اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191790
تاریخ انتشار: 1396/11/30 13:07
رضایی کوچی در جمع خبرنگاران درباره سقوط هواپیمای مطرح کرد:
رییس کمیسیون عمران مجلس به تحلیل علت بروز حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از خانه ملت ، محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، 30 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تحلیل حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج پرداخت و گفت: خلبان هواپیما را به طور تلویحی اصلی‌ترین مقصر حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: هواپیماها باید به طور معمول براساس طرحی که سازمان هواپیمایی کشوری دارد در ارتفاع 15 هزار پایی از روی قله دنا عبور کند چراکه ارتفاع این قله 14 هزار پا است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر این طرح توسط خلبانان رعایت شود، فورا باید طرح تقرب را اجرا و در فرودگاه یاسوج فرود بیایند، افزود: این اقدام در شرایطی صدق می‌کند که هوا بسیار صاف باشد و خلبان دید مستقیم داشته باشد تا خلبانان ترجیح دهند از دره یو شکل کنار فرودگاه یاسوج به روی باند بنشینند، بنابراین گاهی اوقات طرح سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نمی‌کنند.

رضایی کوچی همچنین ادامه داد: به نظر می‌رسد خلبان هواپیمای یاسوج نیز خودش مسیرش را انتخاب کرده و در این با ابرهای متراکم و توربالانس مواجه و دچار چنین حادثه‌ای شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ابهامات موجود در سقوط هواپیمای آسمان عنوان کرد: سوال اینجاست که آیا با وجود اطلاع از وضعیت نامناسب جوی به خلبانان اجازه انتخاب مسیر یو شکل داده می‌شود و آیا در این باره سخت‌گیری‌های لازم انجام می‌شود؟ چرا که صرف تجربه خلبان، کفایت نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه گاهی اعتماد به نفس بالا کار دست انسان می‌دهد، اظهار داشت: به ویژه زمانی که شرایط جوی خراب باشد و خلبان دید کافی نداشته باشد این موضوع طبیعی است که مسیری انتخاب شود که دید بهتری برای خلبان داشته باشد.

رضایی کوچی ادامه داد: براساس اطلاعات دریافتی در فرودگاه یاسوج تا سال ۹۰ مقرر شده بود اگر هوا ابری باشد و خلبان دید کافی نداشته باشد، پروازها لغو شود اما بعد از این سال شرایطی برای پروازها اعلام شد که در چارچوب رعایت این شرایط، خلبانان اجازه پرواز داشتند لذا سوال اینجاست که آیا شرکت هواپیمایی آسمان خلبانان را ملزم به رعایت این شرایط کرده بود یا خیر.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به تاثیر عمر بالای هواپیمای ATR سقوط کرده در حادثه اخیر اذعان داشت: طبیعتا هواپیما نیز مثل خودرو هرچه نوتر باشد عملکرد بهتری دارد ضمن اینکه هواپیمای ATR هواپیمای خوبی است و باید مقررات رعایت می شد البته هواپیما در لحظه پرواز هیچ نقص فنی نداشت اما مسیری که خلبان انتخاب کرد شاید از پس هواپیمای نو بر می ‌آمد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان از تشکیل جلسه کمیسیون عمران در ۲ اسفند (چهارشنبه هفته جاری) خبر داد و خاطر نشان کرد: پیرو ماموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون داد، جلسه‌ای را روز چهارشنبه با حضور وزرای راه و تعاون، مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان، مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری و تیم امداد و نجات حاضر در محل حادثه تشکیل می شود و وزیر راه در این جلسه توضیحاتی درباره علل حادثه بیان خواهد کرد و بحث‌های کارشناسی و عواملی که در بروز این حادثه موثر بود نیز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت./



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*