اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191495
تاریخ انتشار: 1396/10/23 00:44
در بودجه ۹۷ کمیته امدادی ها روز به روز خارج می شوند و بی سرپرست در جامعه رها می‌شوند. ۲۸ درصد مردم بهمئی تحت حمایت کمیته امداد هستند که با رها شدن آنها کدام نهاد می‌تواند آنها را حمایت کند

به گزارش سیروس بزمی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، نماز جمعه این هفته شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام محمد یوسف افروغی در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک برگزار گردید


حجت الاسلام افروغی در خطبه ی اول به رزق و روزی حلال اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهم دین به دست آوردن رزق و روزی حلال و استفاده از لقمه ی حلال است.
 ایشان فرمود: چهار نوع رزق داریم که شامل ۱- رزق مضمون یا ضمانت شده که شامل خوردنی ها و آشامیدنی ها می شود۲- رزق مملوک که در اختیار و در تملک ما است.۳- رزق  مقسوم  که هیچ کسی نمی تواند آن را کم و زیاد کند ۴- ر زق  موعود که شامل وعده ی عذاب خداوند به کافران و کسب ثواب برای مومنان است.
 ایشان در ادامه فرمود: نکته ای که قابل توجه می باشد این است که برکت در رزق با فراوانی رزق، زمین تا آسمان متفاوت است. پس در رزق الهی دنبال فراوانی نعمت نباشیم بلکه دنبال برکت در مال باشیم که از  نکات اساسی و دقیق و مورد اهتمام قرآن و ائمه معصومین است.‌
وی در ابتدای خطبه ی دوم به سخنان رهبری در ۱۹ دی در دیدار با مردم قم به مناسبت قیام مردم قم اشاره کردند!!


اهم سخنان رهبری به این شرح است:رهبری فرمودند: نبرد و این اغتشاشات نبرد ملت با ضد ملت، نبرد ایرانی با ضد ایرانی و نبرد اسلام با ضد اسلام بود.
ایشان فرمودند: یک مثلث به صورت شبکه‌ای در بیرون آن را طراحی کرده اند و آن استکبار، ارتجاع منطقه به خصوص  عربستان پلید منافقان بود.
 طبق فرموده ی مقام معظم رهبری علت اینکه دشمنان خارجی از این اتفاقات ایران درس نگرفتند به خاطر این است که هنوز مردم ایران را نشناحته اند.
 رهبری فرمودند: مطالبات مردم چه صحیح و چه غیر صحیح همه باید بررسی شود و به مردم اطلاع رسانی شود. افروغی در این رابطه گفت : اما متاسفانه چرا دولت همه ی آنها را محرمانه می گوید.
 رهبری فرمودند: من به رای مردم احترام می گذارم و هر دولتی که روی کار بیاید از آنها حمایت میکنم.
 رهبری فرمودند: اگر مشکل داخلی نداشته باشیم نه این شبکه‌ها می‌توانند اثر بگذارند و نه آمریکا هم می تواند هیچ غلطی بکند. افروغی در این رابطه گفت: پس مشکل اصلی دولت مردان ما است و هیچ شکی در آن نیست.


افروغی در ادامه به بودجه ی سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در ابتدا بعضی از رسانه‌های مغرض هیاهویی راه انداختند که بعضی از موسسات مذهبی پول زیادی برای آنها مصوب شده است، در حالی که کل بودجه های که در بودجه ۹۷ برای موسسات مذهبی مصوب شد هفت دهم درصد است اما برکاتش چندین برابر بعضی از وزارتخانه‌ها است.کدام وزارت خانه در کشور توانسته است به اندازه ی بعضی از این موسسات کار بکند. این ها یک هیاهو بود که مردم نفهمند که در بودجه ۹۷ چه خبر است.
 در بودجه ۹۷ کمیته امدادی ها روز به روز خارج می شوند و بی سرپرست در جامعه رها می‌شوند. پرداخت وام‌هایی که هزاران مانع برای ان ایجاد کرده اند.
 ۲۸ درصد مردم بهمئی تحت حمایت کمیته امداد  هستند که با رها شدن آنها کدام نهاد می‌تواند آنها را حمایت کند؟؟؟!!!!!
 افزایش هزینه‌های جاری دولت در بودجه ی ۹۷، مگر قرار نیست دولت به خودش ریاضت بدهد؟؟؟!!!!  پیش بینی کرده اند که هر جلسه ی دولت که فقط هزینه ی خورد و خوراک آنها باشد ۳۷ میلیون تومان هزینه داشته باشد. این در شرایطی است که کارمندان ما با حقوق ۲ تا ۳ میلیون تومان زندگی می‌کنند.
در بودجه سال آینده آیا فکری به حال مسکن مردم شده است که نشده است.


وی در ادامه خبری خوش به مردم شهرستان داد و گفت: مشکل زمینهای مردم که منابع ملی،کشاورزی، منابع طبیعی و مسکن شهرسازی مشکلاتی وجود داشت در طول این ۳ سال خیلی کمتر شد و حداقل ۱۷ جلسه برای آنها برگزار گردید. خیلی از این مشکلات مقصر اصلی آنها مسئولین قبلی بودند. خیلی از مشکلات که مربوط به منابع طبیعی و جهاد بود حل شد و قطعا همه ی آنها حل می‌شود و مردم نگران نباشند. آنهایی که مربوط به مسکن و شهرسازی که بدون استعلام ،بدون خبررسانی و اطلاع مردم و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و بدون بررسی رفته اند و سند گرفته اند که کار خلاف و ظالمانه ای  بوده است، اما یک رویه ای درست شد که تعدادی از این نسق ها به مردم برگشت، هرچند که هزینه های مالی و زمانی برای مردم در بر داشت.
امام جمعه ی شهرستان در پایان گفت: از عجایب روزگار این است که الان نسق  کشاورزی دست عده ای از مردم است ولی باید همان نسق را بیایند از مسکن و شهرسازی برا زمین خودش پول واریز کند و آن را بخرد. در این زمینه در شهرستان مسئولان از جمله فرماندار واقعاً  نهایت تلاش و همکاری خود را کرده اند که از همه آنها تقدیر و تشکر میکنیم.    



کانال تلگرام عصر جهان


استخدام‌های فامیلی و طایفه ای
|
Iran
|
1396/10/23 00:55
  +0

  -0
پاسخ
امام جمعه کبگیان:
آقای احمدی سریعا موارد نتیجه‌گیری استخدام‌های فامیلی در کهگیلویه و بویراحمد را به مردم اعلام کنید
به گزارش فارس از چیتاب حجت‌الاسلام علی وحدانی فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کبگیان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: رعایت حدود الهی در حلال و حرام زندگانی انسان را دچار برکت می‌کند و دچار خروج و گشایش در سختی‌ها شده و در جایی که خودش تصور نمی‌کند خداوند کریم به اورزق و برکت می‌دهد.
این خطیب جمعه درباره وضعیت استخدام‌های فامیلی در استان خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جناب آقای استاندار بعد از تودیع معارفه خود قول مقابله با تبعیض‌ها در راندمان استخدامات اداری و مبارزه با بی عدالتی را دادند و الان بفرمائید که تکلیف استخدام‌های فامیلی و طایفه ای در استان به کجا رسید؟.

حجت الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: چرا افراد با سابقه ۱۰ سال کار باید اخراج گردند و افراد بصورت خانوادگی و فامیلی جایگزین یا در فلان جا استخدام گردند مگر مردم در خانه کم جوان تحصیل کرده و بیکار دارند.

وحدانی‌فر در پایان گفت: از شما که در راس مدیریت هستید تقاضا داریم سریعا موارد نتیجه‌گیری را به مردم استان اعلام کنید.
امام جمعه چرام
|
Iran
|
1396/10/23 00:56
  +0

  -0
پاسخ
امام جمعه چرام:
آقای استاندار لطفا به حرف‌هایتان عمل کنید/ برخی مسؤولان با کارهای خود مردم را نسبت به نظام اسلامی بدبین می‌کنند

به گزارش فارس از چرام، حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه انسانها برای ارتقا به درجات کمال مورد آزمایش و امتحان قرار می‌گیرند، اظهار کرد: حوادث تلخ و شیرین، همه برای مشخص شدن عیار انسان است و کسانی که در حوادث تلخ صبر می‌کنند مورد لطف الهی قرار می‌گیرند.
امام جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی با بیان اینکه برخی حوادث آنچنان تلخ است که وقتی انسان متوجه می‌شود تا روزهای متمادی ناراحت است،گفت: یکی از این حوادث تلخ سواستفاده مسؤولان از موقعیت شغلی و استخدام‌های غیرقانونی، فامیلی و نور چشمی است، عملی ناپسند که چهره نظام اسلامی را زشت می‌کند.

وی،افزود: اگر این نظام و مملکت متعلق به همه اشخاص است که این گونه نیز هست پس باید همه از حقوق مساوی بهره‌مند شوند،عده‌ای که به سن پیری رسیده آن شغلی کسب نکرده‌اند اما عده‌ای که نور چشمی هستند راحت استخدام می‌شوند.

وی اضافه کرد: تا کی باید شاهد این تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها باشیم در یک خانواده چند جوان بیکار هست که پدر و مادرشان از این وضعیت شرمنده هستند و مراجعه می‌کنند بنده اظهار شرمندگی می‌کنم قوه قضائیه، سازمان‌های مربوطه تا کی باید نظاره‌گر باشند و برخوردی صورت نگیرد.

خطیب جمعه چرام تصریح کرد: مدیری که مردم را با اعمال تبعیض آمیز نسبت به نظام اسلامی بدبین می‌کند بیاورید و در این نمازهای جمعه شلاق بزنید تا درس عبرتی برای سایر افراد باشد.

حجت‌الاسلام افشار تصریح کرد: آقای استاندار در موقع شروع مسؤولیتتان حرف‌های خوبی زدید اما حرف درمانی برای مدیر متخلف فایده ندارد مردم نگاه به عملکرد شما می‌کنند نه سخن‌هایتان اگر عادلانه برخورد کردیم و افراد متخلف را از کار اخراج کردید آن وقت به حقوق شهروندی عمل کرده‌ایم آن موقع به استمرار حرکت نظام اسلامی تا ظهور امام عصر عج کمک کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: مردم از این تبعیض‌ها گله مند هستند از این بی عدالتی‌ها ناراحتند باید علاج واقعه کرد این‌ها برای نظام اسلامی آسیب است.
سهام عدالت
|
Iran
|
1396/10/23 00:58
  +0

  -0
پاسخ
امام جمعه دهدشت
مردم حق دارند که معترض باشند

به گزارش فارس، نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته دهدشت با حضور پرشور مردم به امامت حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در مصلای امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی واریز سود سهام عدالت بعد از چندین سال را یادآور شد و با بیان اینکه مردم معترض هستند، گفت: مردم حق دارند که معترض باشند، بعد از سال‌ها 20 هزار تومان واریز شده، این زشت است و حتی اگر این مبلغ به یک بچه کوچک بدهی قبول نمی‌کند، مسئولان تدبیر جدیدی در این خصوص بیندیشند.


امام جمعه قلعه رئیسی
|
Iran
|
1396/10/23 01:01
  +0

  -0
پاسخ
مدیریت‌های ضعیف در بیشتر نقاط کهگیلویه و بویراحمد/مشکل مردم بیکاری و گرانی است نه فیلتر و رفع فیلتر
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی به استخدام‌های غیر قانونی در استان اشاره و یادآور شد: بلایی که امروز باعث ناامیدی جوانان استان شده پارتی بازی و استخدام های فامیلی، قومی، طایفه، خطی و سیاسی است و این یک ظلم بزرگ است و استاندار محترم در ابتدای ورودشان به استان قول دادند که برخورد کنند و از آن جلوگیری می کنند انتظار افکار عمومی و خواسته به حق مردم این است که تا به امروز چه برخوردی شده؟ چرا این وعده عملی نشده؟ چطور در بعضی جاها استخدام های فامیلی که کمتر از یکی دوسال استخدام شرکتی شدند تبدیل وضعیت می‌کنید.

وی گفت: اما نیروهای 8 الی 10 سال قبلی را یا اخراج می کنید یا به همان حال سابق نگه می‌دارید و مدیریت با نگاه سیاسی و خطی در این استان باعث عقب ماندگی می‌شود و یک جنایت در حق مردم است که انتظار است انسان‌هایی شایسته، لایق، متعهد، مختخصص، دلسوز، ولایی و انقلابی در راس امور باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی به مدیریت‌های ضعیف در بیشتر مناطق استان اشاره و اضافه کرد: ای کاش یک روزی در این مملکت و در این استان مدیرانی که عملکرد قابل دفاع و در خور شان نظام جمهوری اسلامی ندارند، باعث تضعیف مردم، در حق نظام و انقلاب جفا کردند و آثار زیانباری که در حوزه کاری به جای می گذارند محاکمه می‌شدند و در همین دنیا به سزای خیانتشان می رسیدند.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*