اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1938
تاریخ انتشار: 1393/06/05 23:31
پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان
16پروژه با اعتبار 46 میلیارد ریال در دومین روز از هفته دولت با حضور دکترحسن نوروزی در شهرستان باشت افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان دکترحسن نوروزی با حضور حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت، تعدادی از مدیران استانی، فرماندار و مسئولین محلی درآیین افتتاح اورژانس بین راهی روستای شادگان به نیابت از تعدادی پروژه، افزود: بهره برداری از هفت طرح عمرانی و آغازعملیات اجرایی 9 پروژه از برنامه های مهم هفته دولت در شهرستان باشت است.

وی، اعتبارهزینه شده برای طرح های عمرانی قابل افتتاح و بودجه پیش بینی شده برای اجرای عملیات اجرایی طرح های کلنگ زنی را در مجموع 46 میلیارد ریال برشمرد.

نوروزی، مرکز آموزشی شبانه روزی با 22 میلیارد ریال، احداث چهار خانه بهداشت، اجرای طرح هادی روستای ده‌شیخ خان‌احمد باشت، اورژانس بین راهی روستای شادگان با سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار و روکش آسفالت روستای سرابنیزبا پنج میلیارد ریال اعتبار را از جمله طرح های شهرستان باشت برشمرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح پروژه مرکز آموزشی شبانه روزی باشت از اختصاص 99 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در راستای بهبود فضای کسب و کار به این استان خبرداد.

دکترحسن نوروزی با تبریک هفته دولت و آغاز دومین سال فعالیت دولت تدبیر و امید و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان دولت، بخصوص رجائی و باهنر، افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات بانکی قرض الحسنه و با نرخ سود 20 درصد در سه بسته جداگانه به استان تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: 81 میلیارد تومان تسهیلات بانکی 20 درصد از محل صندوق توسعه ارزی و 19 میلیارد تومان تسهیلات بانکی قرض الحسنه در قالب کسب و کارهای کوچک از محل صندوق توسعه ارزی و صندوق مهرامام رضا(ع) برای رونق اشتغال و تولید در این استان در سال 93 در نظر گرفته شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه، کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 16 درصد نرخ افراد جویای کار دومین استان کشور از نظر شاخص بیکاری است، تصریح کرد: دولت یازدهم برنامه های متنوعی برای رونق تولید و اشتغال در این استان دارد.

وی با بیان پاره ای از شاخص های اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد نظیر درآمد ماهانه سه میلیون و 300 هزار ریالی هر نفر استانی، پرداخت دو دهم درصد از وصول مالیات کشور در این استان، وجود 29صدم درصد منابع بانکی که گواهی بر وضعیت شاخص های اقتصادی پایین در این استان دارد، افزود: خروج غیرتورمی از رکود سیاست اصلی دولت یازدهم برای بهبود شاخص های اقتصادی است.

نوروزی اظهار کرد: طرح آمایش سرزمینی در قالب برنامه چهارساله هر دستگاه اجرایی با هدف نگرش فراگیر و بلند مدت به جای تصمیمات شتابزده برای حل مشکل مسکن، شتاب بخشی به 20 طرح عمرانی شاخص و 10 طرح اقتصادی بزرگ برای توسعه یافتگی استان در حال اجراست.

معاون برنامه ریزی گفت: جذب سرمایه گذاران سازمان های اقتصادی بزرگ نظیر کوثر، برکت و تامین اجتماعی از دیگر برنامه های در دست اجرا برای بهره وری از ظرفیت های این استان به ویژه در بخش های نفت و گاز، گردشگری و کشاورزی به خصوص شیلات و باغداری با هدف کاهش نرخ بیکاری است.

نوروزی افزود: دولت یازدهم با کاهش چهار درصدی نرخ سود بانکی تسهیلات، پایین آوردن 20 در صدی سهم آورده سرمایه گذار و افزودن دو سال به زمان بازپرداخت تسهیلات بانکی سرمایه گذاری در مناطق محروم برنامه های خوبی برای توسعه این مناطق دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم این رویکرد علمی و اعتدال گرا در کشور به مباحث کلان اقتصادی در آینده نزدیک بتوان شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم بود.

منبع:پرتال استانداری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*