اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191444
تاریخ انتشار: 1396/10/19 23:16
سخنگوی کمیته اضطرار شرکت ملی نفتکش ایران گفت: با وجود تلاش ها و تماس های مکرر با دولت چین متأسفانه همکاری لازم برای اطفاء حریق در نفتکش ایرانی صورت نمی گیرد.

به گزارش تسنیم کاپیتان محسن بهرامی افزود: متأسفانه 1 ساعت پیش انفجار جدیدی در نفتکش «سانچی» در دریای جنوب شرقی چین اتفاق افتاد اما براساس آخرین تصاویری که از منطقه به دستمان رسیده این انفجار مشکلی را برای کشتی ایجاد نکرده و مواد نفتی خارج شده از مخازن درحال سوختن است.

وی ادامه داد: با وجود حضور چند کشتی نفتخوار چینی در منطقه اما اقدام جدی ای برای اطفاء حریق کشتی نفتکش ایرانی صورت نمی گیرد و این کشتی ها تنها به صورت مانور در اطراف کشتی درحال اشتعال ایرانی حضور دارند.

سخنگوی کمیته اضطرار شرکت ملی نفتکش ایران گفت: به نظر می رسد چینی ها از روی قصد و به صورت عمدی عملیات جدی برای اطفاء حریق کشتی ایرانی انجام نمی دهند و یکی از احتمالات این است که چینی ها منتظر به پایان رسیدن محموله میعانات گازی نفتکش ایرانی هستند.

کاپیتان بهرامی افزود: به همین دلیل ما با یک شرکت ژاپنی به توافق رسیدیم که به سرعت برای اطفاء حریق کشتی ایرانی وارد عمل شود و حتی حاضریم نفراتی را از ایران برای تسریع در اطفاء حریق اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از همکاران ما که تجربیات بسیاری در اطفاء حریق بخصوص در زمان جنگ دارند برای حضور در منطقه و کمک به خاموش شدن حریق در نفتکش سانچی اعلام آمادگی کردند.

سخنگوی کمیته اضطرار شرکت ملی نفتکش ایران گفت: رایزنی های بسیاری از طریق وزارت امور خارجه، نمایندگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نمایندگان اعزامی شرکت ملی نفتکش با مقامات چینی درحال انجام است که امیدواریم در روند عملیات اطفاء حریق مؤثر باشد.

کاپیتان بهرامی درباره آخرین خبرها از سرنوشت خدمه نفتکش سانچی گفت: هنوز هیچ خبر جدیدی از خدمه کشتی منتشر نشده و ما امیدواریم با تسریع در عملیات اطفاء همکاران خود را در شرایط سلامت نجات دهیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*