اخبار عمومی
اعلام وصول 2
192111
تاریخ انتشار: 1397/01/09 01:32
دفاع از نیروی انسانی حق نماینده و از وظایفش است هر چند نماینده باید بداند تفکیک قوا یک اصل مهم در قانون اساسی است و هر چند در سال‌های اخیر بر این اصل خدشه وارد شده است ولی این دلیل نمی‌شود یک نماینده اینگونه برای دو صندلی از شهید و زمین و زمان مایه بگذارد و این گونه جلوه دهد که حق با اوست.

عصرجهان؛سید محمد موسوی‌-برای عزیمت در این بحث باید به صبح روز معرفی علی محمد احمدی به عنوان استاندار از سوی وزارت کشور رجوع کرد. وقتی در میان بهت همگان اعلام شد که نماینده سابق شهرستان‌های دهلران و مهران و نائب رئیس کمیسیون بر نامه و بودجه مجلس نهم به عنوان استاندار جانشین موسی خادمی معرفی می‌شود.

از همان روز تحلیل‌های زیادی راجع به این انتصاب صورت گرفت خیلی‌ها به‌واسطه سابقه کاری احمدی در مجلس و نفوذ تاجگردون این انتصاب را منسوب به تاجگردون می‌دانستند. زارع و هاشمی پور برای آنکه از قافله عقب نمانند یکی شان به همکار بودن در مجلس نهم با احمدی بری نزدیکی به استاندار جدید استناد کرد و عدل هاشمی پور نیز به حضور خود به عنوان پیمانکار در قرارگاه خاتم الانبیاء در طرح گازرسانی در دهلران و رابط کارش اش با حمدی نماینده وقت دهلران و مهران اشاره کرد. اشاره‌ای که یک نقطه شروع رسانه‌ای بوده است و حالا همین همکاری نقطه اوج یک تقابل و منازعه شده است.

عدل هاشمی پور که در انتخابات ریاست جمهوری در روزهای پایانی و زیر فشار مجبور به صدور یک بیانیه حمایتی از رئیسی شده بود امیدوار بود با تعامل و نزدیکی به استاندار بتواند جایگاهی در پیش او داشت باشد. البته جایگاه و نزدیکی این روزهای در تعریف نمایندگان صرفاً به همان استفاده از نیروهای انسانی معرفی شده از سوی نماینده خلاصه می‌شود اگر استانداری در این موضوع از نیروهای نماینده استفاده کرد آن دو با هم نزدیکند و بالعکس.

تقسیم برخی پست‌های مدیریتی تا اینجای کار سبب دلخوری هاشمی پور شده است او ابتدا در یک حرکت دور از تدبیر خواستار سوال از وزیر کشور شد و به ظن خود با این کار وزیر را خواهد ترساند و وزیر هم به استاندار خواهد گفت که با حاج عدل بهتر تا کن. ولی گویی هاشمی از این ترفند طرفی نبست و بعد به میان ائمه جمعه در لنده رفت و با لحنی تند استاندار را مورد حمله قرار داد.

بعد از معرفی معاونان استاندار و حتی تغییر فرماندار چرام تاکنون هیچ کدام از نیروهای مد نظر حاج عدل استفاده نشده‌اند و حتی استاندار حاضر به استفاده از یک نیروی نزدیک به بزرگواری شد ولی حرف عدل را وقعی ننهاد هر چند گفته می‌شود هاشمی پور بر پاداش تاکید داست.

حالا با این وضعیت او همه چیز را از دست رفته می‌داند و می‌داند با فرماندارهای ناهمسو شانسش در انتخابات به حداقل خواهد رسید.

البته آقای هاشمی پور جز استناد به خون شهدا که جوابیه‌ای را در پی داشت و از او خواسته شده تا از مانور دادن سیاسی در این مراسمات پرهیز کند هرگز مشخصاً نمی‌گوید مطابق کدام قانون باید در تعیین مدیریت‌ها نظر صرف او در دولت اعمال شود.

او برای تحقیر استاندار به همان گذشته‌ای بر گشته است که روزی انرا به عنوان بهانه برای نزدیکی بیان کرده بود و با ادبیات ضعیف و چاله میدونی می‌گوید آقا جمع کن و تو یک زمانی می‌آمدی از من التماس می‌کردی.

حال این التماس دو حالت دارد یا احمدی برای پیشرفت کار در حوزه‌اش التماس می‌کرده است که کار شایسته‌ای بوده است و یا التماس‌های دیگری که در این صورت سوال این است چرا هاشمی پور همان روز اول این را نگفت و حتی به عنوان سند افتخار و همکاری از آن یاد می‌کرد.

از طرف دیگر با توجه به اینکه کل دعوا بر روی صندلی‌های مدیریتی است سوال این است نیروهای اقای هاشمی پور چه کسانی هستند ایا واقعاً شایسته‌اند و یا اینکه صرفاً به حاج عدل نزدیکند اگر قرار است نیروهایی از جنس همین نیروهای وابسته به او به‌ویژه در جهاد کشاورزی شهرستان هستند که نه در حد اینهمه دعوا هستند و نه با برنامه‌های دولت هماهنگند. ضمن آنکه گفته می‌شود در چند مورد که نیروهای توانمند کهگیلویه بزرگ برای برخی پست‌ها معرفی شده بودند با مانعی سخت به نام هاشمی پور مواجه شدند.

دفاع از نیروی انسانی حق نماینده و از وظایفش است هر چند نماینده باید بداند تفکیک قوا یک اصل مهم در قانون اساسی است و هر چند در سال‌های اخیر بر این اصل خدشه وارد شده است ولی این دلیل نمی‌شود یک نماینده اینگونه برای دو صندلی از شهید و زمین و زمان مایه بگذارد و این گونه جلوه دهد که حق با اوست.

بهتر است مشاورین اقای هاشمی پور البته اگر مشاوری باشد و او هم اهل مشورت باشد برای او روشن کنند که این دولت متعلق به مردمی است که از ان انتظار دارند و نمی‌توان صندلی‌های مدیریتی را بی حساب و کتاب بین نمایندگان تقسیم کرد و اگر در مورد دو نماینده دیگر استان حتی با وجود نزدیکشان به دولت چنین اتفاقی افتاده باشد قابل قبول نیست.

مردم کهگیلویه و به‌ویژه شهر دهدشت رای بسیار بالایی به حسن روحانی دادند پس اقای هاشمی پور اگر در مطالبه گری صادق است خواست این مردم را دنبال کند و در غیر این صورت یقین بدارد که دولت از تهران تا بخشداری قلعه رئیسی وظیفه دارند در مقابل خواسته‌های غیر معقول و کاملاً محفلی مقاومت کنند.

مطلبی که خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*