جز ایجاد نارضایتی در استان و سربازگیری مسئولان برای دشمن، آل سعود و اسرائیل نخواهد بود.
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به روئسای اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران حاضر در مراسم بیان کرد: از مسئولان کشوری بخواهید رویه غلط خود را در مورد خوزستان تغییر دهند.
وی گفت: کدام مدیر و مسئول عاقل به خود اجازه می‌دهد جایی را که آباد است را به قیمت آباد کردن جای دیگر ویران کندو خوزستان را تبدیل به شوره‌زار کند.

م.فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*