اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191483
تاریخ انتشار: 1396/10/22 22:15
زیباکلام هم منشاء اتفاقات اخیر شد/آشغال هم مثل خس و خاشاک هزینه‌ساز است/درخواست ایران از ارتش چین و ژاپن/جمله‌ای که جهانگیری با افتخار به آمریکایی‌ها اعلام کرد/بازگشت آیت الله هاشمی شاهرودی به کشور

عصرجهان- در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد،در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد

محدودیت‌های وزارت اطلاعات احمدی نژاد برای مرحوم هاشمی 

علیخانی با بیان اینکه «آیت الله هاشمی در طول حیات سیاسی خود بعد از انقلاب همیشه مورد توجه شخصیت های خارجی بود» گفت: «چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی خارجی که به ایران می‌کردند همیشه به دیدار آیت‌الله می آمدند اما این دیدارها در دوره احمدی‌نژاد ممنوع شده بود و شخصیت های خارجی که به ایران می آمدند و درخواست داشتند با آیت الله هاشمی ملاقات کنند به آنان اجازه داده نمی شد.»مشاور پارلمانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام این محدودیت ها را تنها مختص دیدارهای خارجی ندانست و تاکید کرد که وزارت اطلاعات دولت احمدی نژاد هم برای دیدارهای داخلی آیت الله هاشمی محدودیت ایجاد کرده بود.او با بیان اینکه «دیدارهای داخلی آیت‌الله با گروه‌های سیاسی و مدنی هم محدود شده بود» گفت: «در دورانی که آقای مصلحی وزیر اطلاعات بودند برای دیدار شخصیت ها یا گروه های سیاسی با آیت الله هاشمی سختگیری زیادی می شد تا افراد و گروه‌های سیاسی نتوانند با آقای هاشمی ملاقات کنند. چندین مورد پیش آمده بود که وزارت اطلاعات آقای حیدر مصلحی جلوی این دیدارها را گرفته بود.»/خبرآنلاین

درخواست ایران از ارتش چین و ژاپن

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران از درخواست همکاری از ارتش کشورهای چین و ژاپن برای نجات جان ملوانان نفتکش ایرانی سانحه دیده در دریای چین خبر داد.امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی گفت: رئیس اداره روابط و مناسبات خارجی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز جمعه در دیدار با وابستگان نظامی دو کشور چین و ژاپن با اعلام مراتب نگرانی و اضطراب خانواده های ملوانان ایرانی نفتکش حادثه دیده، خواست مقامات ارتش، مسولان و مردم کشورمان در ورود همه جانبه و مسئولانه ارتش دو کشور برای نجات جان ملوانان ایرانی را به آنها منتقل کرد.وی افزود: در این دیدار هر دو وابسته نظامی ارتش های چین و ژاپن اعلام کردند در اسرع وقت مراتب را به فرماندهان و مسئولان کشورهایشان منعکس می کنند.امیر تقی خانی در ادامه افزود: یک تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش شامل تکاوران کلاه سبز زبده این نیرو با هدف انجام عملیات امداد و نجات ملوانان نفتکش ایرانی سانحه دیده در دریای چین، روز پنجشنبه در بندر شانگهای چین مستقر شده و منتظر واگذاری امکانات پروازی از سوی ارتش چین برای اجرای عملیات امداد و نجات هستند.وی افزود: تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش در صورت واگذاری بالگرد از سوی ارتش چین می توانند با انجام راپل بر روی عرشه نفتکش دچار حریق وارد شده و عملیات امداد و نجات خدمه و ملوانان سانحه دیده را انجام دهند.

جمله‌ای که جهانگیری با افتخار به آمریکایی‌ها اعلام کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با افتخار به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم که اگر از برجام خارج شدند، این آن‌ها هستند که ضرر می‌کنند و ما آمادگی کامل برای هر احتمالی را داریم و اگر شما توافقات را به هم بزنید مطمئن باشید ایرانی‌ها عزا نمی‌گیرند و قادر هستند که مسائل خود را پیش ببرند و مشکلات را حل کنند.

آشغال هم مثل خس و خاشاک هزینه‌ساز است

عزت الله ضرغامی گفت: تعبیر کلی "آشغال" در مورد معترضین، مشابه "خس و خاشاک" هزینه ساز است. ضرغامی در کانال تلگرامی خود در ادامه نوشت: کلام غیردقیق، زمینه‌ساز فهم نادرست و بروز فتنه است. او ادامه داد: راه حل معضلات فرهنگی - اجتماعی افزایش بودجه حوزه های علمیه نیست! حجت الاسلام صدیقی در نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه در بودجه 97 برای فرهنگ بودجه قابل اعتنایی در نظر نگرفته شده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم دین را رواج دهیم باید برای حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی‌مان بودجه مناسب پیش‌بینی شود.

بستری شدن آیت‌الله شاهرودی در آلمان خلاف تمایل ایشان بود

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص موضوعات و شایعات اخیر که درباره بیماری و سفر درمانی آیت‌الله هاشمی شاهرودی ایجاد شد بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه امده است: بستری شدن حضرت آیت‌الله شاهرودی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در یکی از بیمارستانهای آلمان بنا بر توصیه اکید تیم پزشکی و بر خلاف تمایل ایشان بوده است و پس از بهبودی و طی روند درمانی در آلمان به ایران مراجعت نموده‌اند و در مجمع تشخیص مصلحت نظام و جایگاه‌های دیگر در خدمت مردم و انقلاب اسلامی خواهند بود.

توقع نداشتیم بعد از فتنه 88 با چنین فتنه‌ای مواجه شویم

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه این مملکت با انقلاب، استقلال یافته است و می‌تواند مشکلات را حل کند، خاطرنشان کرد: روحیه لیبرالی و اشرافی هیچگاه برای جامعه مفید نبوده و امروز نیز با این روحیه نمی‌توان خلاءهای مملکت را پر کرد. صدیقی با اشاره به اینکه توقع نداشتیم بعد از فتنه 88 با چنین فتنه‌ای مواجه شویم، اظهار کرد: دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند گفتمان انقلاب را به حاشیه برانند و مسائل جزئی و بی‌ارزش را، عمده جلوه دهند. این حادثه به خوبی نشان داد که دشمن هر لحظه منتظر غفلت ماست و از مشکلات ما برای دستیابی به اهدافش استفاده می‌کند بنابراین هشداری برای ما بود تا همیشه هوشیار و بیدار و بسیج باشیم. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ایران مشتی محکم بر دهان دشمن قسم خورده انقلاب کوباند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر هر توطئه‌ای که آمریکا بخواهد بر اساس توهم و جهالت و سردرگمی علیه‌مان داشته باشد بار دیگر ایستادگی خواهند کرد.

مطهری: منظورم آستان قدس بود نه ستاد اجرایی یا بنیاد مستضعفان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام جزء مالیات دهندگان هستند. علی مطهری در توضیحی نوشت: در خبری که از سخنرانی من در کنگره حزب همبستگی منتشر شد جمله‌ای درباره ضرورت پرداخت مالیات از سوی بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام آمده بود در حالی که چنین جمله‌ای در صحبت‌های من وجود نداشت. وی افزود: این دو نهاد جزء مالیات دهندگان هستند و این جمله به خاطر اشتباه خبرنگار نقل شده بود و من درمورد پرداخت مالیات از سوی آستان قدس تاکید کرده بودم.

بادامچیان: در حمایت از احمدی‌نژاد به تکلیف الهی عمل کردیم

اسدالله بادمچیان درباره رویکرد اصولگرایان در قبال افراد گفت: مجموعه اصولگرایان نسبت به احمدی‌نژاد و برخی دیگر در حال بازنگری هستند و مشکلی هم نیست چرا که دیروز تشخیص می‌دادند در خط اصول است و امروز او را قبول ندارند. ‌او ادامه داد: در زمان احمدی‌نژاد افرادی داشتیم که صددرصد مخالف احمدی‌نژاد بودند و افرادی که کاملاً موافق او بودند اما هر دو تابع ولایت امر بودند و وقتی که احساس شد احمدی‌نژاد از مسیر خود دارد خارج می‌شود از وی فاصله گرفتند. افرادی که مخالف بودند آن روزی که مقرر شد، در دور دوم به تکلیف الهی خود عمل کرده و از احمدی‌نژاد حمایت کردیم، با اینکه او را قبول نداشتیم و معتقد بودیم که فرد دیگری باید مسؤولیت را به دست گیرد. این حمایت به این دلیل بود که اگر با او همراهی نمی‌کردیم فردی سر کار می‌آمد که باب میل آمریکا بود، به همین علت از احمدی‌نژاد حمایت کردیم. این حمایت برای انجام تکلیف شرعی بود نه برای احمدی‌نژاد و دیگران. بادمچیان گفت: در مورد آقای هاشمی هم موافق و مخالف داشتیم اما تخریب را جایز نمی‌دانستیم و اگر کسی تخریب می‌کرد به او تذکر می‌دادیم./ایلنا

علیزاده طباطبایی: احمدی‌نژادی‌ها در وقایع اخیر دست داشتند

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی پیرامون چرایی سکوت احمدی نژاد و هوادارانش در مقابل ناآرامی های اخیر، گفت: « شک نکنید که آن ها در  این جریان ناآرامی های اخیر در شهرهای کوچک دست داشتند. یعنی پالس هایی فرستاند و اقداماتی کردند. این طورنیست که سکوت کرده باشند . آن ها دلشان برای انقلاب و نظام نمی سوزد. اگر می سوخت طی هشت سالی که اداره ملکت را به عهده و هشتصد میلیون دلار درآمد داشتند؛ مملکت را به این روز نمی انداختند. آن ها فقط به دنبال این هستند که به قدرت بازگردند». وی افزود: « خوشحالم که احمدی نژاد دوره دوم نیز رئیس جمهور ماند و دستش برای همه کسانی که از او حمایت می کردند رو شد. قبل از آن هر چه می گفتیم که این ها اولا آدم های کوچکی هستند و شایستگی اداره کشور ندارند و دوما معلوم نیست به کجا وابسته اند  که می خواهند بزرگانی مثل هاشمی و ناطق را از صحنه خارج کنند؛ کسی  قبول نمی کرد. اگر دستش رو نمی شد شاید بعدا می توانست به عنوان قهرمان ملی بازگردد اما الان می بینیم که زنبیل دست می گیرند، بست می نشینند و ... کسی از آن  ها حمایت نمی کند».

امام جمعه قم: دولت به جامعه شوک ندهد

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار داشت: باید با توجه به حوادث به وجود آمده، دولت و دولتمردان از اقدامات آنی و تصمیمات شوک‌آور و هیجانی به جامعه پرهیز کرد و جلوی آن گرفته شود، برای مبارزه با ناکارآمدی دستگاه‌ها و مطالبات مؤسسات اعتباری باید راه‌کارهای فوری ارائه شود و گرنه فتنه انگیزان از آن سوءاستفاده خواهند کرد.

زیباکلام هم منشاء اتفاقات اخیر شد

حسن عباسی: دولت از دو زاویه باید نسبت به اتفاقات اخیر پاسخگو باشد، اول اینکه تئوریسین‌هایی مثل صادق زیباکلام را به تمام دانشگاه‌ها‌ فرستاده و از اسرائیل، رضاخان و آمریکا حمایت کرد که نتیجه آن شعارهای ساختارشکنانه بعضی از نادان‌ها بود، بخش دوم نیز افزایش بیش از حد سطح توقعات مردم است، لذا باید به این نکته توجه داشته باشیم که ناکارآمدی از دولت است نه نظام. 

ترامپ سفرش به لندن را لغو کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: دلیل آنکه سفرم به لندن را لغو کردم، این است که حامی اقدامات دولت باراک اوباما (رئیس جمهوری سابق آمریکا) در فروش سفارتخانه‌ ایالات متحده در لندن نیستم. این مکان شاید در بهترین جای لندن قرار داشت و بهترین سفارتخانه این شهر بود اما به قیمت بسیار اندک و تنها برای ساخت یک سفارتخانه جدید در مکان بدی در این شهر به قیمت1.2 میلیارد دلار فروخته شد. آنها می‌خواهند من روبان را قیچی کنم، نه! 

یاسر هاشمی: نمی‌گذاشتند برای نماز پیکر پدرم بروم

یاسر هاشمی کوچک‌ترین فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: شورای عالی امنیت ملی دیرهنگام موضوع تحقیق درباره فوت حاج آقا را مورد بررسی قرار داد. آخرین گزارشی که به ما دادند این بود که وجود 10 یا 12درصد به طور دقیق یادم نیست رادیواکتیو در خون حاج آقا قطعی است اما این دلیل فوت نیست. در خون حاج خانم نیز سه برابر و در خون فاطمه یک برابر رادیواکتیو وجود دارد. ما از آنها خواستیم که گزارش را به ما بدهند اما ندادند. در واقع هاشمی‌زدایی که امروز مطرح می‌شود، مقابله با تفکر هاشمی است و بحث جدیدی هم نیست. از همان موقعی که تلویزیون اجازه نداد افکار آیت‌الله هاشمی بخش شود هاشمی‌زدایی کلید خورد. دستشان به دانشگاه آزاد نمی‌رسید که رسید اما مردم به خوبی می‌دانند که هاشمی که بوده و چه کاری انجام داده است. همیشه عده‌ای بودند که با تفکرات آیت‌الله هاشمی مخالفت می‌کردند. حالا نمی‌خواهم بگویم بی‌حیایی اما این رفتارها را انجام می‌دهند. مردم خوب می‌دانند که چه کسی دانشگاه آزاد را بنا نهاد و چه تفکری پشت آن است. تفکرات آیت‌الله هاشمی مشخص است. 

افشاگری درباره فشار پانیانیوس به مسعود

رکورد، نشریه معتبر پرتغالی امروز نوشت مسعود شجاعی مجبور شده مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازی کند. این نشریه در گزارشی نوشت: شجاعی تا همین اواخر کاپیتان تیم ملی ایران بود و کمک زیاد کرد تیمش به جام جهانی برسد. باشگاه پانیانیوس او را مجبور کرد تا مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازی کند. شجاعی مجبور بود بازی کند. او باید به قراردادش پایبند می ماند و یا آنکه محروم می شد. مدیریت پانیانیوس حتی شجاعی را تهدید کرده بود به یوفا گزارش خواهد داد که او به خاطر دلایل سیاسی بازی نکرده و این مسئله می توانست تا یک سال او را محروم کند/ خبرورزشی

کشف محموله مواد انفجاری و انتحاری در سراوان

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: با تلاش رزمندگان روابط عمومی قرارگاه قدس نزسا در منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان یک محموله حاوی مواد منفجره و کمربندهای انتحاری همراه با مقادیری تجهیزات ارتباطی و... کشف و ضبط شد. این اطلاعیه می افزاید: این محموله که عوامل گروهک تروریستی «جند الشیطان» قصد ورود آن به داخل کشور برای ایجاد ناامنی، اغتشاش و اقدامات تروریستی را داشتند به دست رزمندگان اسلام افتاد. این اطلاعیه در پایان تأکید کرده است: رزمندگان غیور و شجاع نیروی زمینی سپاه و دیگر نیروهای امنیتی و انتظامی کشور با اشراف اطلاعاتی و آمادگی همه جانبه خود در نقاط مرزی هر گونه تحرک و اقدام گروهک های تروریستی و مزدوران وابسته به دشمنان ملت ایران را رصد و قاطعانه ناکام خواهند گذارد.

 کارهایی که با سهام عدالت می‌توان کرد

فرزین پورمحبی در یادداشتی در وبلاگش نوشت: بعد از 9 سال پرداخت نشدن سود سهام عدالت، مقدارش نسبت به آخرین باری که داده شد 14 هزارتومان هم کمتر شد! یعنی ما 9 سال قبل برای یک سال 40 هزارتومان سود سهام گرفتیم و الان، سود 9 ساله‌مان شده 26 هزارتومان! وقتی که پرداخت چیزی تا این حد پیچیده باشد طبیعی است که خرج کردنش هم پیچیده تر می شود. می‌توان به برخی از آنها اشاره کرده؛

1- بلیط رفت و برگشت به یک شهر زیارتی همراه با ترانسفر داخلی (مثال برای تهرانی ها برای یک نفر: سفر به شهر ری با مترو و ترانسفر از ایستگاه مترو تا حرم مطهر شاه عبدالعظیم و یا سفر به مشهد مقدس -البته با جیب مبارک - و پرداخت هزینه تاکسی از فرودگاه با سود سهام عدالت)

2- خرید 1 کیلو عسل تقلبی

3- خرید نیم کیلو گوشت و یا دو عدد مرغ و دو کیلو تخم مرغ تعزیراتی

4- پرداخت ورودی شهرهای بازی و برخی شهرهای بدون بازی برای یک خانواده

5- رفتن به رستوران با خانواده و خرید یک عدد پیتزای خانواده البته بدون نوشابه و مخلفات و ایضا بدون محاسبه ارزش افزوده

6- خرید فیلتر شکن چند ماهه و یا نصب برخی از برنامه های جایگزین برای دور زدن تحریم تلگرام

7- پرداخت یک دهم عوارض خروجی کشور

8 - تامین حدودا 17 لیتر بنزین 1500 تومانی و 200 کیلومتر دور دور

- و صدها تفریحات سالم و تا حدودی ناسالم دیگر خندان باشید./ خبرآنلاين

برچسب ها:
بسته خبری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*