اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191597
تاریخ انتشار: 1396/11/07 22:23
برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای شعر گویشیِ مناطق زاگرس نشین "دابیت" در شهرستان ایذه با حضور گسترده مردم و دوست داران هنر برگزار گردید

به گزارش رحیم آورچه خبرنگار پایگاه خبری عصر جهان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره  شعر گویشی منطقه ای زاگرس نشینان درشهرستان ایذه باحضور دوست داران فرهنگ قوم لر و مسئولین برگزار گردید.
 دکتر جوروند مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان در این برنامه گفت : من دوست دارم وقت خودم را به شاعران محترم بدهم  تا از اشعار زیبایشان لذت ببریم چراکه این اشعار با این گویش ها مارا به خاطرات و چشه ساران و جاذبه های فرهنگی ایل و قوم خودمان برمیگرداند.


جوروند در ادامه گفت: ایذه پایتخت فرهنگی ایل جلیل بختیاری است و چه خوش این جشنواره در این شهر برگزار میگردد، امیدوارم  با همت مسئولین در سال های آینده شاهد این باشیم که جشنواره منطقه ای دابیت در سطح ملی برگزار گردد.
 هرمز علیپور شاعر مطرح کشور و پدر شعر کلاسیک ایران در این همایش گفت: افتخار میکنم که زادگاهم ایذه است و همیشه و هرجا این را گفته ام، واقعا سطح جشنواره سطح بسیار بالایی دارد و انشالله در سال های آینده تداوم داشته باشد.


گفتنی است :این برنامه بااجرای شعر، موسیقی در تالار سیمرغ اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزارشد.
حسین محمدی رئیس اداره ارشاد ضمن خیر مقدم به حاضران از روند برگزاری جشنواره سخن گفت: بیش از شش ماه تلاش های انجمن شعر و تمام هنرمندان عزیز برای اجرای مناسب این جشنواره ادامه داشت تا امروز برنامه در این سطح تقدیم شما گردد که یک خسته نباشید عرض میکنم خدمت تمامی فرهنگ مداران ارجمندم و تقدیر از زحماتی که انجام داده اند.
 در پایان از۷۰۰  اثر ارسالی به جشنواره ۱۵ اثر برگزیده و به شاعران  تندیس وهدایائی اهداء گردید.
عکاس و خبرنگار رحیم آورچه


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


محمدمهدی
|
Iran
|
1396/11/21 14:23
  +0

  -0
پاسخ
خیلی زیباست ... باز هم خوب که خداروشکر عکس لبتابم تو عکسا افتاد بازم جای امیدواریست این حرکت خداپسندانه واقعا منونم از این همه تشکر بابا شرمنده کردید به خدا اآقا ما لیاقت این همه تشکر و سپاسگذاری داریم

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*