اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191711
تاریخ انتشار: 1396/11/21 00:15
سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام:
سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام گفت: با توجه به اسناد و مدارکی که در اختیار دارم، صد در صد معتقدم نتایج خارج از زمین تعیین شده است.

عصرجهان-مهران شاهین طبع پس از پیروزی تیمش در برابر پالایش نفت آبادان و کسب عنوان سوم رقابت‌های لیگ برتر در گفتگو با فارس اظهار کرد: امیدوارم در سال‌های آینده چنین بازی برگزار نشود چرا که بازیکنان انگیزه لازم را در چنین بازی‌هایی ندارند.

وی ادامه داد: هر دو تیم استحقاق حضور در فینال را داشتند که بنا بر دلایلی این مهم رخ نداد و در مجموع بازی کم انگیزه‌ای از دو تیم در سه بازی رده‌بندی شاهد بودیم.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در این خصوص که معتقد است نتایج مرحله نیمه‌نهایی خارج از زمین بسکتبال تعیین شده است، تصریح کرد: با توجه به اسناد و مدارکی که در اختیار دارم، صد در صد معتقدم نتایج خارج از زمین تعیین شده است.

وی در خصوص صحبت‌های موجود در خصوص آخرین دیدار نیمه نهایی بین پالایش نفت آبادان و شهرداری تبریز، عنوان کرد: در خصوص تیم پالایش نفت آبادان برخی داوران در تفسیرهای خود مغرضانه صحبت می‌کردند و خدایی نکرده جامعه بسکتبال را نفهم پنداشتند و آن حرکت آخر را تخلف داوران اعلام نکردند، به‌هرحال این نتایج از پیش تعیین شده بود  ولی معنی این موضوع این نیست که بخواهیم قابلیت‌های کسی یا تیمی را انکار کنیم و زحماتی که بازیکنان و باشگاه‌ها کشیده‌اند را زیر سؤال ببرم.

سرمربی تیم پتروشیمی بندرامام افزود: با دلیل و مدرک به شما می‌گویم که دخالت‌هایی وجود داشت، مثل همان روزی که ما به تیم ملی عراق باختیم و صبح همان روز یکی از رسانه‌ها با هماهنگی که صورت گرفته بود، استعفای رئیس فدراسیون را اعلام و باعث تخریب روحیه بازیکنان شد.

شاهین طبع با اشاره به این موضوع که داورهای خوب ما در چند سال گذشته به دلیل اینکه حمایتی از آنها نشد، دچار مشکل شدند و مسائلی برای آنها پیش آمد که نتوانستند به داوری خود ادامه دهند، تأکید کرد: از چند سال گذشته داورانی که می‌توانستند آموزش دهند و عدالت را در داوری حاکم کنند، امروزه جذب باشگاه‌ها می‌شوند و در باشگاه‌ها شغل‌های غیر مرتبط می‌گیرند و بابت آن نیز هزینه دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: عقیده دارم که این افراد اعمال‌نفوذ می‌کنند و از دلایل آن صحنه‌های رخ داده در بازی‌های اخیر لیگ برتر است.

سرمربی تیم پتروشیمی بندرامام ادامه داد: تصمیم گرفته بودم حتی اگر تیم من به فینال رفت و قهرمان شد نیز بازهم این صحبت‌ها را انجام دهم، از نظر من قرار بر این بود که عده ای به‌نوعی با این مسائل فدراسیون جدید را به چالش بکشند.

شاهین طبع با عنوان این موضوع که مدارکی برای ارائه دارم که گویای صحنه‌های غیرمعمول در بازی‌هاست، بیان کرد:  برخی اختلاف سلیقه‌ها در خصوص یک موضوع فنی است که تیم‌ها باید زیر بار آن بروند، اما برخی اوقات صحنه‌هایی وجود دارد که برای تیم‌ها و مربیان قابل قبول نیست، در بسکتبال و جامعه داوری ما انسان‌های بسیار پاکی داریم، همچون بازی‌هایی که در این رده‌بندی با پالایش نفت انجام دادیم و داوری آن موردقبول‌تر از مرحله نیمه‌نهایی بود، اما در مرحله نیمه‌نهایی چنین موضوعی وجود نداشت و ما نیز اعتراض خود را اعلام کردیم.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام یادآور شد: هر شخصی به صحبت‌های من اعتراض دارد من حاضرم شخصاً حضور پیدا کنم و مدارکی را ارائه دهم که این اسناد باید در اختیار مسئولان قرار گیرد و فکر می‌کنم ارائه این مدارک در جامعه به ضرر خیلی از افراد تمام خواهد شد، این مدارک باید طی جلسات اختصاصی ارائه شود.

وی با اشاره به این موضوع که هدف من توهین به باشگاه یا فرد خاصی نیست، گفت: یک سری از داوران ما تحت تأثیر و فشار افرادی قرار گرفته‌اند و از سوی عده‌ای که این اتفاقات را طراحی کردند تماس‌هایی با آنها گرفته شد، این تماس‌ها از سوی افرادی که از بیرون فدراسیون و یا کسانی که بعد از انتخاب رئیس جدید در فدراسیون بسکتبال باقی مانده‌اند صورت گرفته و قصدشان ضربه زدن به بسکتبال است.

شاهین طبع اشاره کرد: برد و باخت وجود دارد و اگر تیمی می‌بازد به‌کار خود در فصول بعد ادامه خواهد داد و به تیم قهرمان نیز تبریک می‌گویم، اما این مسائل وجود داشته و دارد، یک یا دو قهرمانی ما در تیم‌های مختلف، اسیر همین باندبازی‌ها بوده و این قهرمانی‌ها برای من  قابل قبول نیست و احساس کردم که پشت صحنه مسائلی وجود دارد که موضوعی را هدایت می‌کرد.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام، اظهار کرد: بدیهی است که وقتی بازیکن باکیفیت داریم، سیستم باشگاهی ایجاد می‌کند که شرایطی بهتری خواهد داشت، همه مربیان و باشگاه‌ها زحمت‌کش هستند و به نظر من سیستم داوری باید تغییر کند و این مسائل از جامعه بسکتبال برچیده شود.

وی با اشاره به این موضوع که اسم تیمی را نمی‌آورم شاید در این بین تیمی قربانی شده باشد و تیمی از این موضوع استفاده  کرده باشد، تصریح کرد: وقتی در انتخابات فدراسیون دو تیم جنوبی و مدعی بسکتبال ایران کرسی و نماینده نداشته باشند چنین اجحاف‌هایی بدیهی است.

شاهین طبع عنوان کرد: طی 21 سال گذشته جاهایی بودم که داوری بازی تعیین شده بود، حتی اگر تیم من قهرمان شده بود، رتبه فعلی تیم‌ها در کیفیت کار من و سرمربی نفت تأثیری ندارد، شاید من بازیکن بهتری داشته‌ام که رتبه بهتری کسب کرده‌ام، اما حیف بود به مسائل اشاره نشود و در این موضوع احساس شود که مشکل خاصی نبوده است.

وی در پایان در خصوص ادامه همکاری‌اش با باشگاه پتروشیمی بندر امام، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مدیران باشگاه پتروشیمی تشخیص بدهند در خدمت این تیم خواهم ماند و هر زمانی که قرار بر جدایی بود دوستی ما پابرجامی‌ماند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*