اخبار عمومی
اعلام وصول 2
192030
تاریخ انتشار: 1396/12/28 02:04
رای دهندگان روسی روز یکشنبه برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور به پای صندوق های رای رفتند. روند اخذ رای در مسکو پایان یافته است اما دربرخی شهرهای دیگر همچنان ادامه دارد و خبرها از پیروزی قاطع ولادیمیر پوتین در این انتخابات حکایت دارد.

رای دهندگان روسی روز یکشنبه برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور به پای صندوق های رای رفتند. روند اخذ رای در مسکو پایان یافته است اما دربرخی شهرهای دیگر همچنان ادامه دارد و خبرها از پیروزی قاطع ولادیمیر پوتین در این انتخابات حکایت دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور برای یک دوره شش ساله دیگر نامزد این سمت شده است که پیش بینی می شود او بار دیگر بتواند با کسب آرای لازم زمام امور در روسیه را به دست بگیرد.

بر اساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی‌های درون شعب، پوتین با ۷۶.۳% آرا پیروز شده است. این نتیجه نهایی نیست و رقم دقیق آرا احتمالا تغییر خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، نظرسنجی‌های درون تمام شعب نشان می‌دهند که پوتین در سرتاسر این کشور احتمالا حدود ۷۶.۳%از آرا را کسب کرده است.

پوتین بار دیگر برنده انتخابات ریاست جمهوری روسیه شد

گزارشها حاکی است میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در مسکو، پایتخت روسیه حدود ۶۰ درصد بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ این کشور که به پیروزی وی منجر شد به سخنرانی در جمع هواداران خود در میدان سرخ پرداخت.

وی با قدردانی از مردم روسیه و هوادارانش که در هوای بسیار سرد مسکو به میدان سرخ رفته بودند گفت: همه ما برای سربلندی روسیه، تلاش بزرگی را آغاز خواهیم کرد.

پوتین خاطرنشان کرد: این نتیجه، نشانه اعتماد ملت روسیه به من بود. اکنون زمان اتحاد است و همه باید در کنار هم باشیم.

وی رای قاطع مردم روسیه را اعتماد دوباره مردم این کشور به برنامه های داخلی و خارجی خود عنوان کرد.

رئیس جمهوری روسیه افزود: شما یک تیم بزرگ هستید و من جزو تیم شما هستم. اعتماد دوباره شما، ما را وادار می کند تا همچنان پر انرژی کار کنیم.

وی اظهار داشت: حفظ وحدت بسیار اهمیت دارد و طرفداران دیگر نامزدها هم که به رقبای من رای داده اند، باید با وحدت و همدلی به فکر آینده روشن کشور و فرزندان خود باشیم. نتایج انتخابات نشان داد که باید همان مسیر پرقدرت گذشته را ادامه دهیم و با هم به پیش برویم.

«متیو چانس» خبرنگار سی ان ان از مسکو گزارش داد: بنابر اکثر نظرسنجی های به عمل آمده از میان هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین برنده قطعی انتخابات خواهد بود.

 متیو چانس (Matthew Chance)درمورد زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه گفت: روسیه کشوری پهناور با 11 موقعیت زمانی است و زمان شروع انتخابات در این کشور در ساعت های مختلفی بود.

وی افزود:هشت نامزد دراین دوره از انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت دارند که اکثر نظرسنجی های به عمل آمده، حکایت از پیروزی تنها یک نامزد و آن هم ولادیمیر پوتین دارد.

خبرنگار سی ان ان مدعی شد: همه از دمکراتیک نبودن این انتخابات آگاه هستند و به همین خاطر کرملین تلاش خود را برای کسب آرای تمامی رای دهندگان به کار بسته است و شخص پوتین نیز چند روز پیش از برگزاری انتخابات خواستار حضور همگان و تشویق آنها به شرکت در رای گیری شد، اما باید منتظر شمارش آرا و تعداد و نتایج آراء ماند تا در باره اشتیاق حضور مردم دراین انتخابات قضاوت کرد.

خبرنگار سی ان ان از مسکو افزود: این چهارمین دور انتخابات ریاست جمهوری در 18 سال گذشته برای پوتین به شمار می رود و او در نظر مردم روسیه از اعتبار بالایی برخوردار است.

وی گفت: چراکه برخلاف غربی ها، پوتین درمیان بسیاری از روس ها مقبولیت و محبوبیت دارد ، درباره دمکراسی هم بله، دراینجا رسانه ها توسط کرملین به شدت کنترل می شوند و نامزدهای مخالف، قدرت نشان دادن خود (اظهار وجود کردن) را نداشتند.

خبرنگار این رسانه تصویری آمریکایی افزود: با بسیاری از روس ها که دراینجا صحبت کردیم، می گویند که پوتین قوه و قدرت ثبات در روسیه پس از دوران هرج و مرج دهه 90میلادی بود، وی سطح زندگی در روسیه را در 18 سال گذشته ارتقاء داده است.

چانس گفت: این انتخابات مسابقه ای اسب دوانی است که تنها یک اسب در آن می تازد و پیروز می شود.

نزدیک‌ترین رقیب پوتین، «پاول گرودینین» نامزد حزب کمونیست است که تا این لحظه تنها ۱۵.۹% آرا را به دست آورده است. «ولادیمیر ژیرینوفسکی» نامزد ۷۱ ساله حزب لیبرال دموکرات هم با کسب ۶.۹۶% آرا در رتبه سوم قرار دارد. پوتین در این انتخابات ۷ رقیب داشت، با این حال پیروزی امشب وی قاطع‌ترین نتیجه او در ۴ دوره‌ای است که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.

این چهارمین بار است که پوتین به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب می‌شود. او بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ رئیس‌جمهور و از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ یعنی زمانی که دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شد، نخست‌وزیر بود. در حالی که تا سال ۲۰۱۲ دوره ریاست‌جمهوری روسیه ۴ ساله بود، پارلمان این کشور این دوره را به ۶ سال افزایش داد و پوتین تا امسال در کرملین باقی ماند. با پیروزی امشب، پوتین ۶۵ ساله می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ رئیس‌جمهور بزرگترین کشور جهان باقی بماند.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*