اخبار عمومی
اعلام وصول 2
192156
تاریخ انتشار: 1397/01/16 19:00
بارسلونا 4 - رم یک/
پس از باخت یووه در مقابل کهکشانی های مادرید و ثبت یک گل به یادماندنی از کریس رونالدو، شب گذشته هم بارسا تیم سرزمین کاتالون ها با ۴ گل آ اس رم را در هم شکست بگونه ایکه فکر خانه تکانی اساسی در فوتبال ایتالیا در اذهان دوستداران فوتبال خطور کرد

عصرجهان؛ محسن بابادی-بارسا نیز دیگر تیم ایتالیایی یعنی آ اس رم را با 4 گل تیکه و پاره نمود تا با احتساب 3 گلی که رئال مقابل یوونتوس به ثمر رساند، بیش از همیشه اختلاف سطح فوتبال رو به زوال ایتالیا و مجددا به اوج رسیده اسپانیا مشخص شود. 

نکته قابل توجه در طی این 7 گل دریافتی، اشتباهات فاحش خطوط دفاعی این دو تیم که همیشه جزو نقاط قوت تیم های ایتالیایی بوده می باشد. در گذشته هرگاه مردان سرزمین چکمه ای شکل در خطوط میانی و حمله ضعف هایی داشته اند، با تکیه بر دروازبانان عالی و خط دفاعی مستحکم خویش خار گلوی حریفان می شدند. اما در شب های اخیر، اشتباهات پی در پی خطوط دفاعی و بازیکنان پا به سن گذاشته دو تیم نه تنها برگ برنده آنها نشد، بلکه تبدیل به پاشنه آشیل این تیم ها گردید و در اکثر گل های به ثمر رسیده، این موضوع بیش از هر چیز دیگری به چشم می آمد.

پس از اینکه گواردیولا معمار جدید فوتبال جهان لقب گرفت و از طریق بارسلونا سبکی متفاوت را به جامعه فوتبالی تحمیل نمود، در پی درخواست های مکرر مسولین تیم بایرن مونیخ، در مقصد بعدی آلمان را انتخاب کرد تا فوتبال این کشور را با تفکراتش همسو نماید.

پس از اثرگذاری مثبت در فوتبال این کشور، مهد فوتبال دنیا یعنی بریتانیا را انتخاب نمود. تمامی کارشناسان قویا به این نکته اذعان دارند که وی تا به اینجای کار نیز توانسته سیاق مربیگری اش را به فوتبال انگستان انتقال دهد. بازی های مالکانه و چشم نواز همراه با نتایج خیره کننده سیتیزن ها گواه این مدعاست.

اما تنها یک جای دیگر در اروپا جهت تاثیرگذاری پپ باقی می ماند و آن هم کشور پیر ایتالیاست. ایتالیایی ها که لجباز، سرسخت و مغرور بوده و احتمال دست به دامان پپ شدن آنها بسیار کم است، چاره ای جز این نداشته و میبایست هر طور که شده ولو چند صباحی وی را به کشورشان آورده تا فوتبال نفرین شده و رو به نابودیشان را با تکیه بر توانایی این مرد بزرگ ارتقا بخشیده و کمی به روز تر کنند. 

فوتبال ایتالیا نیاز به یک خانه تکانی اساسی داشته تا اختلاف سطحشان با فوتبال روز دنیا بیش از این نشده و تنها راه باز کردن این قفل مستحکم و فولادین شاه کلیدی به اسم گواردیولای کبیر است.

پپ دین خویش را به فوتبال جهان در عرصه بازیگری و خصوصا مربیگری ادا کرده و تنها دو قدم دیگر تا جاودانگی وی در تاریخ فوتبال کره خاکی باقی مانده است. ابتدا عزیمت به جنوب اروپا و بازسازی فوتبال فاصله گرفته ایتالیا بر اساس تفکرات عالی و دستان شفا بخشش و سپس سرمربیگری در تیم ملی اسپانیا که آرزوی اکثر قریب به اتفاق فوتبالدوستان و کارشناسان است.

انجام هر دوی این موارد تا یک دهه آتی، می تواند تکمیل آخرین خدمات وی به فوتبال جهان باشد. این را هم بگویم که سرمربیگری در تیم ملی اسپانیا با تجربیات کسب شده از فوتبال آلمان، انگلستان و ایتالیا، قطعا ورژن جدیدی از توانمندی وی را به رخ دنیای فوتبال خواهد کشانید. تجربیاتی که مربیگری در بارسا در اوایل قرن 21 جلوی آن لنگ می اندازد



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*