اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1930
تاریخ انتشار: 1393/06/05 10:51
پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان
کمبود امکانات دلیل برخی اتفاقات ناخوشایند در حوزه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد


شهلا جهان‌بین در حاشیه تجلیل از پزشکان برتر کهگیلویه و بویراحمدی که در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی برگزیده شده‌اند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: متخصص رادیولوژی و سونوگرافی هستم که بر اساس معیارهای مختلف به عنوان پزشک نمونه کشوری از این استان برگزیده شدم.

این پزشک نمونه کشوری ادامه داد: اکنون در کل کشور و در استان ما مراجعه بیماران به پزشکان بسیار زیاد است و همین موضوع موجب از پای درآمدن پزشک می‌شود، به طوری که من به عنوان یک متخصص باید روزانه به وضعیت تعداد 60 بیمار رسیدگی کنم.

متخصص رادیولوژی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اما علاقه‌ای که به این حرفه داریم ما را وادار به کار چندین برابری می‌کند که با عشق و علاقه وظیفه خود را با همه سختی‌های کار انجام می‌دهیم.

پزشک نمونه کشوری در ادامه به کمبود زیرساخت‌ها و امکانات  در حوزه بهداشت و درمان این استان اشاره کرد و افزود: همین کمبودها موجب ناراحتی و عصبانیت توأم با برخی رفتارهای نامطلوب از سوی بیماران و همراهان آن‌ها در استان شده است.

جهان‌بین با ذکر این مطلب که ما پزشکان باید بیش از هر چیز شرایط بیماران را درک کنیم، تصریح کرد: نمی‌توان بر عهد خود پایبند نبود، چرا که به ورود به این حرفه همه مشکلات را پذیرفته‌ایم.

وی گفت: دستگاه‌های پزشکی در استان در بخش‌های دولتی همچون سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی قدیمی هستند که باید به روز شوند و همین یکی از مشکلات اساسی در حوزه درمان استان به شمار می‌رود و موضوع مهم دیگر این که در بیمارستان‌های استان پذیرش بیماران سرپایی با مشکل مواجه است.

این پزشک نمونه کشوری با درخواست از رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی بیشتر در حوزه بهداشت و درمان استان تصریح کرد: وظیفه رسانه این است که مردم را نسبت به داشته‌ها و امکانات آگاه کند تا ارتباط بهتری میان بیمار و پزشک در استان برقرار شود.

منبع: فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*