اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191506
تاریخ انتشار: 1396/10/24 23:11
رئیس شورای بخش غیزانیه:
رییس شورای بخش غیزانیه گفت: مردم 40 روستای غیزانیه برای تأمین آب شرب با مشکل جدی مواجه‌اند و مخازن آب منطقه خالی شده‌اند.

عصرجهان-علی عموری در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به خشکسالی و کمبود شدید آب در بخش غیزانیه، اظهار کرد: مردم 40 روستای غیزانیه برای تأمین آب شرب با مشکل جدی مواجه هستند و مخازن آب منطقه خالی شده‌اند.
وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکل آب مردم منطقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، گفت: راننده‌های تانکرهای سیار انتقال آب به دلیل عدم دریافت دستمزد از دوهفته قبل اعتصاب کرده‌اند و درحال حاضر تنها یک تانکر به مردم آبرسانی می‌کند.
رئیس شورای بخش غیزانیه با بیان اینکه از ابتدای سال باران زیادی نباریده است، گفت: در آبان ماه مقدار کمی شاهد بارش باران بودیم اما قدرت سبز کردن کشت کشاورزان را نداشت و به دلیل اینکه شرط بیمه شدن محصول زراعی سبز شدن بذر است، هیچ بیمه ای شامل اراضی زراعی غیزانیه نمی‌شود. کارشناسان جهادکشاورزی نیز اعلام کردند که بذر خراب شده و دیگر قابل سبز شدن نیست.
وی با اشاره به اینکه اکثر دامداران غیزانیه در حال فروش دام خود هستند، عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال بارش داشته باشیم و علوفه‌ای برای دامداران فراهم شود زیرا دام‌ها درحال تلف شدن هستند.
عموری افزود: مشکل آب شرب، نابودی زمین‌های کشاورزی و تلف شدن دام سبب افزایش مهاجرت از این منطقه شده است.
وی بیان کرد: رودخانه فصلی گوپال که به سه هور غیزانیه، شریفیه و منصوریه می‌ریزد در پی خشکسالی و فعالیت‌های نفتی خشک شده و سبب شده این 3 هور تبدیل به کویر شوند.

رئیس شورای بخش غیزانیه گفت: برای باز شدن سد بالادستی تلاش کردیم اما به ما گفته شد که در سد نیز آب کمی وجود دارد و درصورت بارش باران مقداری از آن رهاسازی می‌شود.

برچسب ها:
غیزانیه ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*