اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191508
تاریخ انتشار: 1396/10/24 23:16
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به فعال شدن کانون‌های جدید ریزگردها در اطراف اهواز گفت: گرد و خاکی که پس از نیم ساعت به اهواز می‌رسد و هواشناسی نیز قادر به پیش‌بینی آن نیست، از این کانون‌ها منشاء می‌گیرد.

عصرجهان-کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به بازدید امروز صبح استاندار خوزستان به همراه برخی اعضای شورای تامین و ستاد مدیریت بحران از کانون‌های ریزگرد اطراف اهواز، اظهار کرد: پس بازدیدی که دو سه هفته پیش به همراه مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل هواشناسی و مدیرکل زمین‌شناسی از این مناطق داشتیم به استاندار گزارشی ارایه دادیم و خواستار بازدید میدانی اعضای شورای تامین، ستاد مبارزه با ریزگردها، مسئولین شرکت‌های منطقه‌ای و متولیان مبارزه با ریزگردها از جمله منابع طبیعی و سپاه پاسداران و جهاد نصر که در حال نهال‌کاری هستند، از این کانون‌ها شدیم.
وی با اشاره به فعال شدن کانون‌های جدید ریزگردها در اطراف اهواز افزود: در یکی دو ماه اخیر کانون‌های ریزگرد منطقه کریت کمپ تا هور غیزانیه، شریفیه و منصوریه نیز به علت خشکسالی و دست‌کاری‌های شرکت‌های منطقه‌ای فعال شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: گرد و خاکی که پس از نیم ساعت به اهواز می‌رسد و هواشناسی نیز قادر به پیش‌بینی آن نیست، از این کانون‌ها منشاء می‌گیرد.
حاجی‌زاده با اشاره به لزوم آغاز کنترل کانون‌های گرد و خاک نزدیک شهر اهواز بیان کرد: امروز منطقه به منطقه از کریت کمپ و دیگر کانون‌ها بازدید شد. با بازدید از این مناطق از نزدیک تصمیم‌گیری سریع‌تر و با دقت بیشتر انجام خواهد شد تا دستگاه‌ها و شرکت‌های منطقه که در این قضیه وظیفه دارند توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: عامل اصلی فعال شدن کانون‌های گرد و خاک خشکسالی است ولی یک سری دست‌کاری‌ها در محیط زیست مثل احداث جاده‌ها نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.
وی خاطرنشان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا شرکت‌های مستقر در این منطقه مثل شرکت نفت، شرکت‌هایی که حفاری می‌کنند و شرکت توسعه صادرات گاز که در حال ایجاد خط بزرگ صادرات گاز به کشورهای همسایه است، پیوست‌های زیست محیطی را در این محدوده رعایت کنند.
حاجی‌زاده بیان کرد: برای کنترل کانون‌های گرد و خاک باید یک مدیریت یکپارچه در این منطقه وجود داشته باشد.

منبع/ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*