اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191551
تاریخ انتشار: 1396/10/30 16:56
در پی تداوم پدیده ریزگردها در آسمان استان خوزستان و افزایش غلظت گرد و خاک، 11 پرواز خروجی فرودگاههای بین المللی اهواز و آبادان در روز شنبه لغو شد

عصرجهان-در پی تداوم پدیده ریزگردها در آسمان استان خوزستان و افزایش غلظت گرد و خاک، 11 پرواز خروجی فرودگاههای بین المللی اهواز و آبادان در روز شنبه لغو شد.


مدیر کل فرودگاه های استان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پرواز اهواز-مشهد به شماره 402 هواپیمایی ایران ایر، پرواز اصفهان-اهواز-تهران به شماره 021 هواپیمایی کاسپین، پرواز تهران-اهواز-تهران شماره 6246 و 6245 هواپیمایی تابان، پرواز تهران-اهواز- تهران شماره 7030 و 7031 هواپیمایی کیش و پرواز اهواز-تهران به شماره 836 هواپیمایی آسمان به دلیل تداوم پدیده ریزگردها و کاهش میدان دید امروز لغو شدند.
محمدرضا رضایی افزود: پرواز ۲۶۱۳ هواپیمایی کارون به مقصد تهران، مسیر تهران- اهواز- مشهد با شماره پرواز ورودی ۸۳۰ و خروجی ۸۳۶، پرواز هواپیمایی سپهران با شماره 4341 به مقصد شیراز و پرواز 430 هواپیمایی ایران ایر به مقصد تهران نیز لغو شده اند.
وی عنوان کرد: مسیر مشهد-اهواز-تهران هواپیمایی آسمان با شماره پرواز ورودی ۷۳۷ و خروجی ۸۳۸ و پرواز ورودی شماره 4338 هواپیمایی سپهران از مبدا بندرعباس نیز به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار لغو شدند.
مدیر کل فرودگاه های استان درخصوص وضعیت پروازها در دیگر نقاط استان گفت: پرواز هواپیمایی کیش ایر در مسیر تهران – آبادان-تهران با شماره پروازهای 7105 و 7104 به علت کاهش دید افقی در باند اصلی فرودگاه بین المللی آبادان لغو شده و امکان لغو پروازهای دیگر این فرودگاه بین المللی به دلیل تدوام پدیده ریزگردها نیز وجود دارد.
همچنین طبق اعلام مسافران پرواز شماره 3332 دزفول- تهران شرکت هواپیمایی ایران ایر، این پرواز به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار و کاهش میدان دید در این شهر کنسل شده است.
اداره کل محیط زیست استان خوزستان تراکم ریزگردها در ساعت ده روز شنبه را در سوسنگرد 9هزار و 915 و شادگان 9هزار و 915 میکروگرم بر مترمکعب گزارش کرد.
بر این اساس غلظت گرد و خاک در شوش نیز سه هزار و 978 و در دزفول 2هزار و 809 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شد.
ستاد مدیریت بحران خوزستان ادارات و دستگاههای اجرایی 13شهرستان استان را در روز شنبه تعطیل اعلام کرد.
بنابر گفته مدیرکل هواشناسی استان خوزستان منشا گرد و خاک روز گذشته در شهرهای استان خوزستان کانون های داخلی بود که با وزش باد با سرعت 70 کیلومتر در ساعت فعال شد.
بروز پدیده ریزگردها در خوزستان همچنین مدارس 17 شهرستان استان را تعطیل کرده است.
این منبع کانون ریزگردهای امروز شنبه خوزستان را خارجی (کانون گرد و خاک در عراق ) اعلام کرد.
شاخص مجاز ریزگردها و آلاینده ها 150 میگروگرم بر متر مکعب است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*