اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191516
تاریخ انتشار: 1396/10/25 00:33
این روزها چیز عجیب‌تری را مشاهده کرده‌ایم و این بار حرف از زباله‌های خانگی و نخاله‌های ساختمانی نیست بلکه زباله‌های عفونی از مراکز درمانی است که شبانه در قسمت‌های مختلف شهر یاسوج رهاسازی می‌شود و از هم اکنون زنگ خطر به صدا درآمده است.

عصرجهان-نام شهر یاسوج را چند سالی هست که به دلیل طبیعت زیبا و موهبت‌های الهی به نام پایتخت طبیعت ایران نام نهاده‌اند.

نامی که بر دوش شهر یاسوج به دلایل مختلف سنگینی می‌کند نه از آن حیث که نام پایتخت طبیعت ایران برازنده آن نیست بلکه از آن جهت که مسؤولان و گاهی خود مردم موجب می‌شوند که قبای این نام برای تن یاسوج گشاد باشد.

برای مثال به ورودی‌های شهر یاسوج که نگاه کنیم زشت‌ترین چهره را برای شهر گردشگر پذیر یاسوج ایجاد کرده است.

معابر یاسوج آکنده از زباله و نخاله

ورودی‌های شهر یاسوج از هر طرف آکنده از آشغال و زباله و نخاله ساختمانی است و مسؤولان برای آن چاره اساسی نکرده‌اند.

تنها یک مانور برای پاکسازی آن برگزار شد و سر و صدای زیادی کرد و تنها یک روز به این موضوع پرداخته شد و بعد از آن شاهد هیچ گونه حرکتی از سوی مسؤولان برای پاکسازی زباله‌ها نبودیم.

اما این روزها چیز عجیب‌تری را مشاهده کرده‌ایم و این بار حرف از زباله‌های خانگی و نخاله‌های ساختمانی نیست بلکه زباله‌های عفونی از مراکز درمانی است که شبانه در قسمت‌های مختلف شهر یاسوج رهاسازی می‌شود و از هم اکنون زنگ خطر به صدا درآمده است.

شورای بهداشت کجاست؟

متأسفانه در سال‌های اخیر خبری از شورای بهداشت در استان نیست و اگر هم باشد به صورت بسیار محدود برگزار می‌شود در صورتی که اگر به ریاست مسؤولان ارشد استانی و استاندار برگزار شود و همه جوانب مد نظر قرار گیرد و مشکلات از جمله تخلیه زباله‌ها مورد بررسی قرار گیرد و برای آن راه چاره‌ای اندیشیده شود دیگر شاهد چنین فجایعی در طبیعت نخواهیم بود.

در همین زمینه عباسی از کارمندان بازنشسته آموزش و پرورش با اظهار تأسف از این گونه اقدامات در طبیعت شهر یاسوج و تخلیه زباله‌های عفونی گفت: همه چیز در شهر یاسوج دیده بودیم اما دیگر چنین چیزی ندیده بودیم که زباله عفونی را سر راه مردم خالی کنند و این نشان دهنده بی‌توجهی و سهل‌انگاری مسؤولان به بهداشت و سلامتی مردم است.

وقتی کسی از قانون واهمه ندارد

وی با طرح این سؤال که چگونه یک مرکز درمانی به خود جرأت دهد زباله عفونی را سر راه مردم و در مکانی پر رفت و آمد تخلیه کند اظهار کرد: این نشان دهنده نوعی هرج و مرج است که افراد از قانون هیچ گونه ترس و واهمه‌ای ندارند و می‌داند که با آن‌ها برخورد نمی‌شود.

امیر امیرپور یکی دیگر از ساکنان شهر یاسوج در همین خصوص با ابراز تأسف از چنین وضعیتی در شهر یاسوج اظهار کرد: وقتی زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی را در روز روشن در اصلی‌ترین نقاط شهر یعنی در ورودی‌ها تخلیه می‌کنند و قانون با آن‌ها کاری ندارد پر مسلم است که امروز زباله‌های عفونی را در معابر و جاده‌ها و در نزدیکی محل سکونت مردم تخلیه کنند.

 راستی؛ داستان جایگاه دوپشته به کجا انجامید؟

وی با بیان اینکه مسؤولان باید جوابگوی چنین وضعیتی در شهر یاسوج باشند افزود: امروزه در دنیا آن چه که برای مسؤولان از همه چیز اهمیت بیشتری دارد سلامتی مردم است که در شهر یاسوج تاکنون چنین رویکردی از سوی مسؤولان ندیده‌ایم.

امیرپور با اشاره به سایر مشکلات بهداشتی که در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد افزود: نمونه دیگر آن جایگاه دفع زباله شهر یاسوج است که سال‌های سال است مسؤولان به دنبال رفع این مشکل و یا ایجاد کارخانه پسماند و بازیافت هستند و تاکنون نتوانسته‌اند هیچ کاری برای این مشکل و معضل بزرگ انجام دهند.

منبع-فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*