اخبار عمومی
اعلام وصول 2
192101
تاریخ انتشار: 1397/01/08 15:19
در ویژه برنامه روز جهانی تئاتر( روز ملی هنرهای نمایشی) که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه بویر احمد اجرا گردید فریدون مختاری پیشکسوت تئاتر شهرستان به ایفای نقش پرداختند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، شب گذشته در نشستی صمیمی و دوستانه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی ویژه برنامه روز جهانی تئاتر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه بویر احمد ، فرماندار شهرستان و دیگر مدیران ادارات در شهرستان و همچنین با حضور هنرمندان ، نویسندگان و اصحاب رسانه برگزار گردید.


در ابتدای این برنامه، خوبی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ضمن خیرمقدم و تبریک ایام نوروز فرمود: مسیر فرهنگ و هنر مسیر بی انتهایی است.
وی گفت: در مدت حضور بنده در این سِمَت گام های جدیدی را توانستیم برداریم؛ از جمله تشکیل انجمن های مختلف همچون انجمن خبرنگاران، انجمن شاهنامه خوانی و همچنین انجمن اهل قلم. ما در این مدت بنا را بر تغییر در انجمن ها و احیا نمودن آنها گذاشتیم.
 خوبی زاده در ادامه گفت: کمبود بازیگر در حوزه ی نمایش و تئاتر در شهرستان یکی از مشکلات اساسی است که سعی می کنیم با استعداد یابی این خلا را جبران کنیم.


در ادامه، دکتر دهبانی پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه بویر احمد به ایراد سخن پرداخت و از تئاتر به عنوان انتقال دهنده ملی به عنوان یک رویداد فرهنگی نام برد و افزود: اگر بتوانیم انجمن های فرهنگی و هنری را در شهرستان تشکیل دهیم، بنده موافق این هستم و آرزویمان است و ما هم نظارت خود را بر آنها انجام خواهیم داد.
وی گفت: سعی کنیم به ارتقای سطح منطقه مان کمک کنیم و برای تشکیل و بال و پر گرفتن انجمن ها تلاش کنیم که انشالله در آینده این جلوه گری پررنگ‌تر شود.
ایشان در ادامه گفت: خواهش بنده این است انجمن‌ها را محدود به سلیقه ی واحد نکنیم و با نگاه به مسائل فرهنگی آنها را به پیش ببریم ، تلاش ما این باشد که استقلال انجمن‌ها را در نظر داشته باشیم و فقط حالت نظارتی بر روی آنها داشته باشیم.
 دهبانی پور خاطر نشان کرد: متفاوت اندیشیدن راز پیروزی و سربلندی ما خواهد بود، سعی کنیم متفاوت باشیم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: از  اختصاص بودجه های فرهنگی به این شهرستان کوتاهی نخواهیم کرد.
 وی در ادامه از برگزاری جشن در روز جمعه ۱۰ فروردین ماه در قلعه ممبی تحت عنوان عیدانه (جنگ شادی) خبر داد.
 دهبانی پور ادامه داد: باید پذیرفت که جامعه ی ما دارد آسیب جدی می‌بیند، جامعه ما مستحق این است که بهتر از این شود.
وی در همین رابطه گفت : همه ی این مشکلات ناشی از محیط ناشاداب و خمود است و وظیفه ی ماست که این محیط را شاداب و با نشاط برای مردم بکنیم.
 ایشان در ادامه افزود: از همه ی کسانی که می‌خواهند در این راستا با ما همکاری کنند دست آنها را به گرمی می‌فشاریم.
 وی فرمود: به انجمن اهل قلم در شهرستان توجه خاصی داشته باشیم چرا که در این منطقه وضعیت خوبی ندارد.
مدیر کل اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه خاطر نشان کرد: ما باید پیشکسوتان خود را احترام کنیم و باید در کنار آنها بال و پر بگیریم.

🎤خبرنگار/سیروس بزمی

در ادامه ی برنامه به دکتر دهبانی پور پیشنهاد درست کردن ساخت تندیس آقای مختاری که برای تئاتر در شهرستان زحمت های زیادی کشیدند داده شد که دهبانی پور در جواب قول درست کردن این تندیس را داد و گفت:ان شاءالله این تندیس را درست خواهیم کرد
این برنامه با تئاتر آقای فریدون مختاری و بازیگران همراه ادامه پیدا کرد و با اهدای جوایزی به تعدادی از افراد در حوزه ی تئاتر و گرفتن عکس های یادگاری پایان پذیرفت.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*