اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191908
تاریخ انتشار: 1396/12/15 00:34
با همکاری دادستانی امشب یا نهایتا فردا صبح، کارگران گروه ملی فولاد ایران که در تجمعات اخیر دستگیر شده اند، آزاد می شوند.

عصرجهان-علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: امروز جلسه ای با حضور مسئولان اداره کار، بیمه، دادگستری، استانداری، فرمانداری و تعدادی از کارکنان و پرسنل گروه ملی فولاد ایران در محل فرمانداری اهواز برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مسئولان به بررسی آسیب شناختی وضعیت موجود گروه ملی فولاد ایران پرداختند و در خصوص مشکلات پیش آمده و راهکارهای پیشنهادی خروج از این مشکلات، بحث و تصمیماتی را اتخاذ کردند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: عمده مسایل و مطالباتی که در این جلسه مطرح شد، مطالبات مالی پرسنل، آزادسازی کارگرانی که در تجمعات اخیر بازداشت شده بودند و راه اندازی خط تولید کارخانه بود.

حسین زاده بیان کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد با همکاری دادستانی امشب یا نهایتا فردا صبح، کارگرانی که در تجمعات اخیر دستگیر شده اند، آزاد شوند. همچنین مقرر شد تا براساس پیگیری های انجام گرفته حداقل دوماه حقوق پرسنل و کارگران گروه ملی فولاد ایران تا پیش از پایان سال پرداخت و در صورت امکان نسبت به پیگیری عیدی پرسنل نیز اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین براساس پیگیری های مستمر استاندار خوزستان و گفت و گو با روسای بانک ها به خصوص بانک ملی در هفته آینده ضمانت نامه و خط اعتباری در اختیار شرکت قرار داده می شود تا این شرکت بتواند نسبت به تهیه مواد اولیه و راه اندازی خط تولید اقدام کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه بخش مهمی از سرمایه گروه ملی فولاد ایران، پرسنل زحمت کش و مجرب آن هستند، گفت: این جلسه در یک فضای بسیار صمیمانه برگزار شد و نشان داد که مسئولان در کنار کارکنان و کارگران این شرکت قرار دارند زیرا این شرکت یک سرمایه ملی است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

حسین زاده اظهار کرد: انتظار داریم مطالبات به صورت صنفی و در مجرا و چارچوب قانونی کشور پیگیری شود تا مطالبات بر حق کارکنان مورد سوء استفاده بیگانگان و دشمنان قرار نگیرد و در سال اشتغال و تولید شاهد راه اندازی و تولید در این کارخانه عظیم ملی و استانی باشیم/ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*