اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191631
تاریخ انتشار: 1396/11/11 22:33
آنالیز گروه B جام جهانی 2018 روسیه؛
در گروه B جام جهانی 2018 روسیه تیم های پرتغال، اسپانیا،ایران، مراکش حضور دارند لذا تقابل راموس و رونالدو دیدنی خواهد بود

عصر جهان|محسن بابادی -کریس رونالدو که دَین خویش را به فوتبال پرتغال و جهان اَدا کرده است قصد دارد در 32 سالگی با هنرنمائی در جام جهانی 2018 روسیه از یک سو پاسخی قاطع به منتقدانش داده و از سوی دیگر خداحافظی با شکوه اما ناگفته ای با هوادارانش داشته باشد.اما ماتادور های اسپانیائی هم قصد دارند شکوه و عظمت لالیگا را در جام جهانی تجربه کنند-در این وضعیت آیا وِرژن جدیدی از فوتبالیست های آریائی خواهید دید؟ آیا مراکشی ها دوباره پیروزمندانه از تنگه جبل لطارق عبور خواهند کرد؟

در ادامه بررسی گروه های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه به گروه کشورمان یا همان گروه B می رسیم. 

مراکش تیم بسیار قدرتمند، فیزیکی و البته خطرناک شمال قاره افریقا بازیکنان شاغل فراوانی در لیگ های معتبر اروپایی دارد. با وجود اینکه در این زمینه کفه ترازو به نفعش سنگینی می کند، اما اگر بتوانیم از آنها 1 یا حتی 3 امتیاز بگیریم و در حالتی خوشبینانه پرتغال و اسپانیا به تساوی رضایت داده و امتیازات را تقسیم نمایند که احتمالش دور از ذهن هم نیست، دو بازی باقیمانده ایران بسیار جذاب، به یاد ماندنی و قابل ثبت در اذهان 85 میلیون ایرانی داخل و خارج از کشور خواهد بود.

صحبت از دو غول دنیای فوتبال شد. پرتغالی که به احتمال زیاد شاهد آخرین حضور کریس افسانه ای اش در بزرگترین آوردگاه فوتبالی خواهد بود. کریسی که دَین خویش را به فوتبال پرتغال و جهان اَدا کرده و قصد دارد در 32 سالگی ضمن تودهنی زدن به تمامی منتقدانش، پرتغال را در جام جهانی به بالاترین جایگاه ممکنه رسانده تا یک خداحافظی غیر رسمی و البته شکوهمند با جام های جهانی داشته باشد.

قبول دارم کریس و رئال افت کرده اند، اما داستان جام جهانی برای رونالدوی تمام ناشدنی بسیار متفاوت بوده و قطعا انگیزه های شخصی و ملی فراوانی خواهد داشت. اگر اسپانیا را بزرگترین تیم حال حاضر فوتبال دنیا ندانیم، اما بدون تردید یکی از سه تیم برتر جهان بوده و می خواهد خاطرت تلخ جام جهانی 2014 و یورو 2016 را زیر خاک مدفون نموده و باز هم به دنیا بگوید که بدون ژاوی، فابرگاس، کاسیاس، پدرو، داوید ویا، تورس، پویول و بسیاری از بزرگان اسبق تیم ملی می تواند پوزه تمام حریفان را به خاک مالانده و آن ها را زیر مشت و لگد تیکی تاکای خویش له و لورده کند.

آری لالیگا با فاصله ای کهکشانی بزرگترین و معتبرترین لیگ فوتبال جهان است. بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، والنسیا و.....اوه خدای من چه نام های بزرگی. اسپانیا نمی خواهد با عدم نتیجه گیری بیش از این اعتبار لالیگا را خدشه دار نموده و مورد تمسخر سایر رقبایش قرار گیرد. می خواهد باز هم تاج پادشاهی را بر سر نهاده و نشان دهد که افتش تنها یک شانس و فرصتی کوتاه جهت ریکاوری فوتبال عقب افتاده دنیا و تیم هایی بوده است که در خواب خرگوشی فرو رفته بودند. لذا احتمالا اسپانیای 2018 با وجود ایسکو، موراتا، داوید سیلوا، سرخیو روبرتو و اسنسیو مجازات سختی برای جام جهانی در نظر گرفته و قصد دارد انتقامی خونین از این جام 6.18 کیلویی و تمامی رفقای ریز و درشتش بگیرد. لذا بزرگترین افتخار ممکنه که حتی در رویاهایمان هم حدسش را نمی زدیم، برای تیم ملی کشورمان محقق شده و همین جای بسی خوشحالی دارد که در پربازدید ترین بازی های جام جهانی، فوتبال ملی و بازیکنان مستعد کشورمان از چشم تیزبین ایجنت ها و تیم های تراز اول گیتی پنهان نخواهند ماند. 

این جمله را در ذهنتان حک نموده که بازی با پرتغال کریس و اسپانیای افسانه ای اقبال و رویکردی جهانی همچون 1998 فرانسه به سمت فوتبال کشورمان خواهد داشت. به گونه ای که دروازه های فوتبال دنیا بیش از همیشه به روی تیم کشورمان باز خواهد شد و صادرات بازیکن و درخواست مسابقات تدارکاتی توسط تیم های معتبر کوچکترین چشم انداز آن خواهد بود.

البته کارلوس کیروش وجب به وجب فوتبال اسپانیا و پرتغال را ازبَر بوده و قطعا مقابل آنها انگیزه ای دوچندان خواهد داشت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*