اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19516
تاریخ انتشار: 1394/12/18 20:49
دلایل محمود منطقیان برای سکوت عدم حمایت از کامرانی؛
حمایت و سخنرانی جنابان دکتر شجاع پوریان، لاهوتی، رستاد و دیگران کار ساز نبود و آخر "به سرمان آمد آنچه ازش میترسیدیم"

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،محمود منطقیان فعال سیاسی اصلاح طلب در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ این روزها در فضای مجازی بدون اینکه عملکردش به صورت منطقی و واقع بینانه مورد کنکاش قرار گیرد به صورت غیر اخلاقی مورد هجمه قرار می گیرند.

محمود منطقیان که سکوت را بر  سخن گفتن بسیار ترجیح می دهد و سعی برآن دارد تا منتقدان با گذشت زمان و در عمل به نادرستی گفته ها و عملکرد هایشان پی ببرند. اما ناچار شد با صدور بیانیه ای به این همه هجمه پاسخ دهند.

محمود منطقیان در این بیانیه که عینا در ادامه خواهد آمد برای سکوت و عدم حمایت از  دکتر کامرانی دلایلی را به شرح زیر برشمرند.

1-با رد افراد شاخص و آشنا از نظرمردم،دیگر شانس بالایی برای قبولی سایر کاندیداها وجود نداشت.

2-برادر بزرگوارمان جناب آقای لاهوتی اعلام کردند"کا......"و لاغیر. و نتیجه اجماع را از پیش تعیین کردند و نرمشی در کارنشان ندادند.

3-گزینه مورد حمایت جناب آقای لاهوتی در حوزه مرکزی (به دلیل ناشناخته بودن و.....)رای آور نبود. و دیدید حمایت و سخنرانی جنابان دکتر شجاع پوریان، لاهوتی، رستاد و دیگران کار ساز نبود و آخر "به سرمان آمد آنچه ازش میترسیدیم"

4- آنها که اصلاح طلب واقعی هستند باید چند اصل را در سیاست بپذیرند. اصل اول خردورزی و عقلانیت است.که با احساسی عمل کردن و قومی و منطقه ای اندیشیدن سازگارنیست.

عین بیانیه دریافتی پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به شرح زیر است.

بسمه تعالی
همه باید بدانند این نکته روشن است که در جامعه ای که مشکل فرهنگی دارد هر پدیده مثبتی به پدیده منفی تبدیل می شود.
نمونه آشکارش همین فضای مجازی است که مانند رودخانه ای شده که هر کس و ناکس در آن رخت می شوید و شنا می کند و کثیفش می کنند.
حالا گرچه در فضای مجازی افراد شایسته ای قلم می زنند و نکات سودمند فرهنگی عرضه می کنند اما افرادی بدون داشتن زمینه لازم در این فضا نیز دست به نگارش می زنند که این فضا رامی آلایند و لوث می کنند. این قبیل افراد بیشتر بر شایعه  واحساسات خود سوارند و محتویات درونی آکنده از بدبینی،احساس،کینه ورزی محلی و سیاسی، شایعه و جهت گیریهای قومی و محلی و تعصبات منطقه ای و گروهی را در این فضا به نمایش می گذارند؛غافل از اینکه باید در کارها تحقیق کرد و سنجیده و پخته نوشت و به اثر و نتیجه نوشته ها اندیشید و تلاش کرد که نوشته ها به رشد فرهنگی و فکری بیانجامد،نه به بدبینی و اختلاف و تشویش اذهان و فاصله گرفتن آدمها از یکدیگر.
نوشتارهای ما در فضای مجازی بی شباهت به رانندگی ما در جاده هانیست؛ که بعضی ازقانون و قواعد رانندگی سرمی تابند و نتیجه اش تصادفات و تلفات بیش از حد انتظار درجامعه ماست.
درست این است که قبل ازپرداختن به هرموضوعی ابتدا درباره آن پژوهش کنیم،پرسش کنیم و به دلایل و عوامل نظر افکنیم و بیهوده و ناسنجیده داوری نکنیم.هرگز نباید خود را معیار درستی و حقیقت قرار دهیم و یک جانبه و بدون تحقیق داوری کنیم. قبل از روشن شدن حقایق اظهار نظرنکنیم، در کارهایمان حساس و دقیق باشیم تا فضای جامعه را بهم نریزیم و نیالائیم.
به عنوان نمونه در انتخاباتی که گذشت باید به چند عامل توجه کرد.
1-با رد افراد شاخص و آشنا از نظرمردم،دیگر شانس بالایی برای قبولی سایر کاندیداها وجود نداشت چون چندان شناخته شده و مقبول در بین مردم نبودند و توده مردم چندان سابقه ذهنی و پیشینه ای از آنها در خاطر نداشتند در حالی که کاندیداهای رقیب شناخته شده و در اذهان جا افتاده بودند.ما می خواستیم صرفا با حمایت جریانی برای آنها رای جمع کنیم و قبولی را رقم بزنیم غافل از آنکه نقش شخص کاندیدا در نظر مردم  و لیاقت و اعتماد به آن بسیار مهم است. ما به این جنبه از کار توجه نکردیم.
2-برادر بزرگوارمان جناب آقای لاهوتی اعلام کردند"کا......"و لاغیر. و نتیجه اجماع را از پیش تعیین کردند و نرمشی در کارنشان ندادند.
بنده به منزل ایشان رفتم و وقتی نظرشان را اززبان خودشان شنیدم گفتم این گزینه در حوزه مرکزی (به دلیل ناشناخته بودن و.....)رای آور نیست. واکنش آقای لاهوتی چهره درهم کشیدن و عصبانیت بود
ایشان نتیجه مجمع را ازهمان آغاز اعلام کرد.بنده نظرم این بود که در برابر خدا و وجدان به گزینه ای فکرکنیم که در شرایط فعلی اقبال مردم نسبت به او بیشترباشد.اما آنچه نهایتا ملاک قرار گرفت گرایش قومی و منطقه ای بود و گزینه خروجی هرچند چندین بار بنده و دوستانم را حضوری و در فضای مجازی آزرده بود اما شانس اقبال و توفیق دراین عرصه را در برابر رقیبان قدر و به عرصه آمده نداشت.از همان ابتدا نتیجه برایم روشن بود.
به دوستان اعلام کردم که شما در حمایت آزاد و مختارید اما خود سکوت و بی طرفی را برگزیدم و تا پایان انتخابات در یاسوج ماندم و در همان جا به مهندس بهرامی رای دادم.
ما قبلا در انتخابات رتبه دوم بودیم تبدیل کردن آن به مرتبه سوم و آخر کار عاقلانه ای نبود و این از اول مشهود بود.

حمایت و سخنرانی جنابان دکتر شجاع پوریان، لاهوتی، رستاد و دیگران کار ساز نبود و آخر "به سرمان آمد آنچه ازش میترسیدیم"
3- انتخابات تمام شد و نتیجه به دست آمد و زمان آن رسید که واقع بینانه و بدون ازغرض تجربه به دست آمده را بررسی و واکاوی نماییم.
اما چه حاصل؟ به جای پرداختن به علل و عوامل عده ای سعی کردند با نگاههای احساسی و قومی و منطقه ای و طلبکارانه و تلاش برای تسویه حسابها و عقده پراکنی ها بر حقیقت پرده بپوشند و به جای پرداختن به
حقیقت به جاده خاکی بزنند. راه توهین و تهمت و بداندیشی را در پیش گرفتند و خطاها و کجروی های خود را نادیده گرفتند و به دنبال مقصری گشتند تا ناکامی ها و شکست خود را به او نسبت دهند.
و مقصر کسی نبود بجز کسی که در این راه خطا با آنها همراهی نکرده بود.نمی دانم این همه فاصله آراء را با نفر اول و دوم چگونه می خوستند با حمایت یکنفرجبران کنند؟خودتان داوری کنید.
4- آنها که اصلاح طلب واقعی هستند باید چند اصل را در سیاست بپذیرند.
اصل اول خردورزی و عقلانیت است.که با احساسی عمل کردن و قومی و منطقه ای اندیشیدن سازگارنیست.
بنده و دوستانم با حمایت از حاج آقا محقق و رستاد و حقانی از قومگرایی منطقه ای عبورکردیم و قبل از آن با حمایت از بهرام تاجگردون این را نشان دادیم .دیگران هم اگرموردی دارند ذکر کنند(برادران رقیب)
اصل مهم دیگر،در مشی اصلاح طلبی آزادی و حق انتخاب است.
تنها در جوامع بدوی و وحشی است که حق انتخاب را از افراد سلب می کنند.در جوامع مدنی و متمدن افراد حق دارند بر مبنای تشخیص خود انتخاب و حمایت کنند و یا برعکس..... این اصل از حقوق بدیهی انسان است.
حالا اگر کسی به هر دلیلی کاندیدایی را نپسندید و مطلوب خود نیافت و مورد حمایت قرار نداد طبق کدام قاعده عقلی و دینی باید مواخذه شود و بر او سخت گیرند و بی ادبانه مورد توهین و تهمت قرارداده شود.
در جامعه مدنی چنین اجباری نیست اما در جوامع متعصب قومی عبور از حقوق انسانی رایج است و به همین دلیل است که این جوامع باید دمکراسی را تجربه کنند و کم کم با حقوق انسانی آشنا شوند.
بسیاری این اصل را می فهمند اما جمعی که هنوز در ابتدای این راه اند و به دمکراسی و آزادی و انتخاب انسان نرسیده اند و ایمان نیاورده اند،حقوق و آزادیهای انسانی بر ایشان معنایی ندارد.
حاصل کار اجماع  سقوط جریان اصلاحات در رتبه آخر بود و جایگاه دومی قبلی خود را هم از دست داد.
اکنون باید با دلایل واقعی و عقلانی و علمی و بی طرفانه به موضوع پرداخت نه با تعصب و احساسی به موضوع نگاه کردن.
البته خیلی ساده است که به جای پرداختن به علل و عوامل و خود را زحمت ندادن ،راحت بگوییم: بله علت این بود که فلانی خیانت کرد
اما این داوریهای ساده و آبکی گرهی از مشکل ما نمی گشاید و ما را به جایی نمی رساند.
آسان است که وقتی "باروتها" آتش گرفتند بگوییم: دیدی گفتم "سیاه دانه"است.
 والسلام.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


سلمان
|
Iran
|
1394/12/18 22:58
  +6

  -1
پاسخ
من یک اصولگرا هستم به خدا.
ولی آقای منطقیان به هر حال شما با سکوت هیچ چیز را عوض نکردی .اوضاع را خراب ترکردی رتبه سومی مقصرش خودشخص خودت بودی .جنابعالی سکوت نکردی .سکوت به ظاهر کردی وگرنه با برنده انتخابات از طریق اقای وفایی بیعت کردی .مردم همه چیز را می دانند.فکر نکنید از مردم جلوترید.
دلسوز
|
Iran
|
1394/12/18 23:18
  +2

  -4
پاسخ
برادرسلمان فقط یک جمله استاد منطقیان(من ویارانم آقای محقق ورستاد رادرنمایندگی مجلس وحقانی را درشوراشهر) همراهی کردیم :رابامیزان وجدانت بررسی کن
بزرگوار
|
Iran
|
1394/12/18 23:20
  +5

  -1
پاسخ
آقای منطقیان. . شما اگه دلت به حال اصلاحات می سوخت این مطالبو قبل از انتخابات بیان می کردی حمایت جنابعالی حداقل جایگاه دومی و اتحاد اصلاح طلبان برای دور بعدی را تضمین می کرد هرچند که جلب اعتماد جناب لاهوتی کاری بس کمرشکن هست... ولی با این لجبازي ها اصلاحات کهگیلویه بزرگ برای همیشه نابود شده مگر اینکه حضرت عزرائیل کاری کند .... به امید پیروزی در قرن آینده
الوند
|
Iran
|
1394/12/18 23:46
  +6

  -1
پاسخ
اقای کامرانی رای جناحی نیاورد.بلکه رای اصلاحات طیبی و بهمیی رو اورد.و نقشه جالب اقای منطقیان برای اینکه یک احمدی نژادی تند از بویراحمد برود بهتر هست از یک فیلسوف بهمیی یا طیبی یا منطقه ثلاث برود مجلس خوب جواب داد.مثل حمایت ادوار گذشته از اقای بزرگواری و ...دوار اینده هم هستیم ان اشالله
اصلاح طلب
|
Iran
|
1394/12/19 08:28
  +2

  -1
پاسخ
اقای منطقیان یا یه زمانی ما بش میگفتیم استاد منطقیان غافل از اینکه اقای منطقیان دنبال یه فرصت بودند که یک ضربه ای به اصلاحات کهگیلویه بزند که غیر قابل جبران باشد اقامنطقیان عزیز شما اصلاحات را ....... و به شما یاداوری میکنم که شما جلسه ای که چند ماه پیش با اقای حبیبی داشتی و همچنین جلسه ای که با حضور حداکثر پنجاه نفر از ریش سفیدان بزرگ بویر احمدی داشتی و به انان قول دادی که به خاطر سردار از کامرانی حمایت نمیکنم ولی برام امکان ندارد که مستقیم از سردار حمایت کنم به گفته یکی از اعضای همان جلسه .موفق و سلامت و پیروز باشید به امید دیدار.

پاسخ ها
پاسخ
|
Iran
|
1394/12/19 15:56
  +1

  -3
جمع کنید این دروغ پردازی ها را منطقیان از آدم های پاک و وفادار به اصلاحات بود و هست.چند ماه پیش کامرانی کجا بود شما انگار دچار توهم شدید
علی زمان
|
Iran
|
1394/12/19 09:22
  +3

  -1
پاسخ
آقای منطقیان فکر میکنی با این الفاظ میتونی بقیه را بفریبی و خیانت (....... ) خود را به اصلاحات و قوم گرایی تلویحی خود را چه در زمان انتخابات و چه در بعد از انتخابات ( استفاده رندانه از واژگان ...)به بوته فراموشی بسپری؟کور خوندی . مردم بخصوص قشر تحصیلکرده از نیات و نقشه ......... شما آگاهند و کوچکترین تردیدی ندارند . بیهوده دست و پا نزن که نمیتونی با چند جمله خودتو تطهیر کنی . گیرم که آب رفته به جوی باز گردد با آبروی رفته چکار میکنی ؟ما منبعد شما را نه تنها یک اصلاح طلب نمیدانیم بلکه ....... هیچگاه از حافظه تاریخی این طیف و دیار پاک نخواهد شد . تطهیر شدنی نیستی برادر .
بویر احمدی
|
Iran
|
1394/12/19 12:29
  +2

  -1
پاسخ
آقای منطقیان خودت از حرفهای خودت خنده ات نمیگیره.از ظهر چهارشنبه قبل از انتخابات به کجاها که زنگ نزدی و گفتی به عدل رای دهید .مگه فراموش کردی به آقای ف....از دیشموک چه گفتی.بابا اصلاحاتی در کهگیلویه وجود نداره. قومیت را بچسب .البته سناریوی طراحی شده بوسیله دوستانتان در استان را مردم فهمیدند.مردم عاقلند که چه کسانی گفتند بگویید کامرانی بنویسید عدل.
از بهمئیی
|
Iran
|
1394/12/19 14:52
  +2

  -1
پاسخ
حرف ..........
عامل باخت موحد بودی که به آرزوی دیرینهات رسیدی-- یادت رفت خودت و وفایی از عدل چند .................
خودت قوم گرایی کردید و قومی به عدل .........رای دادید.لاهوتی هم نامردی کرد شما در حوزه مرکزی به کامرانی رای ندادید.آرای دهدشتی کامرانی آرای ایل طیبی و بهمئی مقیم آنجا بوده.
.........

به دلیل نامناسب بودن برخی الفاظ بعضی از قسمت ها حذف گردید

علی
|
Iran
|
1394/12/19 15:41
  +0

  -3
پاسخ
آقای منطقیان واقعیات را بیان کردند شما چرا اینگونه برآَشفتید. کامرانی مرد این میدان نبود. چرا باید منطقیان وارد بازی باخت باختی می شد در حالیکه امکان تبدیل این بازی با انتخاب یک گزینه اصلاح طلب دیگر به بازی برد برد وجود داشت
مهدی
|
Iran
|
1394/12/19 15:44
  +1

  -0
پاسخ
سخنرانی آقای شجاع پوریان در دهدشت در راستای اصلاح طلبی نبود . چون شجاع پوریان داماد و خواهر زاده شاه حسینی های بهمئی بود برای کالمرانی شاه حسینی سخنرانی نمود و شجاع پوریان در بهبهان برای اصلاح طلبان سخنرانی نکرد چود عزیزالله بابلی از بستگانش بود. دید سخنرانی شجاع پوریان در دهشت هم فایدها ی برا کامرانی نداشت
نصیر
|
Iran
|
1394/12/19 15:51
  +1

  -4
پاسخ
این انتخابات نشان داد که لاهوتی پایگاهی مردمی در میان اصلاح طلبان ندارد. در دو دور گذشته که رستاد از طرف منطقیان کاندید شد با وجود خفقان دولت احمدی نژاد و حمایت های غیر قانونی فرماندارا از نامز اصولگرایان رستاد 35 هزار رای آورد و با نفر برنده 7000 رای اختلاف داشت آن هم رای پاک. ولی در این دوره لاهوتی با تمام توانش آمد اتفاقا لیدر های اصلاح طلب از بهمئی و دهشت و بهبهان هم کاندید مورد نظر لاهوتی را حمایت کردند. دولت هم با آنها همراهی نمود کامرانی 26000 هزار رای آورد که دوازده هزار رایش در بهمئی بود که چه بگویم. و با نفر برنده بالای رای32000 اختلاف داشت
دردمندی ازکهگیلویه
|
Iran
|
1394/12/20 04:59
  +2

  -0
پاسخ
سلام
جناب منطقیان مگرهربازی میبایست بابرد ختم شود.اگراینطور بودخوب همه رقابت های المپیک یاجام جهانی درهرشته ای چون درنهایت یه برنده داشت برای بقیه گروه ها بی معنابود،پس چرابقیه کشورها هزینه ای گزاف فقط برای عضوشدن درابنگونه رفابت ها متحمل میشوند.این سخن که فرمودید نتیجه ازقبل مشخص بود جای بسی تامل داردوغیرقابل پذیرش.مگرخودتان دودورپیاپی دراوج قدرت اصلاح طلبان شکست نخوردی آقای نام آشنا..پس چرادوباره به صحنه آمدی تایید هم میشدی احتمال دوم شدن بودبلاشک.چرابامردم بازی میکنیدبه خداتورابه خاطر این همه عقب راندن اصلاحات ونخبه کشی ومهاجرت ازروی ناچاری نخبه ها ازاین دیاربه سهم خودم وخانواده ام نمیبخشم.آیابهترنبودبعدازشکست های پیاپی ات صحنه راخالی میکردی وآقای لاهوتی که سطح سوادبالاتری هم داشتنداگرقوم گراومنیت پرور نبودی شانس اصلاحات رابیازمود.بلاشک اگرروز اول گزینه بعدازبهرام تاجگردون لاهوتی بودوموردحمایت مسئولین به جای جنابعالی اصلاحات چهاردوربودکه ازکهگیلویه پیروز میشد.بهمیی دراین دور بارای سال 82شماولاهوتی علی رغم همراهی نکردن شفاف مسئولین حلقه به گوش جنابعالی به آقای کامرانی ورای داشتن چشم گیراصول گرایان درسبدشان .به همه استان نشان دادند که براساس تفکر وخط مشی انتخاباتی رای دادن وازهمه کهگیلویه جلوترند.پس شماکه رهبر اصلاحات کهگیلویه بزرگ بودیدتفکری رای ندادید.؟وگناه دیگرتان تاییدنشدن دکترلاهوتی به دلیل اغتشاشات طرفداران جنابعالی درشکست تون ازموحداست آیاهنوز به این نتیجه نرسیدیدکه وعمیبایست ازمردم اصلاحاتی بهمیی وثلاث وشخص جناب دکترلاهوتی رسما باپوشش رسانه های محلی عذرخواهی کنید..لطفا جوابم رادهید
از بویراحمد
|
Iran
|
1394/12/20 19:36
  +2

  -0
پاسخ
سلام اقای منطقیان باید دیگه از سیاست خداحافظی کند چون مهره سوخته ای است برای ا اصلاح طلبان اقای منطقیان از عدل هاشمی حمایت کرد
للو
|
Iran
|
1394/12/21 09:35
  +0

  -0
پاسخ
جناب لاهوتی مثل ابوموسی عمل کرد منطقیان وهمدستانش گفتند شما انتخاب کن .....ابوموسی گفت کامرانی ....چرا نگذاشت آرام یا وفایی یا یکی را منطقیان انتخاب کند چون از قبل برنامه ریزی شده بود در یاسوج عدل رادیدند طیف منطقیان اما ابوموسی ...تاکید داشت که کامرانی اگر آرام یا یکی از حوزه منطقیان بود آرا عدل 20هزار در حوزه مرکزی کم میشد وموحددر بهمئی 15هزار رای داشتوتفاوت رای موحد با عدل 30هزاربود منطقیان ووفایی وآرام وجوانمردی شیخ دانش ابوموسی میراحمد همه در کنار هم توانستند موحد را باپولی که از عدل گرفتند از صحنه خارج کنندوبد باختند آقای منطقیان شما مردم را توجیه نکنید مردم آگاهند شما حیثیت اصلاحات رابردید شما حداقل کنار کامرانی بایستادی اصلاحات اینطور نمی باخت به شما نمی گفتند پول گرفتی که قطعا گرفتید ......................................................

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*