اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191824
تاریخ انتشار: 1396/12/05 23:17
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حق مردم ایران و مردم کهگیلویه و بویراحمد است که چرایی سقوط هواپیمای تهران یاسوج مشخص شود

عصرجهان- آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در مصلای امام خمینی(ره) شهر یاسوج افزود: باید بدانیم آیا باز هم باید شاهد این حوادث باشیم . مطالبه مردم این است که بدانند چرا این حادثه اتفاق افتاد و چگونه این حادثه اتفاق افتاد .


وی با بیان اینکه باید چگونگی حادثه نیز مشخص شود، اظهارکرد: نزدیک ظهر بود که همه شنیدیم هواپیمای تهران - یاسوج سقوط کرد و سراپای وجود همه ما اضطراب شد و برای ما فرقی نداشت که چه کسی در هواپیما بوده است چرا که همه فرزندان این آب و خاک هستند .
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این حادثه یک حادثه ملی بود و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و همه مسئولان این حادثه را به مردم تسلیت گفتند .
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه مسئولان باید حق مردم را ادا کنند، تصریح کرد: حق این مردم بازگشت بدنها نیست، دیه نیست و حق مردم این است که انسان شناخته شوند و هر حرمتی که برای نشست و برخاست و پروازشان لازم است برای آنها گذاشته شود و اصول باید چنان باشد که حقی از مردم ضایع نشود و رئیس جمهور محترم، این حق ملت ایران است که این مسئله به دقت تا پایان پیگیری شود .
وی ادامه داد: هر عاملی دارد چه فنی و چه شرایط جوی باید روشن شود تا دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم . حادثه تلخ بود و هیچکس تفاوتی بین هم استانی خود و جانباختگان دیگر استانها قائل نشد .
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حادثه با اینکه تلخ بود اما ابراز عاطفه ها زیبا بود و درس آموز چرا که همه آمدند و شکوه حضور مردم و رفت و آمدشان زیبا بود .
آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: دنیا این محبتها و محنتها را در کنار هم داشته و حادثه یک غیرت ورزی را نیز در کنار خود داشت چرا که همه ابراز آمادگی کردند و برای جستجو و انتقال در بدترین شرایط آمدند .
وی بیان کرد: آمدند تا آلام کاهش یابد و این جدیت و غیرت زیبا بود و همه نهادهای امدادی آمدند و هم اینک امدادگران آماده اند تا فرصتی یافته و برای جستجوی پیکرها اقدام کنند .
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: لذت می برم از این همه عشق و اخلاص که اینان برای نجات جان نرفته اند بلکه برای یافتن پیکر رفته اند اما جان خود را در معرض حادثه قرار می دهند . مسئولان تا پیکرها به خانه ها برگردد از هیچ تلاشی فروگزاری نکنند .
آیت الله ملک حسینی اضافه کرد: در این مسأله یک چیز بسیار مهم است و آن اینکه بدانیم نظریه غلطی راجع به پرواز ندهیم چرا که انسان را مبتلای به دروغ، تهمت و غیبت می کند . این نظریه های غلط و رفتارهای غلط قلبهای مادران را آزرد و دلهای پدران را فشرد و درود بر این خانواده ها که متانت و صبر داشتند و رضا به قضای الهی بودند/ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*