اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191527
تاریخ انتشار: 1396/10/27 13:55
از گروه D تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه چه خبر؟
آیا کرواسی و نیجریه خواهند توانست در جام جهانی خار گلوی آرژانتین شوند؟

عصرجهان؛ محسن بابادی- در ادامه بررسی تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه به گروه D می رسیم. در این گروه آرژانتین بلند آوازه ای قرار دارد که از سال 1986 تا کنون نتوانسته فاتح هیچ یک از جام های جهانی شود. این در حالی است که هر یک از رقبای بین المللی اش همچون برزیل، آلمان و ایتالیا، در قرن 21 یک دفعه جام جهانی را بالای سر برده اند. برزیل در سال 2002، ایتالیا در 2006 و آلمان در سال 2014 با شکست دادن همین آرژانتین در ماراتنی نفس گیر با گل دقایق آخر وقت های اضافی مسابقه.


در فاصله سال های 1986 تا 2000 نیز آلمان در سال 1990 و برزیل در 1994 قهرمان این تورنمنت مهم شده اند.
پس از اینکه بعلت بالا رفتن سن و همچنین داستان های حاشیه ای مارادونا بخت فوتبال آرژانتین نیز رو به سیاهی نهاد، تنها ابراسطوره ای همچون لیونل مسی می توانست با کمک همبازیانش از زیر تلی از خاکستر آتش فوتبال آرژانتین را مجددا شعله ور نماید. مسی تمامی تلاشش را بکار بست تا پس از بازی هایی طاقت فرسا در 2014 برزیل، تیم خسته اش را به مصاف آلمانی بفرستد که بازی هایی سبکتر با فرصت ریکاوری بیشتری انجام داده بود. آری مسی نتوانست در برزیل نامش را کنار نام مارادونا و پله بعنوان ضلع سوم مثلث دنیای توپ گرد ثبت نماید. اما اکنون در اوج پختگی و تجربه قصد دارد به قیمت از دست دادن جانش هم که شده تیم کشورش را به جایگاه واقعی و البته فراموش شده اش برساند.
از سوی دیگر تیم دونده، پرتوان و جنگنده نیجریه همچون 2014 شانه به شانه آرژانتین در یک گروه قرار گرفته است. به راستی که نیجریه یکی از پرافتخارترین تیم های قاره سیاه می باشد. صحبت دیگری راجع به نیجریه باقی نمی ماند. چرا که همه اهالی فوتبال به خوبی با سبک فوتبال تکنیکی و منحصر به فرد این کشور که همواره با قدرت بدنی بالا همراه است آشنا بوده و می دانند که حتی ممکن است شانسی به مراتب بیشتر از کرواسی جهت صعود به مرحله بعدی داشته باشد.
تیم کرواسی نیز پس از حضوری رویایی در جام جهانی 1998 که با کسب عنوان سومی همراه شد، خویش را بعنوان تیمی مدعی در سطح اول فوتبال جهان مطرح نمود. اما عملکرد آسانسور گونه و ناهمگون این تیم طی 2 دهه اخیر کمی کارشناسان را نسبت این تیم بدبین و مردد نموده است. به شکلی که برای این تیم شانس سومی جهت صعود به مرحله بعدی را متصورند.
دیگر تیم این گروه که از سرزمین های سرد و یخ بسته آن سوی اروپای خویش را به روسیه خواهد رسانید ایسلند است. طبق شناختی که از سبک بازی این کشور و همسایگانش دارم بعید می دانم این تیم بجز کسب تجربه دستاورد مهم دیگری در خاک روسیه داشته باشد. البته تمامی این موارد تجربی و در حد حدس و گمان است. میبایست تا پایان مرحله مقدماتی بازی ها چشم انتظار نشست تا آنگاه بتوان قضاوت دقیق تری راجع به عملکرد تیم های یاد شده نمود.
محسن بابادی؛تحلیلگر و مفسر فوتبال



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*