اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191478
تاریخ انتشار: 1396/10/21 21:16
حسن عباسی: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند ایران در حال فروپاشی است

رییس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که ناکارآمدی از دولت و نه نظام است.

به گزارش تسنیم، حسن عباسی امروز(پنجشنبه، 21 دی) در نشست تخصصی تحلیل وقایع اخیر کشور با عنوان به نام مستضعفین که در محل لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بزرگترین کارکردهای انقلاب اسلامی، خنثی‌ کردن این توطئه‌ها بوده است؛ کارهایی که پژاک و منافقین انجام می‌دادند را می‌توان شورش دانست، اما این اتفاقات اخیر شورش محسوب نمی‌شود.

وی افزود: در سال 1394 که توافق‌نامه برجام تصویب شد، عده‌ای خوش‌خیال فکر می‌کردند که گشایش‌های بزرگ اقتصادی صورت می‌گیرد، اما اقتصاددانان اصلاح‌طلب این موضوع را برای آنها توضیح ندادند.

رییس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: در دولت اصلاحات طرحی برای گورباچوفیزه کردن جمهوری اسلامی اجرا شد که به نتیجه نرسید، اما در 4 سال دوم، در مراکز استراتژیک به دنبال طراحی مدل درهای باز چین بودند و کتابی به نام «چین نو» نوشته شد که به دنبال حفظ پوستر و تغییر محتوای جمهوری اسلامی بودند.

عباسی اظهار داشت: به دنبال اجرای سیاست درهای باز، مقام معظم رهبری تأکید کردند که ما نمی‌خواهیم دور کشور دیوار بکشیم، اما باید تعریف درستی از این سیاست درهای باز انجام بگیرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال 94 فرمودند که دشمن با یک عمامه به سر مشکل ندارد، حتی با صورت و ظاهر جمهوری اسلامی مشکلی ندارد، مشکل اصلی او فقط سیرت و محتوای نظام است، کسانی که می‌گفتند تمام مشکلات کشور با مذاکرات حل خواهد شد، امروز متوجه شدند که مشکلات کشور با ارتباط با آمریکا حل نخواهد شد.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: خوشبختانه انقلابیون تمام این موارد را گفته بودند و می‌دانستند از مذاکرات آبی گرم نخواهد شد.

عباسی درباره اظهارات مسئولان آمریکایی نسبت به اتفاقات اخیر در ایران، تصریح کرد: آمریکایی‌ها برآورد درستی از جمهوری اسلامی نداشتند و فکر می‌کردند کشور در حال فروپاشی است که این برداشت اشتباهی بود، لذا یکی از پیروزی‌های بزرگی که در این اتفاقات اخیر به دست آوردیم، شکست سیاست درهای باز بود.

وی اضافه کرد: دولت از دو زاویه باید نسبت به اتفاقات اخیر پاسخگو باشد، اول اینکه تئوریسین‌هایی مثل صادق زیباکلام را به تمام دانشگاه‌ها‌ فرستاده و از اسرائیل، رضاخان و آمریکا حمایت کرد که نتیجه آن شعارهای ساختارشکنانه بعضی از نادان‌ها بود، بخش دوم نیز افزایش بیش از حد سطح توقعات مردم است، لذا باید به این نکته توجه داشته باشیم که ناکارآمدی از دولت است نه نظام.

منبع: تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*