اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191745
تاریخ انتشار: 1396/11/25 13:59
رییس پلیس پایتخت خبر داد:
رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۹۰ نفر از دلالان و اختلالگران بازار ارز خبر داد.

عصرجهان- سردار حسین رحیمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره دستگیری تعدادی از فروشندگان غیرقانونی ارز در تهران گفت: در روزهای اخیر بازار ارز وضعیت خوبی نداشته و قیمت ها بسیار بالا رفته است و در نهایت قرار شد؛ نیروی انتظامی وارد شده و از روند صعودی قیمت ارز جلوگیری کند.
او ادامه داد: تا این لحظه بالغ بر 90 نفر از دلالان و اختلالگران دستگیر و 500 هزار انواع ارز کشف و چندین سرکرده دستگیر و ده صرافی پلمپ شد.
رییس پلیس تهران بزرگ خاطر نشان کرد: 16 صرافی نیز تذکر گرفته و نیروهای پلیس آگاهی و یگان امداد در محل های اصلی تجمع این دلالان همچنان حضور دارند و با این افراد برخورد می کنند. برای تثبیت محل و جلوگیری از افزایش دوباره قیمت ارز ، نیروهای پلیس در مکانهایی مانند سبزه میدان و منوچهری و پاساژ افشار حضور دارند.
سردار رحیمی خاطر نشان کرد: تاکنون 100 تومان قیمت ارز کاهش داشته است، اما همچنان خریداری برای ارز وجود ندارد.
وی با بیان اینکه کار اطلاعاتی و عملیاتی در این زمینه از حدود یک ماه آغاز شده بود، گفت: این عملیات و دستگیری دلالان ارز در کمتر از 10 دقیقه انجام شد، ما اکثر این افراد را شناسایی و از قبل می‌شناختیم و در این عملیات نفرات اصلی فروش ارز را در میدان منوچهری دستگیر کردیم.
او در خصوص برخورد پلیس با افرادی که با ارائه کارت ملی غیر اقدام به تهیه ارز می‌کنند، گفت: اداره 28 معاونت ویژه جرائم اقتصادی پلیس آگاهی برخورد با این افراد را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: نیروهای پلیس آگاهی، انتظامی و یگان امداد در محل‌های اصلی تجمع این افراد مستقر هستند و با همکاری عوامل تعزیرات فضا و عرصه را برای فروشندگان ارز غیرمجاز تنگ کرده و امیدواریم با تعامل بهتر وضعیت خوبی را برای ارز ایجاد کنیم وبه مردم اطمینان می‌دهیم برخوردمان با این افراد جدی خواهد بود و نیروهای پلیس هر زمان که لازم باشد در سبزه میدان، منوچهری و پاساژ افشار حضور خواهند داشت.
رییس پلیس پایتخت تاکید کرد: برخورد با این افراد مقطعی نیست
او در پاسخ به این سوال که آیا حضور نیروهای پلیس باعث ایجاد وضعیت امنیتی در منطقه نشده و مانع کار دیگر صرافان خواهد شد یا خیر گفت: صرافان دیگر که در چارچوب قوانین فعالیت می‌کنند هیچ مشکلی ندارند و می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند و ما برای آنها مشکلی ایجاد نخواهیم کرد.
رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه ما به درخواست بانک مرکزی و دولت وارد میدان شدیم، گفت: افزون‌طلبی و سود کلان که از فروش ارز شامل حال این افراد می‌شود باعث زیاده‌خواهی آنها شده همچنین این افراد بیشترین ضربه را به نظام اقتصادی کشور وارد می‌کنند و با اخلال به نظام اقتصادی کشور ضربه می‌زنند و معتقدم باید برخورد جدی با این افراد صورت بگیرد.
رئیس پلیس تهران با بیان اینکه در این عملیات پلیس فتا، پلیس پیشگیری و آگاهی در این عملیات حضور داشتند، گفت:‌ محوریت این عملیات با پلیس آگاهی بوده اما سایر پلیس‌های تخصصی در این عملیات حضور داشتند همچنین اگر این افراد در فضای مجازی نیز فعالیت خود را ادامه دهند توسط پلیس فتا رصد شده و در آنجا نیز اجازه فعالیت به آنها داده نخواهد شد/ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*