اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191464
تاریخ انتشار: 1396/10/20 12:48
رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر: متاسفانه به دلیل رسیدگی نکردن به موقع به این معضل، ماه گذشته نیز برای ششمین بار شاهد مرگ یک کودک در منطقه دستغیب بندرامام خمینی شدیم که پس از گذشت یک ماه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

عصرجهان- رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر گفت: مرگ 6 کودک زیر پنج سال در کانال های روباز شهرستان بندرماهشهر در 2 سال گذشته حاصل اختلافات آبفا و شهرداری های این شهرستان است که با مقصر دانستن یکدیگر از رفع مشکل عاجز مانده اند.
علی نوری سه شنبه در حاشیه نشست شورای سلامت شهرستان بندرماهشهر در گفت و گو ایرنا با انتقاد از شهرداری های این شهرستان در رسیدگی نکردن به وضعیت کانال های روباز افزود: متاسفانه با وجود شناسایی نقاط حادثه خیز و پیگیری مکرر ماموران مرکز بهداشت، تا به حال هیچ اقدامی برای رفع این معضل برای پیشگیری از بروز مرگ کودکان از سوی هر سه شهرداری جز 2 مورد توسط شهرداری بندرماهشهر انجام نشده که ادامه این روند، می تواند هشداری برای بروز اتفاقات دیگر در این زمینه باشد.
نوری اضافه کرد: متاسفانه به دلیل رسیدگی نکردن به موقع به این معضل، ماه گذشته نیز برای ششمین بار شاهد مرگ یک کودک در منطقه دستغیب بندرامام خمینی شدیم که پس از گذشت یک ماه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
وی گفت: از مرداد امسال تاکنون به دلیل ایجاد وقفه در انتخاب شهرداران هیچ گزارشی مبنی بر رسیدگی به معضل کانال های روباز نتوانستیم به مرکز خوزستان ارایه دهیم.
وی افزود: در نشست امروز شورای سلامت ماهشهر مصوب شد، نشستی تخصصی بین مرکز بهداشت با شهرداران ماهشهر برای رسیدگی به این معضل تشکیل شود که امیدواریم به زودی شاهد اقدامات اساسی در این زمینه باشیم.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر در ادامه گفت:به دلیل نبود سیستم فاضلاب در سکونت گاه های غیررسمی این شهرستان دربیشتر مواقع به ویژه در زمان بارندگی شاهد گرفتگی فاضلاب و ایجاد فضای غیربهداشتی در این مناطق هستیم که سلامت ساکنان را به خطر می اندازد.
نوری افزود: این در شرایطی است که مسوولان به دلیل غیررسمی بودن این سکونت گاه ها از ارایه امکانات و رفع مشکلات آنها غفلت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: مشترک بودن سیستم فاضلاب با سیستم جمع آوری آب های سطحی و سرازیر شدن به کانال های رو باز یک معضل اساسی در شهرستان بندرماهشهر به ویژه در مناطق حاشیه ای تبدیل شده که در این رابطه ادارات آبفا و شهرداری های این شهرستان یکدیگر را مقصر می دانند و از رفع مشکل عاجز مانده اند در این میان تنها جان و سلامت مردم به خطر افتاده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*