اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191897
تاریخ انتشار: 1396/12/14 00:47
استاندار خوزستان تاکید کرد؛
استاندار خوزستان گفت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب باید برنامه زمان بندی برای کاهش گازهای فلرهای نفتی منتشر شده در این حوزه را از 17 میلیون متر مکعب به 2 میلیون متر مکعب، ارایه دهد.

عصرجهان-غلامرضا شریعتی یکشنبه در حاشیه نشست شورای سلامت در سرسرای اداری استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و وزارت نفت تعهد کرده تا سال 1401 حجم گازهای منتشر شده در حوزه مناطق نفتخیز جنوب به 2 میلیون متر مکعب برسد.


وی افزود: چند ماه پیش در خصوص مساله فلرهای نفتی به رییس جمهوری نامه نوشتم که با توجه به دستور اکید و فوری رییس جمهوری به وزیر نفت ، کار با سرعت بیشتری در حال انجام است.
شریعتی بیان کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز هر سه ماه یک بار باید گزارش کار خود را به شورای سلامت ارایه و پیشرفت کار را اعلام کند تا برنامه را رصد و مدیریت کنیم.
استاندار خوزستان در خصوص فلرهای نفتی و گازهای منتشر شده در حوزه غرب کارون نیز گفت: در این حوزه نیز با توجه به حجم 6 میلیون متر مکعبی گازهای منتشر شده، مدیر عامل مهندسی توسعه نفت نیز باید به شورای سلامت دعوت شود و برنامه زمان بندی شده ارایه دهد.
وی ادامه داد: هم اکنون گرد و غبار سلامت روانی و جسمی مردم را به طوری جدی دچار مخاطره کرده و مردم دغدغه و اضطراب دارند.
شریعتی اظهار کرد: مردم در تصمیم گیری برای زندگی در خوزستان دچار تردید هستند و مشکلات تنفسی نیز برای مردم ایجاد شده است.
وی بیان کرد: بر اساس دستورات دولت و رییس جمهوری اقدامات خوبی از اواخر سال 1395 آغاز شده و کار با جدیت و سرعت پیش می رود و اقدامات خوبی در حوزه نهالکاری، آب اندازی و مالچ پاشی در کانون های گرد و غبار در خوزستان در حال انجام است اما باید صبر کنیم.
وی گفت: اگر انتقادی و غفلتی هست اعلام شود اما انتظار داریم نقدها به صورت تخریبی نباشد که سلامت روانی جامعه نشانه می رود.
استاندار خوزستان در ادامه اظهار کرد:برنامه های لازم برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در خوزستان
در حال انجام است و شورای نیز سلامت برنامه ریزی لازم را انجام داده است.
شریعتی در نشست شورای سلامت نیز اظهار کرد: امسال تعداد مراجعان تنفسی به مراکز درمانی، با کار دسته جمعی دستگاه های مربوطه به حداقل رسید و مدیریت شد.
وی ادامه داد: گرد و غبار به دلیل کم توجهی و غفلت در طول 20 تا 30 سال ایجاد و شدت پیدا کرده و آورد آب خوزستان به دلیل خشکسالی مکرر از 30 به 16 میلیارد متر مکعب رسیده که تبعات خاص خود را دارد.
استاندار خوزستان اظهار کرد:امسال 12 هزار و 500 هکتار شن های روان در خوزستان مالچ پاشی و نهال کاری شده که در تاریخ خوزستان بی نظیر بوده است.
به گفته احمد رضا لاهیجان زاده، مدیر کل حفاظت محیط زییست خوزستان، 85 درصد از سهم آلودگی از بخش صنعت در هوای اهواز توسط فلرهای نفتی صورت می گیرد.
بر اساس بررسی انجام شده سهم صنعت در آلودگی هوای اهواز 60 درصد، خودرو 35 درصد و پنچ درصد سایر عوامل از جمله آتش زدن مزارع است؛ بیشترین میزان آلایندگی هوای اهواز در بخش صنعت مربوط به شرکت نفت و فعالیت فلرهای نفتی است.
به گفته وی روزانه 770 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت در خوزستان سوزانده می شود.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم اکنون با بیش از 45 میدان هیدروکربوری بزرگ و کوچک در گستره ای افزون بر 400 هزار کیلومتر مربع حدود 80 درصد نفت خام و 16 درصد گاز کشور را تولید می‌کند/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*