اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19329
تاریخ انتشار: 1394/12/04 16:51
گزيده اي از سخنان هدايت خواه در چيتاب؛
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا هدف از ورود به صحنه انتخابات را ادامه دادن راه شهیدان عنوان کرد و گفت: راه شهیدان به ادعا نیست بلکه در عمل است.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان- asrjahan.ir

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا هدف از ورود به صحنه انتخابات را ادامه دادن راه شهیدان عنوان کرد و گفت: راه شهیدان به ادعا نیست بلکه در عمل است.

ستار هدايت خواه در ادامه ديدار با اهالي بويراحمد و دنا به بخش کبگيان رفت و در نطق انتخاباتي در جمع مردم شهر چيتاب با تشريح چگونگي آمدن به صحنه و اصرار علما و شخصيت هاي اصلاح طلب و اصول گرا در سطوح منطقه اي و ملي گفت: به درخواست قشرهاي مختلف مردم و نگراني از 4 سالي که گذشت آمده ام . وي با بيان اينکه جهاد فرهنگي يک ضرورت اساسي است گفت: ولي من، رهبر عزيز من، دو بار تا به حال فرموده که « براي عرصه فرهنگ دغدغه دارم از آن نوع دغدغه هايي که نيمه شب ها خوابم نمي برد. » به همين دليل مايل به خدمت در اين عرصه بودم ولي اصرار بزرگان استان و خانواده هاي شهداء و ايثارگران، توده هاي مختلف مردم از جمله بزرگان اصلاحات و اصولگرا حجت را برمن تمام کرد...

هدایت خواه ادامه داد: اکنون چند نفر از جريان اصولگرايي براي حضور در عرصه نمايندگي در صحنه انتخابات هستند ولي براي حضور در عرصه فرهنگ و ياري ولي ما که مظلومانه در عرصه فرهنگ که آن نیز مظلوم است يار و ياوري نيست.

این فعال سیاسی و فرهنگی با اشاره به نحوه ورود خود به عرصه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بر اثر اصرار ها و فشار دوستان در استان و خارج از استان و اینکه انها معتقد بودند یک نفر مي تواند از تفرقه جلوگيري و همه نيروهاي دلسوز نظام را حول محور خود جمع کند، بويژه در شرايطي که خطر نفوذ دشمن را رهبر جدي تلقي کرده اند.  

نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس یکی از شروط بازگشت به صحنه انتخابات را رفع تفرقه و تشتت در میان اصولگرایان اعلام کرد و افزود: دوستاني که خود را در جريان اصولگرايي تعريف کرده مي گفتند اگر شما به صحنه انتخابات ورود پیدا کنید کنار مي کشيم و بنده باز شرايط گذاشتم که در صورت رفع تفرقه و تشتت خواهم آمد.

هدایت خواه بیان داشت: تکثر و تعدد کانديداها خطر را تشديد، مردم را نگران و همه توده هاي مردم و بعضي از چهره هاي ملي اصلاح طلب هم اصرار بر آمدن من داشتند تا استخاره کردم. آيه: « آنهايي که ايمان آورده و عمل صالح انجام داده درخت طوباي بهشت در انتظار آنهاست و عاقبت شايسته دارند.»آمد و وارد عرصه رقابت انتخاباتی شدم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود مسئولیت را اینگونه تعریف کرد: در نگاه ديني و شيعي ما مسئوليت، بار است و به تعبير مولا علي(ع) باري است که به گردن آويخته مي شود. طبيعي است که آدمي بايد از بار گريزان باشد.

هدایت خواه امین بودن را یکی از شرایط قبول مسئولیت عنوان کرد  و گفت: بايد امين باشد تا از او بخواهند که بيايد و بار را بردارد. اگر کسي ولع شديد براي برداشتن اين بار داشته باشد به تعبير مولايمان انگار که آن را لقمه اي چرب و نرم مي داند تا از آن بهره اي براي خودش ببرد. با اين نگاه آمدم و اين بار را برداشتم.

وی با بیان اینکه براي ادامه راه شهداء و براي تعقيب آرمان بلند شهيدان آمده ام، خطاب به عده ای که حضور وی را در انتخابات بر نتابیده بودند، ادامه داد: براي کدام هدف و کدام مقصد؟ بعضي از همين شهيدان زنده از من خواستند و اصرار کردند تا در اين عرصه حضور پيدا کنم و جانبازان و فرزندان شهداء و نيروهاي ارزشي گريبان مرا گرفتند.

ادامه راه شهداء یعنی خدمت به مردم

هدایت خواه خدمت به مردم را ادامه دادن راه شهیدان دانست و افزود: براي ادامه دادن راه اين عزيزان آمده ام. بالاترين خدمت را شهداء کرده اند اگر عزتي و پيشرفتي و استقلالي داريم مرهون اين شهداء است. شهيداني مانند سردار شهید اورنگ که هزاران کيلومتر آنطرف تر در دفاع از ولایت جنگیدند تا ما آسوده باشيم.

وی افزود: ادامه دادن راه شهداء يعني تلاش در جهت رفع مشکلات يعني اينکه خواسته ها و مطالبات مردم برآورده شوند تا اين مردم همواره پاي اين نظام بايستند و دلگرم باشند.

برای ادامه راه شهداء آمده ام

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا با بیان این مطلب که ادامه دادن راه شهيدان و تجليل از شهيدان فقط به ادعا نيست بلکه در عرصه عمل است، ادامه داد:

تمام برنامه هاي زندگي ام را وقف تحقق آرمان شهداء کرده ام چه آن روزي که در عرصه فرهنگ بوده ام و چه اين روزي که به عرصه سياست آمده ام.

هدایت خواه انقلاب و نظام اسلامی را امانت شهداء به خود و مردم دانست و بیان داشت: اين امانتي را که شهداء به دست من و شما سپرده اند بايد از هجمه ها حفظ کنيم.

این استاد اخلاق با برشمردن انواع هجمه گفت: گاهي هجمه نظامي است و بايد برويم و جان بدهيم و گاهي هجمه فرهنگي است و بايد بايستيم و خون دل بخوريم و گاهي در عرصه سياسي است که بايد بايستيم و شجاعانه از حريم انقلاب و نظام دفاع کنيم.

نماینده سابق مردم بویراحمد و دنا تصریح کرد: آمده ام تا روز قيامت در مقابل اين شهيدان شرمنده نباشم چرا که آنها همه آسايش، لذت ها و آرزوهايمان را در مقابل اين انقلاب دادند تا من به خيال راحت طلبي از زير بار مسئوليت فرار نکنم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: آمده ام و با آنها پيمان مي بندم تا در اين راه استوار بمانم و از روح بلندشان مدد مي طلبم که به یاری آنها اين راه را با مسئوليت طي کنم.

هدایت خواه تأکید کرد: اين شهيد عزيز و همه شهداء را شاهد مي گيرم اگر تشخيص مي دادم که در بين کانديداهاي حاضر در عرصه انتخابات، فردی از بنده اصلح تر است يعني اين بار مسئوليت را بهتر بر دوش مي کشد، يک لحظه درنگ نمي کردم. چون آن فرهنگ، دين و عقيده اي که اين شهيدان بخاطر آن جان داده اند به ما مي گويد اگر کسي خودش را داوطلب پذيرش مسئوليتي کند در حاليکه مي داند شايسته تر از او در ميان مسلمانان هست به خود، خدا، رسولش و همه مؤمنين خيانت کرده و من حاضر نيستم چنين خيانتي کنم.

وی ادامه داد: اين که من مي گويم اصلح هستم به اين معنا نيست که خودم را از ديگران بهتر مي دانم، نزد خدا تک تک شماها از من بهتريد و من در محضر خدا همه شما را از خودم بهتر مي دانم اما براي انجام اين مسئوليت در ميان همه کانديداها خودم را اصلح تر مي دانم. هم تجربه بيشتر دارم ، 8 سال تجربه نمايندگي. هيچ وقت در اين 8 سال به کار ديگري نپرداختم. توان علمي اش را نيز دارم.

هدایت خواه مجلس را عرصه قانونگذاري دانست و تصریح کرد: کسي که مي خواهد قانون گذار باشد بايد با مباني حقوقي و فقهي آشنا باشد. مجلس شوراي اسلامي است، بايد با اسلام آشنا باشد، که بنده آشنا هستم. در عرصه هاي مختلف تجربه دارم. من گرچه در کميسيون فرهنگي بودم ولي 7 سال تجربه حضور در کميسيون تلفيق که اقتصادي ترين کميسيون مجلس است، را دارم  و جهات ديگر و ويژگي هاي شخصيتي ديگر را شما بايد قضاوت کنيد.  ميزان تقيد افراد به مسائل ديني، پاکدستي، منفعت طلبي و ...

نماینده سابق و نامزد انتخابات در شهرستان بویراحمد و دنا با اشاره به احکام شرعی در مورد انتخاب فرد اصلح، ابراز داشت: حکم شرعي براي لحظه انتخاب نيز وجود دارد که اگر کسي تشخيص دهد که فردي از او اصلح تر است ولو اينکه روز انتخاب باشد شرعاً واجب است کنار برود.

وی بیان کرد: البته بر شما مردم نیز واجب است هر کدام اصلح است بينکم و بين الله آن را برگزينيد زيرا در غير اينصورت به هر دليلي باشد به خدا، مؤمنين و شهداء خيانت کرده ايد. دنيا و آخرت خودتان را بخاطر دنياي من و ديگران خراب نکنيد. بر اين اساس بنده در اين ميدان آمده و هستم.

هدایت خواه در پایان تصریح کرد: اگر اين مسئوليت به عهده بنده گذاشته شد به تعبير قرآن آن را مي گيريم و به جد به آن مي پردازم. آنچه که کساني گفته اند من در حرم امام رضا «ع» سوگند خورده ام، دروغ است و تنها دو بار در زندگي ام قسم خورده ام، يکي مجلس هفتم و ديگري مجلس هشتم که در مسير پاسداري از حقوق مردم و وفاداري به قانون اساسي بود و البته سوگند سوم را به زودي براي مجلس دهم خواهم خورد.

برچسب ها:
هدایتخواه ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*