اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191679
تاریخ انتشار: 1396/11/16 17:23
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر آب کم است و با خشکسالی مواجه هستیم، باید آب موجود به صورت عادلانه توزیع شود.

عصرجهان-حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: یکسری مسایل طبیعی در دنیا وجود دارد که در زمان‌های مختلف مردم با آن‌ها مواجه هستند و خشکسالی نیز یکی از این مسایل است اما مساله مهم در مواجهه با این مسایل، مدیریت آن‌ها است.
 
وی با بیان این‌که خشکسالی مشکل جدی نیست، بلکه مشکل جدی نحوه برخورد و مدیریت آن است، افزود: در حال حاضر بحث خشکسالی که یک مساله طبیعی است، وجود دارد و عوامل غیرطبیعی نیز در آن دخالت دارند اما در این زمینه باید به بحث مدیریت منابع توجه شود.
 
این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: سال‌های سال است عنوان می‌کنیم که خوزستان آب مازاد ندارد. شاید گاهی باران‌هایی بیاید که حتی منجر به سیل شود اما این مساله به معنای پرآبی و پر بارانی استان نیست. خشکسالی باید پیامی برای مسئولان داشته باشد و به آن‌ها گوش زد کند تا وضعیت خوزستان را ببینند.
 
ناصری نژاد بیان کرد: در حال حاضر با سدهای خالی و رودخانه‌های بدون آب در استان خوزستان مواجه هستیم و همه کشاورزی‌ها در خوزستان نابود شده است و مردم در استان با مشکلات فراوانی مواجه هستند. باید از این وضعیت متوجه شد که خوزستان آب مازاد ندارد.
 
وی ادامه داد: مدیریت آب در کشور به درستی انجام نمی‌شود و باید داشته‌ها را در کشور قدر بدانیم. در حال حاضر با همین وضعیت خشکسالی در کشور، اما کشاورزی در بسیاری از نقاط به صورت غرق آبی انجام می‌شود و این مساله بیانگر عدم مدیریت صحیح منابع آبی است و نشان می‌دهد که به سمت استفاده صحیح و مدرن از آب گامی برنداشته‌ایم.
 
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که توزیع عادلانه آب بسیار مهم است، گفت: در این وضعیت آبی در کشور، هر کس به هر میزان که می‌تواند آب برداشت می‌کند. در بالادست اضافه برداشت می‌شود یا برخی از مسئولان اجازه کشت مازاد می‌دهند و این مساله باعث می‌شود تا در پایین دست آبی برای کشاورزان وجود نداشته باشد.
 
ناصری نژاد خاطرنشان کرد: اگر آب کم است و با خشکسالی مواجه هستیم، باید آب موجود به صورت عادلانه توزیع شود. باید آب به صورت اولویت بندی توزیع شود، یعنی برای کشت‌های دائمی، نخیلات و تالاب‌ها با اولویت، آب اختصاص داده شود تا شاهد نابودی آن‌ها نباشیم/ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*