اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191423
تاریخ انتشار: 1396/10/18 15:10
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:
محمد راستاد: بعد از تصادم نفتکش ایرانی و کشتی باری چینی ، به علت حجم زیاد آتش، امکان نزدیک شدن به این نفتکش وجود ندارد و کماکان حریق و انفجار روی این شناور ادامه دارد.

به گزارش عصرجهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ،محمد راستاد با بیان اینکه یک جسد پیرامون نقتکش ایرانی که با کشتی باری چینی مورد تصادم قرار گرفته بود در سطح آب یافت شد افزود:جسد یافت شده از بین مفقودین ۳۲ خدمه نفتکش برای شناسایی در حال انتقال به بندر شانگهای است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از تصادم نفتکش ایرانی و کشتی باری چینی ، به علت حجم زیاد آتش، امکان نزدیک شدن به این نفتکش وجود ندارد و کماکان حریق و انفجار روی این شناور ادامه دارد.

عملیات اطفاء حریق ادامه دارد
راستاد با بیان اینکه عملیات اطفاء حریق نفت‌کش ایرانی سانچی ادامه دارد،گفت: در حال حاضر شناورهای امداد و نجات پیرامون کشتی حضور دارند اما عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات به سختی انجام می‌شود.به علت وجود حریق و مواد نفتی در سطح آب، امکان مهار آتش وجود ندارد و تا شعاع یک‌هزار متری آتش شعله‌ور است.
وی اضافه کرد: کشور چین با همکاری کره جنوبی همه توان خود را برای امداد و نجات انجام داده است و این روند همچنان ادامه دارد.

ارزیابی محل حادثه توسط تیم ایرانی
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تیم همراه به محل حادثه اعزام شد تا ارزیابی‌های اولیه از وقوع حادثه انجام شود، همچنین در تهران هم کمیته بررسی حادثه تشکیل شده است  تا به موضوعات و جوانب مختلف این حادثه رسیدگی شود و این کار تا تعیین تکلیف همه سرنشینان نفتکش سانچی  ادامه دارد.
 یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی از مبدا بندر عسلویه به کره جنوبی بود، دو روز پیش در ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در محدوده دریایی چین (۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی باری چینی تصادم کرد و بر اثر این اتفاق بلافاصله کشتی نفت‌کش دچار انفجار و حریق شد



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*