اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191484
تاریخ انتشار: 1396/10/22 22:29
وقتی پرداخت سود سهام عدالت پیچیده باشد طبیعی است که خرج کردنش هم پیچیده تر می شود مثلا سوال اینجاست که با این مبلغ اصولا چه می توان کرد؟

 کارهایی که با سهام عدالت می‌توان کرد
وبلاگ > پورمحبی، فرزین - سهام عدالت مقوله پیچیده ای است.
بدون هیچ بحث و گفتگویی سهام عدالت یکی از پیچیده ترین مقولات است. چرا؟ ...
اولا این سهام را نه کسی دیده و نه اصولا کسی می داند که دقیقا کجاست اما در عین حال سودش دقیقا ساعت 24 برخی از شب‌های سال واریز می شود.
دوما محاسبه سود این سهام نزدیک به 9 سال طول کشیده(اگر پیچیده نبود در عرض 9 دقیقه با یک ماشین حساب جیبی هم کلکش کنده می‌شد.)
سوما بعد از 9 سال پرداخت نشدن سود، مقدارش نسبت به آخرین باری که داده شد 14 هزارتومان هم کمتر شد! یعنی ما 9 سال قبل برای یک سال 40 هزارتومان سود سهام گرفتیم و الان، سود 9 ساله مان شده 26 هزارتومان! حالا نرخ تورم و خواب 9 ساله و ارزش پول در آن موقع و... را هم بی خیال می شویم.(البته خودمان یک چیزهایی حدس می زنیم که مثلا آن سود 40 هزارتومانی در شب انتخابات داده شد و این یکی در روزهای بعد از انتخابات.)
اما یکی از پیچیدگی‌های سهام عدالت هم این است که سهام عدالت لطفی است در حق ملت؛ اما اینجای کار پیچیده می شود که بعد از چنین لطفی، از همان ملت برای تکمیل موجودی شان، مبلغی گرفته می شود. انگار کسی لطف کند و برای شما لباسی هدیه بیاورد اما بعد، بابت تکمیل آستینش از شما پولی مطالبه کند! قبول بفرمایید عجیب است اما در عین حال هم قبول بفرمایید که ما در سرزمین عجایب به سر می‌بریم.
در ادامه هم باید گفت: این که تصمیم گرفته شد این سود دقیقا در این روزهای خاص و شرائط حساس کنونی پرداخت شود کمی جالب و پیچیده است. خب؛ وقتی که پرداخت چیزی تا این حد پیچیده باشد طبیعی است که خرج کردنش هم پیچیده تر می شود مثلا سوال اینجاست که با این مبلغ اصولا چه می توان کرد؟ که خب، ما اینجائیم تا چنین مشکلاتی را رفع و رجوع کنیم و به شرح ذیل به برخی از آنها اشاره کرده و بعد هم می رویم رد کارمان:
1- بلیط رفت و برگشت به یک شهر زیارتی همراه با ترانسفر داخلی (مثال برای تهرانی ها برای یک نفر: سفر به شهر ری با مترو و ترانسفر از ایستگاه مترو تا حرم مطهر شاه عبدالعظیم و یا سفر به مشهد مقدس -البته با جیب مبارک - و پرداخت هزینه تاکسی از فرودگاه با سود سهام عدالت)
2- خرید 1 کیلو عسل تقلبی
3- خرید نیم کیلو گوشت و یا دو عدد مرغ و دو کیلو تخم مرغ تعزیراتی
4- پرداخت ورودی شهرهای بازی و برخی شهرهای بدون بازی برای یک خانواده
5- رفتن به رستوران با خانواده و خرید یک عدد پیتزای خانواده البته بدون نوشابه و مخلفات و ایضا بدون محاسبه ارزش افزوده
6- خرید فیلتر شکن چند ماهه و یا نصب برخی از برنامه های جایگزین برای دور زدن تحریم تلگرام
7- پرداخت یک دهم عوارض خروجی کشور
8 - تامین حدودا 17 لیتر بنزین 1500 تومانی و 200 کیلومتر دور دور
و صدها تفریحات سالم و تا حدودی ناسالم دیگر خندان باشید.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*