اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191517
تاریخ انتشار: 1396/10/25 00:34
قاتل محکوم به اعدام در شهرستان چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت 7 سال از قصاص رهایی یافت.

عصرجهان- 7 سال پیش به دلیل اختلافات ملکی درگیری در منطقه سردسیری چال بایار در محدوده طسوج شهرستان چرام رخ داد که منجر به قتل یک جوان بنام "وحید دانادوست" شد .

با بزرگواری و گذشت اولیای دم و پادرمیانی برخی از بزرگان کهگیلویه و بویراحمد از جمله آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان، ستار هدایتخواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی، عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس، سردار عوض شهابی‌فر فرمانده اسبق سپاه فتح، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد، دکتر محمد رضا نیکبخت رئیس مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان سیاسی، و قضایی و محلی، ریش سفیدان، معتمدین و برخی از مردم شهرستان در مسجد مرکزی شهر چرام،  قاتل محکوم به اعدام از قصاص رهایی یافت.

به گزارش ایسنا، آیت الله ملک سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین عفو این قاتل گفت: بخشش و گذشت از خطاهای دیگران از ویژگی های انسان های مومن و صبور است که عزت جامعه اسلامی را به دنبال دارد .

وی از خانواده مقتول که باعث این امر خداپسندانه شدند قدردانی کرد .

آیت الله ملک حسینی نقش ریش سفیدان و معتمدان محلی را به عنوان افراد موثر در فرهنگ سازی رافت اسلامی و گذشت یادآور شد و بیان کرد: رفع اختلاف برادران دینی از آموزه های دینی است و افرادی که در این راه قدم برمی دارند، اجرشان در نزد خداوند متعال محفوظ است.

همچنین حجت الاسلام سید محمد ابراهیم ساجدی، رئیس شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از تمام افراد و مسئولان حاضر در این آیین بیان کرد: بدانید که همه مومنین برادر هستند و بر یکدیگر حق دارند .

وی افزود: وظیفه ما قدم گذاشتن برای سازش است و از طرفی سیره اهل بیت علیهم السلام نیز به ما یاد داده که در مسیر نظم و سازش ذات البین حرکت کنیم.

با حضور آیت الله سید شرف الدین‌ملک حسینی نماینده مردم استان در خبرگان رهبری، سردار عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، ستار هدایتخواه نماینده ادوار هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مسئولان محلی، ریش سفیدان، معتمدین و برخی از مردم شهرستان در مسجد مرکزی شهر چرام، خانواده مرحوم وحید دانادوست جوان ۲۰ساله ای که متاسفانه در شهریورماه ۱۳۸۹در یک نزاع خانوادگی توسط اسلام علی نژاد حدود ۳۳ساله به قتل رسید از حق قانونی خود مبنی بر اعدام قاتل گذشته و اعلام به رضایت کردند.

منبع/ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*