اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191850
تاریخ انتشار: 1396/12/08 14:25
اسماعیل زمانی سه شنبه اظهار کرد: مصوبه دولت را به 2 دلیل قبول نداریم و این درست نیست که هر قانونی که مربوط به سرزمین اصلی باشد در مناطق آزاد نیز اجرایی شود زیرا این امر ماهیت مناطق آزاد و فلسفه وجودی این مناطق را زیر سوال می برد.

عصرجهان-مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به مصوبه دولت در زمینه واردات خودروی جدید درقبال اسقاط خودروهای فرسوده واکنش نشان داد.


اسماعیل زمانی سه شنبه اظهار کرد: مصوبه دولت را به 2 دلیل قبول نداریم، دلیل اول اینکه در منطقه آزاد اروند خودروی فرسوده پلاک اروند نداریم و سن خودروهای منطقه آزاد به حدی نرسیده که فرسوده باشند و آنها را اسقاط کنیم.
زمانی گفت:دلیل دوم این است که از ابتدا قرار بر این نبود که هر قانونی در سرزمین اصلی به تصویب برسد در مناطق آزاد نیز اجرا شود و بر اساس قانون مناطق آزاد قرار بر این بود که مناطق آزاد از قوانین سرزمین اصلی مستثنی باشند.
وی اظهار کرد : این درست نیست که هر قانونی که مربوط به سرزمین اصلی باشد در مناطق آزاد نیز اجرایی شود زیرا این امر ماهیت مناطق آزاد و فلسفه وجودی این مناطق را زیر سوال می برد.
شایان ذکر است طبق مصوبه اخیر هیات دولت، از میان خودروهایی که در هر صد کیلومتر پنج الی 6 لیتر بنزین مصرف می کنند به ازای واردات هر 2 عدد خودرو ، یک خودروی فرسوده اسقاط می شود.
همچنین به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر 6 تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین 6 دستگاه و هشت لیتر به بالا 10 دستگاه خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد.
طبق این مصوبه همچنین 10 درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*