اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191607
تاریخ انتشار: 1396/11/08 23:26
در جلسه شورای شهر ایذه بررسی و یا عنوان شد؛
اسدی شهردار ایذه در این جلسه گفت: روز پنج شنبه با یک فروند پهباد نقشه بردار ،نقشه ی با مقیاس ۱/۵۰۰ زمین ۱۴۰ هکتاری واگذاری منابع طبیعی را نقشه برداری می کنیم تا بتوانیم به صورت قانونی مشکل تملک را حل کنیم

به گزارش رحیم آورچه خبرنگار پایگاه خبری عصرجهان ، جلسه ی هفتگی شورای شهر ایذه  با حضور حسین پور رئیس اداره ی منابع طبیعی و اسدی شهردار ایذه  و تمامی اعضای شورای شهر برگزار شد
بنا به همین گزارشدر این جلسه مسائل و مشکلات تملک پارک صخره ای و سایت دفع زباله راسفند مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
داود اسماعیل پور رئیس شورای شهر ایذه ضمن تبریک ایام دهه ی فجر به تمام ایرانیان گفت: منابع طبیعی حق تمام نسل هاست،همانطور که گذشتگان برای ما به ارث گذاشته اند ماهم می بایست به فکر آیندگان باشیم.


اسماعیل پور افزود: اعضای شورای شهر و شهرداری آمادگی کامل را نسبت به هفته ی منابع طبیعی که از ۱۵ تا ۲۱ اسفند می باشد اعلام میدارد و قطعا در روز درختکاری همه شاهد حضور چشمگیر تمامی پرسنل شهرداری ایذه و اعضای شورای شهر خواهند بود.
رییس شورای شهر در ادامه گفت: از مهندس حسین پور دعوت نموده ایم تا در جلسه ما شرکت کند و به یاری ما منتخبین مردم در شورای شهر بیاید و مسئله ی مهم تملک پارک صخره ای و سایت دفع زباله راسفند را برای ما حل کند.
سید شاهرخ موسوی عضو شورای شهر در این راستا گفت: باید حضور مهندس حسین پور را به فال نیک گرفت و با توجه به نقشه های توپوگرافی شهر از آقای حسین پور تقاضامندیم تا نگاه ویژه ای به مسائل فضای سبز داشته باشد و هر کمکی که می تواند برای ما انجام دهد.
موسوی در ادامه گفت : فضاهای خدماتی شهرداری مثل فضای سبز و پارک ها در سال های گذشته به صورت عادلانه بین مناطق مختلف ایذه تقسیم نشده است و این حق شهروندان محله های مختلف ایذه است که از این خدمات به صورت یکسان بهرمند شوند.


غلام اسماعیل وندی دیگر عضو شورای شهر گفت : با توجه به اینکه جنگ آیندگان برسر منابع آبی است و کشور ماهم جزو کشورهای نیمه خشک دنیاست از مسئولان منابع طبیعی و فضای سبز شهرداری درخواست دارم تا از درختانی بومی که نیاز کمتری به آب دارند در هفته ی درختکاری استفاده کنند.
روزبه حیدری نایب رئیس شورای شهر ایذه گفت: بسیاری از گابیون بندی هایی که منابع طبیعی انجام داده است رسوب گرفته اند و لذا از آقای حسین پور درخواست می نماییم تا با همکاری شهرداری این مشکل را حل نماید.
ایمان داودی عضو شورای شهر گفت: نوار سبز شهر ایذه اگر انجام شود می توانیم جذب گردشگر داشته باشیم،خیلی ها میگویند مردم منابع طبیعی را از بین میبرند اماحقیقتا مردمان با اصالت ما با نگاه ویژه ای به درختان نگاه می کنند و اگر در جای جای مختلف مناطق ما سرکشی کنیم می بینیم که دور درختان سنگ چینی انجام شده است.


خدارحم رشیدی عضو شورای شهر در این راستا گفت: تعامل شورا و شهرداری با اداره ی منابع طبیعی باید تعاملی دوسویه باشد و ماهم تا جایی که قانون به ما اجازه می دهد و می توانیم ،مسائل و مشکلات منابع طبیعی را مرتفع سازیم.
کوروش مرادی دیگر عضو شورای شهر گفت: بدون شک وضعیت فعلی پارک صخره ای اسفناک می باشد و ان شاءا... بعد از این جلسه نتایجش را در تغییرات حاصله در پارک صخره ای ببینیم.
حسین پور رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ایذه در پاسخ به سوالات و در خواست های اعضای شورای شهر گفت: بسیار خوشحالم که در جمع دوستان تعامل گرا شورای شهر حضور دارم ،در مورد گابیون بندی های پیرامون شهر باید عرض کنم با توجه به اینکه اعتبارات آبخیز داری تقریبا صفر است در حد توانمان کار گابیون بندی را انجام داده ایم و حال حاضر هستیم با کمک شهرداری مشکلات رسوب این گابیون بندی ها را برطرف نماییم.
در مورد مسئله تملک "پارک صخره ای" و سایت دفع زباله راسفند نیز تمام تلاش خود را مبنی بر اینکه این مشکلات هر چه سریعتر حل شود تا شهروندان و شهرداری ایذه بتوانند از این منابع به صورت صحیح استفاده کنند.
حسین پور در ادامه گفت: همکاران ما همیشه در سال های گذشته به شهرداری نگاه ویژه ای داشتند و تقریبا در سال ۸۵  بیش از ۱۴۰ هکتار زمین برای پارک صخره ای واگذار کردند ولی متاسفانه تا به امروز مشکل تملک این زمین هارا حل ننموده اند و این کم کاری شورای شهر و شهرداری سال های گذشته را نشان می دهد.
حسین پور در پایان گفت:بسیاری از مشکلات باید درون شهرستان با دلسوزی حل شود.
مهندس اسدی شهردار ایذه در این جلسه گفت: متاسفانه منابع طبیعی که ملی هستند و حق تمام مردم می باشند از آن و در خدمت عده ای سودجوست و حتی بسیاری از این افراد در این مناطق خانه های غیر قانونی ساخته اند.
اسدی در ادامه گفت:روز پنج شنبه با یک فروند پهباد نقشه بردار ،نقشه ی با مقیاس ۱/۵۰۰ زمین ۱۴۰ هکتاری واگذاری منابع طبیعی را نقشه برداری می کنیم تا بتوانیم به صورت قانونی مشکل تملک را حل کنیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*