اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19689
تاریخ انتشار: 1395/01/06 02:50
بسته خبری استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد/
افت قیمت مرغ در بازار خوزستان/انتخابات بویراحمد و دنا در مسیر تعیین تکلیف/ 146 مصدوم نتیجه سوانح رانندگی نوروز کهگیلویه و بویراحمد

در رصد خانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری رسانه های استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد،مانند یکمین سالگرد شهید ایذه‌ای حادثه تروریستی حمیدیه فردا برگزار می‌شود/سخنان احمدی‌نژاد در جمع زائران راهیان‌نور/سردار سلیمانی به جمع کاروان های راهیان نور پیوست/حمله دوباره بزرگواری به هاشمی رفسنجانی/  16 مرکز متخلف تهیه و توزیع غذا در خوزستان در طرح نوروزی پلمب شد/100 زندانی دارای شرایط گچساران به مرخصی نوروزی رفتند/فرود قیمت مرغ در بازار خوزستان/انتخابات بویراحمد و دنا در مسیر تعیین تکلیف/نشت گاز؛ عامل انفجار واحد مسکونی در اهواز/سوانح رانندگی نوروز در کهگیلویه و بویراحمد 146 مصدوم بر جای گذاشت.............در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه عصرجهان را می‌بینید.
این بسته خبری براساس اخبار دریافتی از سایر رسانه ها مرتب به روز رسانی می شود.

سوانح رانندگی نوروز در کهگیلویه و بویراحمد 146 مصدوم بر جای گذاشت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: سوانح رانندگی تعطیلات نوروزی امسال در این استان 146 مصدوم بر جای گذاشت.
جلال پوران فرد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: امسال 86حادثه رانندگی در راه های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد رخ داد، اما خوشبختانه این حوادث تلفات فوتی نداشته است.
وی اظهار کرد: از این سوانح 46 مورد جاده ای و 40 حادثه دیگر شهری بوده است.
وی گفت: در تعطیلات نوروزی سال گذشته 62 نفر دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدند، اما امسال تاکنون هیچ موردی از این حادثه گزارش نشده است.
وی اظهارکرد: در نوروز 94 بیش از چهار هزارو 737 مورد ماموریت انجام که از این تعداد 297 مورد تصادفی بوده است.
پوران فرد تعداد مصدومان نوروز 94 را 461 مورد و تعداد فوتی ها را 9 نفر اعلام کرد.

نشت گاز؛ عامل انفجار واحد مسکونی در اهواز
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز علت انفجار یک واحد مسکونی در منطقه منبع آب این شهر را نشت گاز عنوان کرد و گفت:این حادثه یک مجروح در پی داشت.
مقصود حق شناس پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دلیل انفجار واحد مسکونی نشت گاز شهری بود؛ گفت:عملیات آواربرداری به پایان رسیده و یک مرد 40 ساله، زنده از آوار خارج و به اورژانس تحویل داده شد.
وی افزود:طبقه اول این ساختمان چهار باب مغازه و طبقه دوم آن مسکونی بود که بیش از 70 درصد دچار خسارت شد و به منازل اطراف این ساختمان نیز خسارت هایی وارد شد.
حق شناس همچنین از وقوع حادثه دیگر در اهواز خبر داد و افزود:یک دستگاه خودرو وانت پس از برخورد با دیوار یک منزل مسکونی، وارد آن شد.
وی افزود:در این حادثه به دلیل سرعت زیاد خودرو و ناتوانی راننده در کنترل، خودرو از مسیر خارج شده و با دیوار ساختمان برخورد می کند.
به گفته وی، در این حادثه راننده خودرو و یک دختربچه دبستانی مجروح شدند که با کمک ماموران آتش نشانی از محل خارج شده و به اورژانس تحویل شدند.

انتخابات بویراحمد و دنا در مسیر تعیین تکلیف
به گزارش «بویرنیوز»، توضیحات ره‌پیک درباره انتخابات اصفهانسیامک ره‌پیک به صداوسیما گفت: از مجموع ۲۰۷ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی ۲۰۲ حوزه تأیید شده است.
وی افزود: در موارد باقیمانده برخی از حوزه‌ها با توجه به اسناد، مدارک، شکایات و اعتراضاتی که آمده بود، نیاز به بازرسی و در یک مورد هم نیاز به بازشماری آراء بود که اقدامات لازم انجام شد و نتایج آن اعلام خواهد شد.
ره‌پیک گفت: در حوزه انتخابیه اصفهان از کسانی که شرکت کرده بودند ۴ نفر در مرحله اول انتخاب شدند و یک نفر هم با توجه به مدارک و اسنادی که وجود داشت، انتخابش به انتخابات میان‌دوره‌ای موکول شد و ان‌شاءالله در آن زمان انجام خواهد شد.
به گزارش بویرنیوز، گفتنی است که با توجه به شکایت برخی از نامزدهای بویراحمد و دنا تعدادی از صندوق ها (حدودا ۲۴ صندوق)  مجددا در هفته آخر اسفند بازشماری شده و نتیجه بازشماری هم در روزهای آخر اسفند از طریق هیات نظارت استان به شورای نگهبان ارسال شد که پیش بینی می شود نتیجه نهایی روزهای ابتدایی هفته آینده از طریق شورای نگهبان اعلام شود.

فرود قیمت مرغ در بازار خوزستان
ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان از کاهش 10 هزار ریالی قیمت مرغ در کشتارگاه های استان پس از یک دوره گرانی این محصول خبر داد.
محمد مشکورزاده اظهار کرد:به دلیل بالارفتن میزان جوجه ریزی در استان، از روز چهارشنبه - دیروز - شاهد افت شدید قیمت مرغ در کشتارگاه های استان بودیم که تاثیر خود را روی نرخ این محصول در بازارها از امروز نشان می دهد.
وی افزود:با توجه به فرارسیدن نوروز قیمت مرغ در استان افزایش یافت و قیمت آن در آخرین کشتار در 29 اسفند تا 72 هزار ریال افزایش یافت که این گرانی سه روز ادامه داشت و نرخ مرغ نیز در این مدت ثابت ماند.
مشکورزاده اضافه کرد:روند کاهش قیمت از سه شنبه شب آغاز شده و شب گذشته به 62 هزار ریال در کشتارگاه رسید.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان گفت:پیش بینی می شود که این افت نرخ، باعث کاهش قیمت مرغ در بازارها شود و به هر کیلوگرم 67 تا 68هزار ریال برسد.
به گفته وی، در این هفته پیش بینی می شود که 500 هزار قطعه جوجه (حدود 700 تن) آماده عرضه به بازار شود.
مشکورزاده تعداد کشتارگاه های فعال مرغ در استان را 9 واحد عنوان کرد و افزود:مجموع تولید این کشتارگاه ها حدود 200 تن است که بسته به تقاضای بازار کم یا زیاد می شود.
قیمت مرغ در اواخر اسفند تا 77 هزار ریال در خوزستان افزایش یافته بود.

100 زندانی دارای شرایط گچساران به مرخصی نوروزی رفتند
رئیس اداره زندان گچساران گفت: 100 زندانی دارای شرایط این شهرستان به مرخصی ایام نوروز رفتند.
افشین نارکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد زندانی مرد با قرار دادن وثیقه مورد نظر و بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه از مرخصی 15 روزه نوروزی در فروردین 95 استفاده می کنند.
وی هدف از این اقدام را فرارسیدن سال نو، آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و برقراری روابط عاطفی بین اعضای خانواده زندانیان اعلام کرد.
نارکی بیان کرد: این مرخصی شامل زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی بوده و شامل برخی مجرمان اعم از سرقت، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و جرایم خشن نمی شود.
وی اظهار کرد: مرخصی این تعداد زندانی دارای شرایط گچساران از 29 اسفندماه 94 آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.
نارکی عنوان کرد: سارقان بدون سابقه سرقت پس از تعطیلات نوروز 95 به مرخصی خواهند رفت.

 16 مرکز متخلف تهیه و توزیع غذا در خوزستان در طرح نوروزی پلمب شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پلمب 16 مرکز تهیه و توزیع غذا در استان خوزستان در طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: 974 مرکز و اماکن تهیه و توزیع غذا تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.
شکرالله سلمان زاده پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، با بیان اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن از 15 اسفند 94 تا 15 فروردین ماه جاری گفت:نظارت بر عرضه و توزیع مواد غذایی در هتل ها و مسافرخانه ها در این طرح افزایش یافته است.
وی 
تعداد مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و بین راهی استان خوزستان را 25 هزار و 429 واحد عنوان کرد و افزود:در طرح سلامت نوروزی از ابتدای اسفند 94 تا 3 فروردین امسال 25 هزار و 242 مورد بازرسی انجام شد که از این تعداد 974 محل تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و 16 مورد نیز پلمب شد.
به گفته وی، طی این مدت همچنین 543 مورد نمونه برداری مواد غذایی انجام شده و هشت هزار و 852 کیلوگرم ماده غذایی نیز معدوم شد.

حمله دوباره بزرگواری به هاشمی رفسنجانی
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی در اینستاگرامش خطاب به هاشمی رفسنجانی نوشت:
نمی‌دانم در تفرجگاهت به چه می‌اندشی ولی بدان بخاطر درحصار خواسته‌های خانواده‌ات بودن و حسادتی که نسبت به رهبری و نیروهای ارزشی داری و حاضری برای در قدرت ماندن حتی با دشمنان قسم خورده امام و انقلاب سازش داشته باشی مانند مرحوم منتظری عاقبت به شر هستی در عین بخاطر سابقه ات در انقلاب دعا کنیم که عاقبت به خیر  شوی و حقه ات را با سابقه‌ات گره بزنی و از سیاست بازی و نقشه کشی برای نظام مظلوم اسلامی دست برداری آمین یارب العالمین.

سردار سلیمانی به جمع کاروان های راهیان نور پیوست
پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی راهیان نور کشور:سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با حضور در مناطق عملیاتی استان خوزستان به جمع راهیان نور پیوست و به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
در جریان تعطیلات نوروزی امسال تاکنون شخصیت های بی شماری از جمله وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با حضور در مناطق عملیاتی به جمع راهیان نور پیوسته اند.
اعلام علت قتل فرزند به دست پدر در شهرستان دنا
دنانما: غریب دین پرور مدیر کل اسبق حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویر احمد، در مراسم خاکسپاری جوان ناکام ؛سعید دین پرور؛در روستای تنگ رواق؛نکاتی چند در مورد این قتل بیان کرد.
غریب دین پرور ضمن تشکر از حضور مردم در این مراسم گفت: دو روز پیش برادر زاده اینجانب توسط پدرش (حاج هیبت الله دین پرور) به قتل رسید و بر خلاف آنچه در رسانه ها با عنوان اختلافات مذهبی منعکس شده بود، دلیل قتل را جسارت به ساحت مقدس حضرت فاطمه(س) توسط مقتول و حساسیت پدرش به این جسارت را انگیزه قتل اعلام می کنم و برادرم نیز دلیل فوق را به بازپرس پرونده اعلام کرده است.
دین پرور ادامه داد: برادر من فردی مذهبی و متدین بوده و نسبت به مقام حضرت زهرا (س) ارادت و اعتقاد ویژه ای دارد که اکثرآ وی را می شناسند و فرزند مرحوم وی نیز مسائل شرعی و انجام واجبات را انجام می داد و فردی معتقد بود  اما  اختلاف خانوادگی و جسارت وی به ائمه اطهار در کمتر از دو دقیقه به وسیله برادرزاده ام، موجب قتل وی شد.
وی ادامه داد: اگر چه افکار عمومی این عمل را نمی پسندند و از این بابت شاید تبعات اجتماعی نیز وجود داشته باشد ضمن عذر خواهی به دلیل رنجش خاطر عموم مردم، تقاضامندیم با اطلاع دقیق از موضوع در این زمینه قضاوت نمایند.
دین پرور افزود: برادرم انسان باورمندی است و نخواست اشتباه خود را با صحنه سازی کتمان کنند و امکان تغییر صحنه برای وی میسر بود ولی وی با صراحت به قتل فرزند خویش اعتراف کرد.

سخنان احمدی‌نژاد در جمع زائران راهیان‌نور
منطق ما در برابر تمام ملت‌ها، زبان استدلال و احترام است/ مقابل زورگویی مستکبران، ایستادگی خواهیم کرد
فارس:محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جمع زائران راهیان‌نور در یادمان شهدای گمنام شلمچه اظهار کرد: این سرزمین وجب به وجبش افتخار و عظمت ملت و محل ظهور مردان و زنانی است که با عبور از زمان و مکان، حقیقت انسانی خود را یافته و راه خود را پیدا کرده‌اند.
وی ادامه داد: اگر ایران امروز امنیت، ایستادگی، عزت و همبستگی دارد، مرهون فداکاری‌های این زنان و مردان است و امروز آمده‌ایم که به خاطر بیاوریم چه مظلومیت‌هایی بر سر ملت ایران رفته است.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان افزود: ایران غیر از آزادی و استقلال دنبال چیزی دیگری نبود و مستکبران و شیاطین بین‌المللی که شعار حقوق بشر سر می‌دهند با تمام توان به میدان آمدند تا صدای حق‌طلبی ملت ایران را خفه کنند.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: مستکبران و ظالمان عالم تصور می‌کردند 7 میلیارد جمعیت جهان را تحت سیطره و سلطه خود دارند،‌ اما هنگامی که صدا حق‌طلبی ملت ایران را شنیدند و دیدند این ملت در مقابل آنها ایستاده به اوج عصبانیت رسیدند.
وی افزود: به همین خاطر تمام قوانینی که خودشان وضع کرده بودند را زیرپا گذاشتند و هشت سال ایران را مورد تهاجم همه‌جانبه قرار دادند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: تمام این هجمه‌ها برای این بود که ایران اسلامی شعله‌ای را برافروخت و پرچمی را بلند کرد که این شعله و پرچم، راه آزادی ملت‌ها را نشان می‌داد و شیطان هم قسم‌خورده که نگذارد انسان‌ها به قله برسند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تاریخ فراموش شود، اظهار کرد: متجاوزترین متجاوزان تاریخ، ایران را متهم کردند و هشت سال علیه ایران همه‌جانبه جنگیدند و عده‌ای می‌خواهند این مسئله را به فراموشی بسپارند.
وی تبیین کرد: ما منطق و مکتب داریم و با زبان منطقی و استدلال و احترام با تمام ملت‌ها گفت‌وگو می‌کنیم، اما اگر کسی مسلسل زور را به سمت ایران نشانه برود، هرگز در مقابل زورگویی زورگویان، تسلیم نخواهیم شد.
رئیس‌جمهور سابق کشورمان در پایان سرزمین راهیان‌نور را یک تاریخ خواند و گفت: باید شکرگزار خداوند باشیم که بار دیگر توفیق داد و در این سرزمین که عید ما را پرشکوه، زیبا، پرمعنا و هدفمند کرده، حضور پیدا کنیم و بار دیگر آثار رادمردی‌ها، رشادت‌ها، شهادت‌ها و ایستادگی ملت ایران را ببینیم.

یکمین سالگرد شهید ایذه‌ای حادثه تروریستی حمیدیه فردا برگزار می‌شود
فارس: مراسم یکمین سالگرد شهادت استوار دوم «سجاد رشیدی» که سال گذشته در حادثه تروریستی شهرستان حمیدیه به همراه چند تن از دیگر سربازان خادم این سرزمین به شهادت رسید فردا در ایذه برگزار خواهد شد.
بر این اساس، مراسم یاد‌بودی فردا شش فروردین از ساعت 10 صبح در مسجد امام رضا(ع) واقع در بلوار 32 متری سرقنات با حضور مردم، مسئولان، خانواده شهدا و جانبازان، ایثارگران و سایر اقشار شهیدپرور این شهرستان برگزار می‌شود.
این مراسم تا ساعت 14 ادامه خواهد داشت و پس از این مراسم ویژه‌برنامه‌ای در جوار قبر وی در گلزار شهدای شهرستان برگزار خواهد شد.
روستای "مارین" ماسوله جنوب ایران
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گچساران، شهرستان گچساران یکی از شهرهایی است که دارای جاذبه‌های دیدنی، طبیعی و گردشگری بسیاری بوده و این شهرستان در ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری است.
وجود جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیار همچون کوه‌های سرسبز، دشت‌ها، آبشارها، جاذبه‌های تاریخی سبب شده که در ایام نوروز مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور به این شهرستان سفر کنند.
در  36 کیلومتری شمال شهر گچساران روستایی واقع شده که دارای طبیعتی بسیار دیدنی و جذاب و گردشگرپذیر بوده است.
این روستا که "مارین" نام دارد، به دلیل آب و هوای مناسب و مطلوب و جاذبه‌های گردشگری که دارد، در طول سال به ویژه ایام نوروز پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.
روستای "مارین" در 36 کیلومتری شمال شهر گچساران از شمال به کوه "دلی گنج" و از شرق به "کوه خامی" و از جنوب غربی به "کوه دیل" محدود می‌شود.
روستای "مارین" همه ساله در تعطیلات و به ویژه در تعطیلات ایام نوروز یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری در شهرستان گچساران محسوب می‌شود.
روستای مارین طبیعتی چشم‌نواز، دیدنی و زیبایی دارد و وجود همین طبیعت زیبا سبب شده که از اقصی نقاط کشور به ویژه مردمان جنوب ایران به این روستا سفر کنند.
روستای مارین به دلیل شرایط مساعد اقلیمی و چشم اندازهای بی‌نظیر طبیعی به یکی از مکان‌های چشم‌نواز در شهرستان گچساران تبدیل شده است.
وجود دشت، کوه‌ها و چشمه‌های دیدنی به روستای مارین طبیعتی دیدنی و چشم‌نواز بخشیده و چهره‌ای بسیار زیبایی به این روستا داده است.
در روستای مارین امام‌زاده‌ای به نام حضرت بی‌بی حمیده خاتون(س) از نوادگان حضرت امام موسی کاظم(ع) وجود دارد که جذابیتی خاص به این روستا عطا کرده است.
نوع معماری و بافت تاریخی و زیبا، روستای مارین را تبدیل به ماسوله جنوب ایران کرده و این روستا به ماسوله جنوب کشور معرفی و شناخته شده است.

آغاز جشنواره فیلم اروند در آبادان
آیین افتتاحیه اولین جشنواره فیلم اروند امشب، یکم فروردین در مجتمع فرهنگی هنری مهر در آبادان برگزار می شود.
مجید عیدان، رییس مجتمع فرهنگی و هنری مهر در گفت و گو با ایسنا، از جشن و آتش بازی در این مراسم خبر داد و گفت: به منظور تلفیق هنرهای چندگانه و اجتماع آن در سینما ترتیبی دادیم تا موسیقی، تئاتر و هنر نمایش و آواز هم در آشتی مردم با سینما سهیم باشند.
وی ادامه داد: با دعوت از هنرمندان شهر و اجرای نمایش سیاه بازی قاسم صیادی، نمایش خیابانی از بهنام کاوه و برگزاری کنسرت با همکاری پویا حاتمی خواننده آبادانی سعی کردیم چهره های نام آشنا و محبوب را با خود همراه سازیم.
رییس مجتمع فرهنگی و هنری مهر افزود: اکران 11 فیلم از جشنواره فجر و 12 فیلم هنر و تجربه و پرفروش ترین فیلم گیشه در آبادان کار آسانی نبود اما با پیگیری های بسیار زیاد انجام پذیرفت و سینما مهر چشم منتظر مردم هنر دوست آبادان خواهد ماند.
عیدان گفت: امیدواریم امسال با هر نام و نشانه ای سال آشتی مردم آبادان با سینما باشد و هر روز برتعداد سینماهای فعال شهر افزوده شود.
نصب ۱۰ دوربین کنترل سرعت در محورهای کهگیلویه و بویراحمد
رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد از نصب ۱۰ دوربین کنترل سرعت در محورهای این استان خبر داد.
سرهنگ منوچهر سیاهپور در گفت‌وگو با تسنیم در یاسوج اظهار داشت: پلیس در ایام نوروز در راه‌ها و محورهای مواصلاتی در سطح این استان با حضور گشت‌ها و نیروهای خود به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد.
وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز جاده‌ها و راه‌ها و همه محورهای مواصلاتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه‌روزی در کنترل نیروها و گشت‌های پلیس قرار دارد.
رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 10 دوربین کنترل و نظارت سرعت در محورهای مواصلاتی در این استان نصب شده است.
سیاهپور با اشاره به اینکه این دوربین‌ها جهت کنترل و نظارت بر سرعت در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی در کهگیلویه و بویراحمد نصب شده است گفت: نصب این دوربین‌ها نقش مهمی در جلوگیری از حوادث در محورهای این استان دارد.
وی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 60 گشت پلیس در راه‌ها و محورهای مواصلاتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: گشت‌های پلیس در محورها با فعالیت شبانه‌روزی خود اقدام به کنترل جاده‌ها جهت رفاه هر چه بیشتر مسافران و گردشگران می‌کنند.
اعتبارنامه نماینده منتخب رامهرمز و رامشیر به وی تقدیم شد
خبرگزاری فارس: اعتبارنامه نماینده منتخب رامهرمز و رامشیر به وی تقدیم شدبه گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، شب گذشته فرماندار رامهرمز در جلسه مشترک هیئت‌های اجرایی و نظارت اظهار کرد: افراد هیئت اجرایی، افرادی معتمد بوده که سال‌ها در شهرستان خدماتی را انجام داده‌اند که بر کسی پوشیده نیست و همیشه دستی بر آتش داشته‌اند.
مصطفی سمالی ادامه داد: آنچه برای ما مهم بوده حفظ اصل نظام و ولایت‌فقیه است که اگر این دو اصل در زندگی ما ایرانیان نباشد زندگی هم لذت‌های فلسفی طبیعی خودش را از دست می‌دهد.
فرماندار رامهرمز تصریح کرد: مشترکاً یک فضای فکری در یک انتخابات سالم، شکوهمند و مردم‌پسند را برگزار کردیم که در حوزه‌های گوناگون فرازهای مختلفی را داشت.
وی افزود: رامهرمز با وجود اینکه که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما انتخاباتی سالم را در این شهرستان برگزار کردیم و اقبال محمدیان به‌عنوان نماینده منتخب انتخاب شد.
سمالی گفت: طی سال‌های گذشته بحث خط آهن به مرکزیت رامهرمز مطرح بوده که مراحلی را طی کرده است که باید دنبال شود.
نماینده دولت در شهرستان خاطرنشان کرد: کارخانه فولاد را دنبال کردیم و مقدمات آن فراهم شده است که نیاز به پیگیری‌های بیشتری دارد.
وی افزود: کارخانه کربنات سدیم را نیز به مراحلی رساندیم که با توجه به مشکلاتی در تامین آب مورد نیاز این کارخانه، طرح تولیدی آن قرار است تغییر کند و عملیات احداث آن شروع شود که این هم نیازمند پیگیری زیاد است.
سمالی در پایان ضمن درخواست از نماینده منتخب مبنی بر پیگیری مطالبات مردم در تمامی حوزه‌ها گفت: رامهرمز دارای مردمی با فکر اقتصادی زیاد است که در استان نمونه‌اند اما باید حمایت و پشتیبانی شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس در این جلسه اعتبار‌نامه نماینده منتخب مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی به اقبال محمدیان تقدیم شد.

یک کهگیلویه و بویراحمدی مجری شبکه تهران شد
به گزارش «بویر نیوز»، محمدرضا شمشیری پور مجری توانمند هم استانی به عنوان مجری در شبکه تهران فعالیت خود را آغاز کرد و صبح امروز در ویژه برنامه نوروز شبکه تهران روی آنتن رفت.
شمشیری پور متولد ۱۳۷۵ و از فرزندان شهرستان چرام است.
وی قبلا در شبکه دنا مجری برنامه «بارانک» بود.

کول فرح سنگ نبشته ای با پیشنه تاریخی در شهر تمدن
کول فرح تنگه ای در 7 کیلومتری شهرستان ایذه که شامل 6 نقش برجسته متعلق به دوران ایلامیان است که با توجه به سنگ نوشته های به جا مانده و بقایایی از محل زندگی آنها در گذشته های دور که در میان کوه‌ها باقی مانده است مانند کانال آب و بقایای ساختمان و نقطه دیدبانی این محل پرستشگاه یکی از خدایان ایلامی بوده است.
کولفرح که در انتهای دشت ایذه قرار داردو «کول» به معنای دره و فره معنی خوشحالی دارد این دره دل باز است در سمت راست دره در کنار رشته کوهی 2 قطعه سنگ عظیم و نامنظم دیده می شود که بر بدنه آنها نقوش ظریف و زیبایی از صورت انسان  و شمایل جانوران در حالت های نیایش و احترام دیده می شود.


در تصویر سنگی این نیایشگاه بیش از 400 نفر در حال نیایش مشاهده می‌شود و بنا به گفته کارشناسان در این تصاویر نخستین نگاه بشر به مذهب و آئین شکل گرفته است قربانی کردن و اجرای موسیقی از دیگر صحنه های بکر این سنگ نگاره ها است.
منطقه باستانی کول فرح از جاذبه های تاریخی گردشگری خوزستان است که به دلیل قرار گرفتن در یکی از مناطق بسیار خوش آب و هوا استان خوزستان سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند محوطه کول فرح در چندسال پیش توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
در حریم محوطه باستانی کول فرح تپه‌هایی وجود دارد که کاوش و حفاظت از آنها بسیار حائز اهمیت است و حفاظت نکردن از آنها منجر به تخریب آثار باستانی این منطقه می‌شود.
گزارش از حمید اسکندری-خبرگزاری تسنیم
وجه تسمیه کهگیلویه و بویراحمد سرزمین چهار فصل ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد یا همان سرزمین چهارفصل واقع در جنوب‌غربی ایران؛ سرزمینی زیبا است که نزدیک به 70 هزار نفر جمعیت دارد.
این سرزمین زیبا که بیشتر مردم آن از لرزبانان هستند دارای مناطقی زیبا در وسعتی کم است که همین سرزمین با طول و عرض جغرافیای کم، دنیایی از زیبایی‌ها و شگفتی‌های آفرینش را در خود جای داده است.
از کوه‌های سر به فلک کشیده و ارتفاعات معروف دنا تا باغ‌های زیبا و چشمه‌ساران در مناطق گرمسیری و سردسیری به این استان جلوه‌ای خاص بخشیده است.
در کتب تاریخی به نام کهگیلویه و بویراحمد اشاراتی شده و هر واژه برگرفته از القاب و اسامی خاص است که کوه کهگیلویه برگرفته از نام فردی از ایالت اصطخر بوده که به خدمت‌گزاری پادشاه رمیگان درآمده و پس از مرگ وی این منطقه را تصرف کرده است.
و یا در روایات دیگری آمده که بویر و همچنین احمد دو برادری بودند که در برابر حمله تیمور لنگ ایستادگی کردند و لشکریان تیمور را از منطقه بیرون راندند.
از هر کجای این استان که بخواهیم تعریفی داشته باشیم به جز زیبایی و شکوه چیز دیگری نمی‌توان گفت.
از شهر یاسوج یا همان پایتخت طبیعت ایران گرفته تا غار ده شیخ در شهرستان دنا پل‌های تاریخی پاتاوه و تنگه ماغر و ارتفاعات سر به فلک کشیده دنا و گردنه افسانه‌ای بیژن همه حکایت از زیبایی و شگفتی این دیار دارد.
شهرداری اندیمشک به بن بست رسیده است
عضو شواری شهر اندیمشک گفت: شهرداری اندیمشک از یک طرف در مسیر تامین درآمد و منابع مالی پایدار با مشکل مواجه است و از طرف دیگر در ارائه خدمات مطلوب شهری به شهروندان به شدت می‌لنگد.
صدیقه میری در گفت‌و‌گو با  تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: شهرداری اندیمشک از فقدان برنامه‌ریزی و وجود طرحی مشخص برای بهبود اوضاع اداری و ارائه خدمات شهری خود رنج می‌برد و همین موضوع آن را با مشکلات عدیده روبه‌رو کرده است.
وی افزود: در سال‌های گذشته تعداد کارکنان شهرداری اندیمشک رشد قابل ملاحظه‌ای داشته که این موضوع به بزرگ‌ترین چالش آن تبدیل شده است به نحوی که تمام درآمد شهرداری صرف پرداخت پرسنل می‌شود.
عضو شورای شهر اندیمشک عنوان کرد: این امر موجب شده توسعه عمرانی شهر با ضعف و بن‌بست شدیدی مواجه شود به نحوی که حداقل خدمات عمرانی به شهروندان بخصوص در مناطق نوساز ارائه نشود.
میری اظهار داشت: فاجعه آنجا است که شهرداری اندیمشک علی‌رغم داشتن نیروی مازاد با کمبود نیروی متخصص دست به گریبان است و برای ساده‌ترین کارهای خود از قبیل طراحی فضای سبز با کمبود نیروی متخصص مواجه بوده در حالی که بخش اداری خود دارای نیروی مازاد انسانی است.
وی گفت: با وجود نیروی مازاد در بخش‌های خدماتی مانند فضای سبز تنها حدود پنجاه نفر مشغول کار هستند که با این تعداد با استاندارد فرسنگ‌ها فاصله دارد.
عضو شورای شهر اندیمشک اظهار کرد: این مجموعه عوامل در کنار مسایل دیگر از جمله بدهی‌های سرسام آور، شهرداری را با آشفتگی خاصی درگیر کرده و استمرار این مسیر شهرداری اندیمشک را بیش از گذشته با مشکل مواجه خواهد کرد.
میری افزود: ساماندهی نیروی انسانی، جذب نیروهای متخصص، ایجاد راه‌های درآمدزایی پایدار و چاره‌اندیشی جهت رفع بدهی‌های سنگین شهرداری را راه خروج از بن بست کنونی شهرداری اندیمشک است.
باران و گرد و غبار میهمانان سال جدید خوزستانی‌ها
کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با تسنیم در اهواز اظهار داشت: از امروز با نفوذ زبانه کم‌فشار سطح زمین به همراه ورود امواج ناپایدار لایه میانی جو به استان، به تدریج افزایش ابر و از اواخر وقت شروع بارندگی به شکل رگبار و رعد و برق و به احتمال زیاد بارش تگرگ را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: از روز دوشنبه نیز با وزش بادهای قابل ملاحظه و نسبتا شدید علاوه بر بارندگی به‌ ویژه در نیمه شمالی و در نیمه جنوبی، مرکز و غرب در برخی نقاط انتظار کاهش دید ناشی از برخواستن گردوغبار محلی وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: امروز حداکثر دمای کلانشهر اهواز به 27 و حداقل به 15 درجه سانتی‌گراد رسید.
وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته، آبادان با 26 و ایذه با 3 درجه‌سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.
بهادری عنوان کرد:از اواسط وقت امروز تا اواسط وقت سه‌شنبه  با ورود سامانه ناپایدار به استان انتظار بارندگی به شکل رگبار همراه با رعدو برق و در برخی مواقع بارش تگرگ در اکثر نقاط استان وجود دارد که شدت بارش ها در شمال و شمال شرق و ارتفاعات زاگرس است لذا احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در این مناطق وجود دارد.
وی افزود: همچنین در همین مدت در نیمه جنوبی ، غربی و بخش‌های از مرکز استان و همچنین کشور عراق به علت وزش بادهای قابل ملاحظه و نسبتا شدید و شاهد فعال شدن چشمه‌های گردو خاک و افزایش آلودگی در بعضی ساعات خواهیم بود و از امروز تا اواخر روز سه‎شنبه شمال خلیج فارس مواج است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره توصیه هایی به خوزستانی‌ها و مهمانان نوروزی تصریح کرد: از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و هم‌چنان مسیرها، به ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس خودداری کرده و نیز به دلیل احتمال بروز گرد و غبار در این ایام حتما از ماسک استفاده کنند. در صورت نیاز به اطلاعات هواشناسی به سامانه 134 هواگو و یا سایت اداره کل هواشناسی خوزستان مراجعه کنید. 

نخستین ماموریت آتش نشانی اهواز در سال نو/ گیرافتادن یک خانواده و مهمانان در منزل
امیر نجفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: ساعت 8:38 دقیقه صبح امروز یک خانواده به همراه مهمانان نوروزی، در منزل ویلایی خود در منطقه پاداد اهواز گرفتار شده بودند.
وی افزود:نقص فنی قفل باعث شده که درب ورودی منزل بر این خانواده مسدود شده و همه در داخل منزل گرفتار شوند.
نجفی اضافه کرد: طی تماس با آتش نشانی اهواز، گروه امداد و نجات در محل حاضر شده و قفل در را باز کردند.
آداب و رسوم ایل بختیاری در عید نوروز
به گزارش عصر ایذه، مردم ایل بختیاری به مناسبت سال جدید، سفره‌ی هفت سین می گسترانند و آن را با قرآن و رحلش، آیینه و شمعدان، سیر، سنجد، سمنو، سبزه، سیب، سماغ، تنگ و ماهی، تخم مرغ رنگ شده به تعداد اعضای خانواده، آجیل و گمک و گندم برشته و کلخونگ، شاهدانه، شیرینی و میوه مزین می‌نمایند.
بزرگ خانواده نیت می کند و اسکناس های تا نخورده را برای عیدی دادن لای صفحات قرآن می گذارد، تا با آیه‌های آسمانی کلام ا…متبرک گردند.
زنان و دختران دست ها، ناخن و موها را با حنا می آرایند ، و با اعتقاد به اینکه شیر شب مانده خوبیت ندارد، تبدیل به ماستش می کنند و معتقداند که خیر و برکت به همراه خواهد داشت.
* هفته آخر سال و یا به عبارتی یکی دو روز مانده به تحویل سال و بر طبق آیین بختیاری، با پختن الفه ( حلوا، شیربرنج و … ) و تقسیم آن بین اقوام و همسایه ها و با نثار فاتحه و یاد کردن درگذشتگان،  به استقبال سال جدید میروند.
* قبل از تحویل سال لامپ‌ها و اجاق را روشن نگه می دارند و با اعتقاد به رنگ سبز بعنوان سرزندگی و نشاط، غذاهای سنتی به رنگ سبز طبخ می کنند: پلو باقالی، سبزی پلو با ماهی، قورمه سبزی و کو کو سبزی مرسوم تر می باشند.
* خانواده های داغدار سفره‌ی عیدشان را در جوار مزار عزیزشان می گسترانند، تعدادی کنار امامزادگان و …
* در موعد تحویل سال، قرآن و دعای یا مقلب و سلامتی و عاقبت بخیری زمزمه می کنند.
* روی سطح آیینه تخم مرغ می گذارند، و بر این باورند که حین تحویل سال، این کره خاکی که روی شاخ گاو قرار دارد جابجا می شود و این رخداد با تکان خوردن تخم مرغ و باز ایستادن ماهی در تنگ قابل مشهود است.
* بعد از تحویل سال به همدیگر تبریک می گویند و روبوسی می کنند و بزرگ خانواده ،اسکناس های تبرک شده در میان تراوت قرآن را عیدی می دهد و دید و باز دید آغاز می شود.کوچکترها به خانه ی بزرگترها می روند.
* دید و بازدید و صله رحم نزد قوم بختیاری در ایام نوروز بسیار مهم است ، به گونه ای که بزرگان خانواده به همراه دیگر اعضای فامیل، دسته جمعی به دیدار اقوام و بستگان می روند و بعد از دیدار از هر خانواده، اعضای آن خانه را نیز در امتداد مسیر بازدید، با خودشان همراه می‌کنند و این رسم بسیار زیبا آنقدر خوشایند است که یک سال دیگر همه را به انتظار وا میدارد

چشمه‌ پلنگی منطقه‌ای زیبا برای تفرج گردشگران در پایتخت طبیعت ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، چند سالی هست که نام شهر یاسوج را پایتخت طبیعت ایران گذاشته‌اند.
نام پایتخت طبیعت ایران برازنده این منطقه از ایران اسلامی است، چراکه در همه فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد.
یاسوج در تابستان و پاییز و زمستان و به خصوص بهار زیبایی‌های خاص خود را دارد.
در فصل تابستان باغات زیبای اطراف این شهر و مناطقی مانند دشت‌روم و چشمه‌سارانی پرآب و درختان بلوطی که تا قله کوه‌های سرافراز خودنمایی می‌کنند جلوه‌ای زیبا از خلقت خداوند است.

خبرگزاری فارس: چشمه‌ پلنگی منطقه‌ای زیبا برای تفرج گردشگران در پایتخت طبیعت ایران+ تصاویر
در فصل پاییز نیز درختان جنگلی و زرد شدن برگ درختان در کوه‌ها و باغ‌ها جلوه‌ای خاص به این شهر زیبا و توریستی بخشیده است.
در زمستان نیز شهر یاسوج زیبایی‌های خاص خود را دارد و کوه‌های اطراف سفیدپوش می‌شود و مناطقی همچون کاکان و دشت‌روم جلوه‌ای دیگر از زیبایی‌های خداوند در این منطقه است.
اما زیباترین فصل در پایتخت طبیعت ایران بهار و ماه‌های فروردین و به خصوص اردیبهشت است که زمین لباس سبز مخملین به تن می‌کند و یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعی در این منطقه دیده می‌شود.
این زیبایی خاص بیشتر در ماه اردیبهشت با گرم‌تر شدن هوا قابل تصور است اما در فروردین هم زیبایی‌های خاص این ماه از فصل بهار در یاسوج و مناطق اطراف آن دیده می‌شود.
باید اذعان کرد که یاسوج و مناطق اطراف آن فصلی عاری از زیبایی ندارد و همه فصول و ماه‌های آن دیدنی‌های خاص خود را دارد چنانچه در فروردین هم می‌توان از چشمه‌ساران پرآبی یاد کرد که برای تفریح و تفرج و نشستن روزانه در کنار آنها می‌توان روزهای فرح‌بخشی را سپری کرد.
یکی از این چشمه‌ها در منطقه تنگاری دهستان دشت‌روم است که برای رهگذران و مسافرانی که قصد خروج و ورود به این شهر را از محور بابامیدان دارند منطقه‌ای زیبا برای تفریح روزانه است.
این چشمه درست 50 متر از پل تنگاری به سمت جاده بابامیدان در سمت راست جاده قرار دارد و فضایی دلنشین برای تفریح مسافران ایجاد کرده است.
پلی زیبا و رویایی بر روی رودخانه سرگچینه به همراه چشمه‌ای پرآب؛ جاذبه‌ای زیبا برای مردمی است که قصد تردد در این محور را دارند.
محصول خوش طعم و طبیعی این روزهای منطقه دشت‌روم کنگر است که با آن می‌توان غذاهای لذیذی همچون آش کنگری طبخ کرد.

انفجار زودپز شب عید خانواده بویراحمدی را به عزا تبدیل کرد
به گزارش بویرنیوز، در حالی که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها در تدارک ایام نوروز هستند روز گذشته یک اتفاق تلخ موجب تألم و ناراحتی مردم شهرستان بویراحمد در استان شد. ظهر روز گذشته جمعه ۲۸ اسفند، بر اثر انفجار دیگ زودپز(آشپرخانه) در روستای مختار شهرستان بویراحمد، یک زن جوان دچار ضربه مغزی شده و فوت نمود.

کهگیلویه و بویراحمد از روز دوشنبه بارانی خواهد بود
ایرنا – کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس داده ها و نقشه های پیش یابی، هوای استان از صبح روز دوشنبه بارانی خواهد شد.
ولی بهره مند، روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: از یکشنبه شب سامانه بارشی تازه ای وارد استان خواهد شد که از ابتدای صبح دوشنبه باعث بارندگی می شود.
وی بیان کرد: این باران به صورت رگباری، همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود و میزان ریزش های آن خوب پیش بینی می شود.
بهره مند با بیان اینکه این سامانه تا روز سه شنبه در استان خواهد بود گفت: با این سامانه در همه نقاط استان بارندگی به صورت رگباری رخ خواهد داد.
وی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته امامزاده جعفر با بیشینه دمای 21 درجه سانتیگراد گرم ترین و سی سخت با کمینه دمای 1 درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان بودند. 

شمال خوزستان بارانی می شود/ احتمال وقوع گرد و غبار در جنوب
مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش بینی وقوع بارش در شمال و نقاط مرتفع استان خبر داد و گفت: احتمال وقوع گرد و غبار در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مرکز و جنوب استان وجود دارد.
کوروش بهادری شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان می دهد از اواخر وقت یکشنبه تا روز دوشنبه سامانه بارشی وارد خوزستان می شود که بیشترین حجم بارش برای نقاط شمالی و مرتفع استان خواهد بود.
وی افزود: پیش بینی می شود وزش بادهای شدید در عراق و ایران کانون های داخلی و همجوار مرزها را فعال کند که احتمال وقوع گردو خاک در جنوب و مرکز استان را بوجود می آورد.

رونمایی از بزرگ‌ ترین ماشین چوبی ایران در گچساران
به گزارش تسنیم، با حضور شهردار و اعضای شورای شهر گچساران، بزرگ‌ترین ماشین چوبی ایران در این شهرستان رونمایی و نصب شد.
طراح این ماشین چوبی فردین کریمی شهروند گچسارانی بوده و این ماشین چوبی در بوستان لاله «پارک  دوستی» شهرستان گچساران جهت بازدید شهروندان و مسافران و گردشگران نصب شد.
شهردار گچساران در این آئین با تبریک سال نو، اظهار داشت: نصب این ماشین چوبی که بزرگ ترین ماشین چوبی در ایران بوده، یک نماد و منظر خوبی در شهرستان بوده است.
اردلان زینل‌زاده با اشاره به اینکه گچساران شهری بوده که در مسیر مسافران و گردشگران نوروزی قرار دارد، افزود: گچساران یکی از شهرهایی بوده که در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی بسیاری است.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان گچسارانی و مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانند در بوستان لاله «پارک دوستی» شهر این ماشین چوبی را که توسط یک شهروند گچسارانی ساخته شده را مشاهده کنند.
شهردار گچساران با تقدیر و تشکر از فردین کریمی طراح این ماشین چوبی، گفت: شهرداری گچساران از طرح‌هایی که به نمای هر چه بهتر زیبایی شهر کمک کند، استقبال می‌کند.
زینل‌زاده با اشاره به اینکه طراح این ماشین چوبی نشان داد و اثبات کرد که جوانان گچسارانی از توانایی‌های بالایی برخوردار هستند، افزود: اگر جوانان ما بخواهند می‌توانند چنین طراحی‌هایی داشته باشند.
وی با اشاره به هزینه ساخت این ماشین چوبی، اظهار داشت: این طرح جزو طرح‌های منحصر به فردی بوده و قیمت آن توافقی است ولی براساس میزان چوب مصرف شده و ساعت و روزهایی که طراح آن مشغول ساخت آن بوده، هزینه آن بین 350 میلیون تا 400 میلیون ریال است.
شهردار گچساران ابراز کرد: شهرداری گچساران از این طرح‌ها استقبال می‌کند و امیدواریم این طرح‌ها نما و زیبایی خاصی به شهرستان گچساران دهد.
قاتل فراری حادثه قتل منطقه چشمه علی شناسایی و دستگیر شد
به گزارش آسماری،سرهنگ علی حسینی فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان از کشف قتل و دستگیری قاتل در مسجدسلیمان خبر داد .
سرهنگ علی حسینی اظهار داشت : پلیس مسجدسلیمان با همکاری پلیس آگاهی استان خوزستان موفق به شناسایی و دستگیری قاتل متواری حادقه قتل در منطقه چشمه علی شدند .
وی افزود: مامورین پلیس آگاهی شهرستان مسجدسلیمان با همکاری و هماهنگی مامورین آگاهی استان  خوزستان پس از 2 ماه تلاش بی وقفه و اقدامات علمی و فنی و پس از رصد های اطلاعاتی و پی جویی کارشناسانه موفق به شناسایی محل اختفای قاتل فراری شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان گفت : مامورین پس از شناسایی مخفیگاه متهم با استفاده از توان عملیاتی خود در یک ماموریت منسجم و متهورانه پلیسی موفق به دستگیری این فرد جانی  و کشف سلاح گرم از نامبرده شدند .
سرهنگ حسینی  با اشاره به اهمیت تلاش پلیس و دستگیری قاتل  ظرف مدت 2 ماه از تاریخ وقوع قتل خاطر نشان کرد : این قاتل  دستگیر شده  حدود دو ماه پیش بدلیل اختالافات قبلی با استفاده از تاریکی شب به محل زندگی مقتول 22ساله مراجعه و با  شلیک سلاح شکاری وی را به قتل رسانده و متواری شده بود

بانوی بهبهانی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید‌/ جایگاه ویژه بهبهان در نمودار اهداء عضو کشور
به گزارش عصر بهبهان ، با رضایت خانواده منا شیحطاوی بانوی بهبهانی که به علت تصادف دچار عارضه مرگ مغزی شده بود و با همکاری گروه پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به سرپرستی دکتر بحرینی فوق تخصص جراحی پیوند و مدیر مرکز فراهم آوری و هماهنگی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، عمل برداشت ارگان سه شنبه ۲۵ اسفند ماه ۹۴ انجام شد و کبد وی به بیمارستان نمازی شیراز و دو کلیه برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان گلستان اهواز ارسال شد.
گفتنی است از زمان تاسیس واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشکده علوم پزشکی بهبهان این دوازدهمین مورد اهدای عضو بوده که هشت مورد آن در سال 94 صورت گرفته است.
دانشکده علوم پزشکی بهبهان، در بین دانشکده های علوم پزشکی تیپ  کشور رتبه دوم اهدا عضو را به خود اختصاص داده است.

سرپرست خدمات شهری اهواز: سایت های قایقرانی اهواز شنبه شب راه اندازی می شوند
ایرنا -سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز از راه اندازی پنج سایت قایقرانی در ساحل کارون در این شهر خبر داد و گفت: یکهزار و 400 چادر نیز برای اسکان مهمانان نوروزی در اهواز آماده شده است.
علیرضا حلاج روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج سایت قایقرانی در پارک لاله، جنب پل معلق، پارک دولت، فروشگاه رفاه و پل هفتم از امشب آغاز به کار می کنند.
وی اضافه کرد: در این محل ها گروه نجات غریق و موارد ایمنی پیش بینی شده و شهروندان و مسافران می توانند برای گردش روی رودخانه به این محل ها مراجعه کنند.

شهردار آبادان:برای پرداخت حقوق کارکنان، مبلغی از اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند استفاده نکردیم
محمود رضا شیرازی شامگاه جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص سخنان برخی از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر اینکه اعتبارات عمرانی این سازمان برای پرداخت حقوق پرسنل شهرداری آباان هزینه شده است، افزود:شهرداری آبادان برای اجرای آسفالت برخی اماکن و خیابان های شهر، توافق نامه 100 میلیارد ریالی با سازمان منطقه آزاد اروند امضا کرد که 20میلیارد ریال آن مختص به آسفالت مدارس بود.
وی اظهار داشت:تاکنون، آسفالت مدارس انجام شده و پیمانکار نیز مبلغ هزینه شده را به صورت کامل در اختیار گرفته است که متاسفانه حاضر به ادامه کار نشد.
شهردار آبادان با انتقاد از سازمان منطقه آزاد اروند گفت:قرار دادن بودجه آن هم به صورت کامل در اختیار پیمانکار، اقدامی نادرست بود که از سوی سازمان منطقه آزاد اروند انجام شد و همین موضوع، تضعیف نظارت شهرداری را به همراه داشت.
شیرازی تصریح کرد:البته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند متوجه این اشتباه شد و قرار شد از این پس شهرداری نظارت را خود به صورت جامع و کامل در اختیار گیرد.
شهردار آبادان افزود:پس از پایان تعطیلات نوروزی، اجرای آسفالت دوباره آغاز شده و مناطقی که نیاز به اجرای آسفالت دارد، مورد پوشش قرار می گیرد.
شیرازی گفت:شهرداری آبادان برای پرداخت حقوق کارکنان نیازی به اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند ندارد و از محل درآمدهای شهرداری حقوق و عیدی کارکنان پرداخت شد.
وی ادامه داد: شهرداری آبادان از محل درآمدهای خود حقوق بهمن و اسفندماه و عیدی کارکنان و همچنین قسمتی از بدهی های خود به پیمانکاران را پرداخت کرد.
شهردار آبادان افزود:سازمان منطقه آزاد اروند در روزهای اخیر یک ریال پرداختی به شهرداری آبادان نداشته است.
معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، سه شنبه هفته جاری در نشست خبری با رسانه های خوزستان عنوان کرده بود:برای آسفالت معابر و خیابان های آبادان بودجه 130 میلیارد ریالی در نظر گرفتیم که در اختیار شهرداری قرار گرفت که به دلیل استفاده از این بودجه در محل های دیگر از سوی شهرداری و اعتراض پیمانکاران به دلیل عدم دریافت مطالباتشان، پروژه نیمه کاره ماند.
موعود شمخانی گفت:قرار گذاشته بودیم، مشکل خیابان های مناطق امیرآباد، امیری و ذوالفقاری با این بودجه حل شود و تا پایان اسفندماه و حداکثر شب عید این کار به اتمام برسد، اما شهرداری مطالبات پیمانکاران را طبق دریافتی اش از سازمان منطقه ازاد اروند، تسویه نکرد و این پروژه عملا ناتمام ماند.
وی اظهار داشت:بر اسا اطلاعات به دست آمده، شهرداری با بودجه ای که سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای آسفالت مناطق مختلف این شهر در اختیار شهرداری آبادان قرار داد، حقوق کارکنان را پرداخت کرد.

10 کیلومتر از جاده هندیجان - ماهشهر چهار خطه شد
حجت الله ابوعلی رئیس اداره راه و شهرسازی هندیجان شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محور هندیجان به ماهشهر بطول 75 کیلومتر از مسیر های پر رفت و آمد استان خوزستان بوده که روزانه شاهد تردد انواع خودروهای سبک و سنگین می باشد.
وی افزود: با توجه به تردد بالا و تک بانده بودن این مسیر ، چهار خطه نمودن این محور توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام می باشد.
وی ادامه داد : فاز اول پروژه چهار خطه نمودن این محور به طول 12 کیلومتر آغاز و در سال 87زیر بار ترافیکی قرار گرفت و امروز با آغاز سفرهای نوروزی 10 کیلومتر دیگر آن افتتاح و در مجموع 22 کیلومتر آن زیر ترافیک رفت.
وی گفت: اعتبار این طرح در فاز اول از محل اعتبارات استانی و در فاز دوم و سوم از محل اعتبارات ملی و در قالب پروژه کمربندی ماهشهر تامین گردید.
شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان و در کنار خلیج فارس واقع است.

دومین محیط بان زندانی دنا آزاد شد
غلامحسین خالدی محیط بان منطقه حفاظت شده دنا که به جرم قتل محمد پایه گذاران در زندان بود امروز جمعه از زندان آزاد شد.
خالدی پس از برگزاری جلسه صلح و سازش در دفتر آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری از زندان آزاد شد.
غلامحسین خالدی محیط بان 38 ساله منطقه حفاظت شده دنا در کهگیلویه و بویراحمد به اتهام قتل یک شکارچی در سال 89 به اعدام محکوم شده بود.
خالدی پس از اسعد تقی زاده دومین محیط بان منطقه حفاظت شده دناست که به این جرم به اعدام محکوم شد.
وی پس از تقی زاده دومین محیط بان منطقه حفاظت شده دناست که با وساطت مردم و آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان در این روزها از اعدام رهایی می یابد.
اسعد تقی زاده یکی از محیط بانان منطقه حفاظت شده دناست که از سال 86 در زندان به سر می برد و محکوم به اعدام بود و در روزهای گذشته از سوی خانواده رضایی نیک بخشیده شد.
منطقه حفاظت شده دنا با بیش از 92 هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و به دلیل تنوع زیستی قابل توجه از سوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیستکره ثبت شده است. 

سواری پژو کودک 9 ساله را در جاده شوشتر - دزفول به کشتن داد
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گتوند ظهر جمعه به ایرنا گفت: در این حادثه که ظهر جمعه رخ داد دختر بچه ای 9 ساله ساکن روستای کوله جاز بر پس از شدت جراحت در بیمارستان جان باخت.
در پی این اتفاق ناگوار عوامل امداد و نجات هلال احمر گتوند مستقر در سه راهی گتوند - شوشتر - دزفول در محل حاضر شده و اقدامات اولیه درمانی را انجام دادند اما به دلیل شدت جراحت کودک به بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر منتقل شد.
محمد نصیری افزود:خونریزی و شدت جراحت وارده به حادثه دیده منجر به فوت این کودک در بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر شد.
وی در پایان افزود: پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر گتوند جهت کمک به مصدومان و حادثه دیدگان سوانح جاده ای در محل سه راهی گتوند - شوشتر - دزفول مستقر شده و آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی می باشد.

امام جمعه دهدشت:هیچ آثار مثبتی از برجام ندیدیم
امام جمعه دهدشت گفت: تاکنون آثار مثبتی از برجام ندیده‌ایم و هرچه در مورد برجام شرط گذاشتند و خواستند ایران انجام داده، اما تحریم‌ها را همچنان ادامه می‌دهند.
 حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به جنایت‌های استکبار در طول تاریخ و با بیان اینکه آمریکا جز خیانت و جنایت دستاوردی برای جهان ندارد، اظهار داشت: در جریان هسته‌ای هرچه گفتند ایران پذیرفت، اما جریان هسته‌ای بهانه بود و این‌ها اصل نظام را هدف قرار داده‌اند.
حسینی با بیان اینکه از اول مشخص بود این‌ها با اصل نظام مخالفت دارند، ادامه داد: تاکنون آثار مثبتی از برجام ندیده‌ایم و هرچه در مورد برجام شرط گذاشتند و خواستند ایران انجام داده، اما تحریم‌ها را همچنان ادامه می‌دهند.
وی، آل‌سعود را در جبهه مقدم مدافع آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و عنوان کرد: تکفیری‌ها و آل خبیث سعود پیاده نظام استکبار هستند.
امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش آغاز سال نو را مورد اشاره قرار داد و با تبریک نوروز به هموطنان، تبیین کرد: صله‌ رحم از جمله فرهنگی است که در عید باستانی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در سیر و سفر نوروز زیارت بقاع متبرکه و نماز اول وقت مورد توجه قرار گیرد.
حسینی با اشاره به سالروز وفات ام‌البنین(ع) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: ما هرچه داریم به برکت شهدا است و هر جامعه‌ای که همسر و مادر شهید را تکریم کند، استقلال، عزت و آبروی کشورش را مورد تکریم قرار داده است.

پدر شهیدان درخشان به فرزندان شهیدش پیوست
پدر شهیدان سردار مهدی و عبدالحسین درخشان به فرزندان شهیدش پیوست.
علیرضا درخشان صبح جمعه به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
آیین تشیع و خاکسپاری این اسوه صبر و مهربانی عصر جمعه در باشت برگزار می شود.
شهید عبدالحسین درخشان سال 1348 در روستای تل مویزی از توابع شهرستان باشت دیده به جهان گشود.
وی در حالی که دانش آموز پایه اول دبیرستان بود سال 1364 هفدهم مرداد سال 1364 در منطقه عملیاتی هورالعظیم به شهادت رسید.
سردار مهدی درخشان نیز از فرماندهان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود که سال 92 به علت جراحت های به جا مانده از جبهه و جنگ به شهادت رسید.
مدیریت بنیاد مستضعفان گچساران، فرماندهی بسیج سپاه گچساران، فرماندهی سپاه فیروزآباد فارس، فرماندهی تیپ موشکی سپاه پاسداران (به عنوان اولین فرمانده این تیپ)، فرماندهی تیپ حیدر کرار، فرماندهی منطقه دوم دریایی ماهشهر از سوابق سردار مهدی درخشان است.
آرامگاه این دو شهید در شهر باشت زیارتگاه عاشقان است.
شهرستان 21هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد 90 شهید تقدیم ایران و انقلاب کرده است.

شورای نگهبان با برگزاری الکترونیکی مرحله دوم انتخابات موافقت نکرد/نظام انتخاباتی کشور نیاز به دارد/
 حسینعلی امیری طی گفتگویی با بیان اینکه هم اکنون فقط  فقط بررسی پنج حوزه باقی مانده است، اظهارداشت: در حوزه انتخابیه اصفهان نیز صحت برگزای انتخابات محل بحث نیست اما ممکن است درباره یکی از منتخبان این حوزه تغییراتی ایجاد شود.
وی افزود: شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت نکرد و این مرحله نیز مانند مرحله نخست تمام الکترونیکی نیست.
سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۱ استان با رقابت ۱۳۸ نامزد برای کسب ۶۹ کرسی باقی مانده مجلس در دهم اردیبهشت ۹۵ برگزار می شود و فرایند انتخابات و احکام قانونی این مرحله نیز مانند مرحله نخست خواهد بود.
امیری گفت: تعرفه‌های مرحله نخست انتخابات برای مرحله دوم قابل استفاده نیست به همین علت تعرفه‌های جدید و دارای ویژگی‌ها و شاخص‌های امنیتی لازم با شکل و رنگ‌های متفاوت برای هر استان به منظور استفاده در مرحله دوم چاپ می‌شود.
وی افزود: طبق قانون، تبلیغات انتخاباتی نامزدها در این مرحله نیز یک هفته است و ۲۴ ساعت قبل از روز رای گیری متوقف می شود.
سخنگوی وزارت کشور همچنین نظام انتخاباتی کشور را نیاز به اصلاح دانست و از آغاز تدوین پیش نویس لایحه نظام انتخاباتی به دستور وزیر کشور خبر داد.
امیری گفت: به همین منظور با همکاری مشاورانی از استادان دانشگاه، کارشناسان وزارت کشور، شورای نگهبان و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حال برنامه ریزی هستیم تا این لایحه را در چارچوب سیاست‌های نظام انتخاباتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است تهیه و به دولت و مجلس ارائه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های جامع نظام انتخاباتی به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شده است و پیش بینی می‌کنیم بدون تغییر چندانی تایید و ابلاغ شود.

آغاز طرح ملی ایمن و سلامت مسافران نوروزی در گچساران
به گزارش ایسنا علی فتحی رئیس هلال احمر شهرستان گچساران گفت: هرساله این طرح همزمان با سراسر کشور به مناسبت تعطیلات نوروزی اجرا می شود.
وی بیان کرد: طرح ملی ایمن و سلامت مسافران نوروزی با شرکت 60 نفر امدادگردر گچساران اجراشد.
رئیس هلال احمر شهرستان گچساران تصریح کرد: این طرح از 26 اسفند تا تاریخ 14 فروردین ماه سال 95 دایر است.
فتحی عنوان کرد: این طرح در راستای خدمت رسانی به مسافران نوروزی و توصیه و تاکیدات به انها اجرا می شود.
وی ادامه داد: این طرح شامل خیمه نماز برای مسافران نوروزی و دو چادر پاسخگویی به سوالات شرعی و یک ایستگاه سلامت است.
رئیس هلال احمرگچساران اضافه کرد: دو اورژانس جاده ای در فلکه ورودی و خروجی گچساران برای ایام نوروز دایر شده است.
برگزاری کنسرت پاپ در سالنی غیراستاندارد به قیمت سود میلیاردی از مردم آبادان و خرمشهر!
فارس:معاونت فرهنگی منطقه آزاد اروند در اقدامی سئوال‌برانگیز همزمان با ورود کاروان‌های راهیان‌نور و به بهانه عید نوروز با جمع کردن بساط جشن‌های نشاط اجتماعی که به صورت رایگان برای عموم مردم برگزار می‌شد مجوز برگزاری چند کنسرت موسیقی پاپ را از روز دوم فروردین صادر کرده که سئوال‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
هزینه بلیط این کنسرت‌ها در حالی از قیمت 80 هزار تومان تا 30 هزار تومان در نظر گرفته شده که با توجه به بزرگ بودن سالن نمایشگاه منطقه آزاد اروند و غیراستاندارد بودن این سالن برای انجام اینگونه برنامه‌ها و ظرفیت بالای هر سانس، میلیاردها تومان سود را برای دلالان هنری در این روزها رقم خواهد زد.
بنا به اعلام متولیان برگزاری این کنسرت‌ها در هر سانس بیش از 45 ردیف در نظر گرفته شده که در هر ردیف بیش از 34 صندلی در نظر گرفته شده است.
قیمت بلیط در هفت ردیف اول 80 هزار تومان در نظر گرفته شده است که با در نظر گرفتن 34 صندلی در هر ردیف به شکل تقریبی میزان درآمد به دست آمده در هر سانس معادل 77 میلیون تومان خواهد بود.
با این حال مردم محروم آبادان و خرمشهر که از فقدان امکانات تفریحی و سرگرمی به شدت در مضیقه هستند و در سال‌های اخیر منطقه آزاد اروند که مهم‌ترین بنگاه اقتصادی درآمدزا به شمار می‌آمد هیچ مکان تفریحی را در مجموعه دو شهر آبادان و خرمشهر ایجاد نکرده است.
به هر حال با توجه به اعتراض اکثر مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور آبادان و خرمشهر و همچنین ائمه جمعه با بصیرت این دو شهر، نسبت به برگزاری هرگونه مراسم‌هایی که تنها عایدی آن به جیب زدن میلیاردها پول توسط دلالان و فرصت‌طلبان هنری است باید دید که امکان برگزاری کنسرت‌های سئوال‌برانگیز در منطقه آزاد اروند وجود خواهد داشت.
اعتبارات 2.5 میلیارد تومانی راه‌اندازی مرکز ناباروری یاسوج
خبرگزاری فارس:پرویز یزدان‌پناه معاون علوم پزشکی یاسوج از اعتبارات 2.5 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی مرکز ناباروری یاسوج خبر داد.
این مسئول مشکلاتی مانند نازایی را یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه علوم پزشکی استان عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی نهایت تلاش خود را برای مرتفع شدن این مشکل در استان به کار گرفته است.
معاون درمان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بررسی و درمان نازایی را از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: راه‌اندازی مرکز ناباروری یکی از اموری بوده که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
یزدان‌پناه با عنوان اینکه تاکنون 2.5 میلیارد تومان تجهیزات ویژه این مرکز خریداری شده است، یادآور شد: هزینه ساخت این مرکز از طرف وزارتخانه تامین شده و امیدواریم که تا تابستان 95 بتوانیم آن را راه‌اندازی کنیم.
وی، زیربنای این مرکز را 700 متر مربع بیان کرد و افزود: این مرکز در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج راه‌اندازی خواهد شد.
یزدان‌پناه نازایی و ناباروری در زوجین را یکی از عوامل مهم طلاق دانست و تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز بتوانیم مشکلات نازایی را بررسی و آن را حل کنیم تا بنیان خانواده‌ها محکم‌تر بماند.

نامه مملو از ناامیدی و یاسِ چند عضو شورای شهر دهدشت
مگرمردم دهدشت چه گناهی کرد ه اند که اینقدر به حقوق آن خیانت شده/ از خیلی مسایل دیگر پرده برخواهیم داشت/چرا نامه تعلیق شهردار از طرف وزارت کشور در استانداری مسکوت ماند
راه ملت: پیامی از طرف چند تن از اعضای شورای شهر دهدشت در شبکه های مجازی منتشر شده است که در آن به گوشه ای از فقر و مظلومیت شهر دهدشت اشاره شده است!
متن کامل این پیغام را با همدیگر می خوانیم :
سلام،شهردهدشت چهره ماتم وعزا گرفته است ،ماشرمنده مردم دهدشت ومهمانان نوروزی هستیم،دراستانه سال نوهیچگونه خدمتی به دلیل سومدیریت ودروغپردازیها وناتوانی شهردار دهدشت ارایه نشده است به دلیل اعمال کارهای غیرقانونی ونداشتن حساسیت شرعی شهردار دهدشت روی هزینه ها شهرداری به بن بست کامل رسیده است ،فضای سبزی دراین بهار دردهدشت به چشم نمی خورد،به دلیل سفارشات وپارتی بازی وفامیلی کارگران فضای سبز را ازاین واحد خارج کرده اند وبه واحدهای دیگر انتقال داده اند که متاسفانه واحد فضای سبز فاقد نیروی موردنیاز می باشد
وازطرفی شهردار هیچگونه هزینه ای صرف فضای سبز نمیکند حتی این واحدفاقد یک دستگاه چمن زن می باشد به همین دلیل درفضای سبز شهری که بمنزله چهره شهراست شاهد نابسامانی فراوانی هستیم بلوارها راعلفهای هرز کاملا پوشانده ،درختان هرس نشده اند،میدانها خالی از گل وزیبایی اند وردیها به جای نشاط وطراوت بصری از زباله مملوشده،به جای تابلوی خوش امدگویی به مهمانان نوروزی اکنده از بنر اموات است،جداول وکانال ها مملواز زباله شده به جای نوازش نسیم بهاری بوی تعفن جداول وزبالها از گردشگران استقبال می کنند.
خبری از نصب چراغ راهنمای ورانندگی نیست چندین بار درجلسه شورای ترافیک شهردارقول خرید ونصب انهارا داده وبهانه بالابر را کرده بود که فرماندار از اداره محترم برق بالابر راگرفت وتحویل شهرداری داد وبعد معلوم شد شهردار چراغها را نخریده که این موجب اعتراض شدید مسوولین پلیس راهور شده است، ترافیک وگره خوردن ماشینها بر روی چهارراها هدیه دیگر شهردار به نوروزاست.
از وعده های دیگر ودروغ شهردار اسفالت کمربندی دوم است که نزدیک به سه سال است اخر اسفند چنددستگاه ماشین الات راهسازی می اورد روی این باند وقول اسفالت میدهد نوروز تمام که شد خبری نیست.
مسوولین باید جواب دهند چه کسی پاسخگوی این همه بدبختیها دراین شهر است؟
مگرمردم دهدشت چه گناهی کرد ه اند که اینقدر به حقوق انها خیانت شده و به خاطر مسایل قومی و وعدم رسیدگی به پرونده تخلفات شهرداری تاکی شاهد این بدبختی ها باشیم مسوولین استانداری و رییس هیات تخلفات استانداری باید دراین خصوص جوابگو این ستم هاباشد چرا نامه تعلیق شهردار از طرف وزارت کشور در استانداری مسکوت ماند چرا بعضی از مسوولین استانداری مسایل قومی را مطرح می نمایند در همین جا ما به عنوان نمایندگان مردم اعلام میداریم چنانچه در مورد تخلفات وسومدیرتها اقدام نشود از خیلی مسایل دیگر پرده برخواهیم داشت ،ضمن تبریک سال نو به همه مردم شریف دهدشت قول خواهیم داد ما یک ذره در دفاع ازحقوق انها عقب نخواهیم نشست،،،
خوش ایین ،حقانی ،حجت خواه ،موسوی امجد

طراحی اتاق عملیات طریق‌القدس در یادمان چذابه
واحد اطلاع‌رسانی راهیان‌نور: جلسه‌ طراحی اتاق جنگ عملیات طریق‌القدس با حضور نمایندگانی از ارتش، جهاد سازندگی، سپاه، راویان دفاع مقدس و خادمان حاضر در یادمان برگزار شد.
در این جلسه مقرر شد این اتاق جنگ در یکی از خیمه‌های محوطه یادمان برپا شود.
اتاق جنگ عملیات طریق‌القدس شامل نقشه‌ انجام عملیات، ماکت‌سازی منطقه عملیات و ادوات جنگی خواهد بود.
هم اکنون با تلاش نیروهای حاضر در یادمان این اتاق جنگ در حال آماده شدن است و طی روزهای آینده این اتاق جهت بازدید زائران آماده خواهد شد.
عملیات طریق‌القدس با هدف آزادسازی شهر بستان و تنگه‌ چذابه از چنگ دشمن بعثی در سال 1360 با همکاری مشترک نیروهای ارتش و سپاه و بسیج انجام شد.

بروز 35 درصد تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در دو محور یاسوج به اصفهان و دهدشت به بهبهان
رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد از محورهای پر خطری در این استان خبر داد که 35 درصد تصادفات برون‌شهری رانندگی استان در آن‌ها اتفاق می‌افتد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرهنگ منوچهر سیاهپور عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: خوشحالی ما هنگامی خواهد بود که کمترین تصادفات و اتفاقات را در جاده‌های برون‌شهری استان مشاهده کنیم.
رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی جاده‌های استان ترافیک بیشتری را به خود خواهند دید چرا که کهگیلویه و بویراحمد مقصد گردشگری بسیاری از هموطنان در این ایام است.
این فرمانده انتظامی افزود: هر چند که کارها و اقدامات خوبی برای استانداردسازی جاده‌های استان صورت گرفته اما هنوز بسیاری از محورهای مواصلاتی نیاز به کار بیشتری دارند.
وی کم‌عرض بودن بسیاری از محورها و وجود نقاط حادثه‌خیز را از مشکلات جاده‌های برون‌استانی عنوان کرد و گفت: به همین دلیل از رانندگانی که قصد عبور در جاده‌های استان را دارند تقاضای رعایت قانون و مقررات را داریم.
سیاهپور از گشت‌های شبانه‌روزی در محورهای استان به خصوص در ایام تعطیلات همزمان با اجرای طرح نوروزی و همکاری با سایر دستگاه‌ها خبر داد و گفت: پلیس‌راه در تعاملی خوب و تنگاتنگ با سایر ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در تعطیلات نوروزی به دنبال ایجاد امنیت در محورهای مواصلاتی استان است.
وی یکی از مشکلات استان را کوهستانی بودن برخی نقاط دانست و گفت: در برخی جاده‌ها مانند یاسوج به اصفهان و دهدشت به بهبهان مشکلات بیشتری نسبت به سایر محورها داریم.
این فرمانده انتظامی افزود: 35 درصد از تصادفات جاده‌ای در این محورها اتفاق می‌افتد که از رانندگان و عابرانی که قصد گذر از این جاده‌ها را دارند تقاضای دقت بیشتر در رانندگی و توجه به قانون و علائم راهنمایی و رانندگی را داریم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر برکنار شد
روز پنجشنبه طی حکمی از سوی معاون وزیر نفت، یزدانی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر از سمت خود برکنار شد.
حکم مدیر عاملی یزدانی شش ماه پیش به مدت دو سال با تصویب مجمع عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر تمدید شده بود.
همچنین طی حکمی از سوی معاون وزیر نفت، عبدالرضا زرگر به سمت سرپرستی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر منصوب شد.
بندر ماهشهر قطب اقتصادی و پتروشیمی های کشور در فاصله 110 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.
تایید صحت انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا کذب محض است.
به گزارش پیشتاز خبر،انتخابات در ۶حوزه انتخابیه هنوز به تایید شورای محترم نگهبان نرسیده است.
حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا یکی از همین حوزه هایی است که به تایید نهایی شورای محترم نگهبان نرسیده است و بررسی و اعلام نتیجه نهایی بر اساس اطلاعات بدست آمده، به بعد از ایام تعطیلات نوروزی موکول گردیده است.
تمکین به قانون و قانون پذیری از مهم ترین توصیه های معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره)است که در انجام این مهم هرگونه کوتاهی قابل پذیرش نیست.
یکی از سایت های محلی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی به نقل از کانال تلگرامی نماینده بویر احمد و دنا،مبنی بر تایید صحت انتخابات این حوزه از سوی شورای محترم نگهبان منتشر کرده است.
این در حالی است که شورای محترم نگهبان در این چنین موارد مهم و سرنوشت ساز ،بدون هیچگونه ملاحظه کاری نظر و رای نهایی خود را همچون تایید و یا رد انتخابات دیگر حوزه های انتخابیه اطلاع رسانی خواهد کرد.
یک منبع آگاه به پیشتاز خبر اعلام کرد:اطلاعیه ها در خصوص تایید و یا رد انتخابات بویراحمد و دنا صحت نداشته و نتیجه نهایی بعد از تعطیلات نوروزی و پس از بررسی نهایی اعلام می گردد.
نشر اکاذیب و قانون شکنی از اقداماتی است که این روزها در فضای مجازی رویت می گردد و قابل پیگیری است..

محموله 21تنی برنج قاچاق در کهگیلویه وبویراحمد توقیف شد
سرهنگ مهدی انصاری جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کالای قاچاق در محور یاسوج به اصفهان از یک دستگاه کامیون کشف شد.
وی میزان ارزش ریالی این محموله را یک میلیارد و 60 میلیون ریال برآورد کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک متخلف حامل کالای قاچاق در این راستا دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
براساس آمار سالانه 25میلیارد دلار کالاهای قاچاق در کشور کشف می شود که این امر باعث از دست رفتن یک میلیون و 500 فرصت شغلی است.
کهگیلویه و بویراحمد با حدود 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان به علت نزدیکی به بندر های جنوبی شاهد قاچاق کالا به مناطق مرکزی و شمالی کشور است.
مرکز رفاهی فرهنگیان خرمشهر راه‌اندازی شد
عبدالحافظ عنبری رئیس آموزش‌وپرورش خرمشهر در گفت‌وگو با تسنیم در خرمشهر، اظهار داشت: مرکز رفاهی فرهنگیان خرمشهر که دو سال از احداث آن می‌گذرد به دلیل نواقصی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته بود، خوشبختانه در ماه‌های اخیر تکمیل و اکنون به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: در یک هفته اخیر تعداد زیادی از فرهنگیانی که از استان‌های هم‌جوار به خرمشهر آمدند را اسکان داده و بر اساس آمار موجود در سایت مرکز رفاهی، اتاق‌های این مرکز برای تعطیلات نوروزی رزرو شده است.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش خرمشهر، عنوان کرد: این مرکز رفاهی دارای 15 سوئیت اقامتی با ظرفیت اسکان 75نفر است همچنین بخش‌های مختلفی همچون آشپزخانه، سالن غذاخوری، سالن اجتماعات و مراسم در این مجموعه وجود دارد.
وی، گفت: استفاده از امکانات این مرکز رفاهی برای فرهنگیان با تخفیف ویژه و برای عموم مردم نیز با قیمت مصوب است، مرکز رفاهی آموزش‌وپرورش خرمشهر این آمادگی را دارد تا به سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نیز خدمات ارائه دهد.

از سوی شورای نگهبان مطلبی مبنی بر رد یا تائید انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا اعلام نشده است.
به گزارش سفیر دنا رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سوی شورای نگهبان مطلبی مبنی بر رد یا تائید انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا اعلام نشده است.

حجت‌الاسلام قدرت‌الله، اظهار کرد: اعلام تایید صحت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و پاسخ به این سئوال که «آیا انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا تایید شده است؟» برعهده سخنگوی شورای نگهبان است.
وی افزود: تاکنون از سوی شورای نگهبان مطلبی مبنی بر رد و یا تائید حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به دفتر نظارت استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام نشده است.
تور های گردشگری دریایی در سواحل زیبای خلیج فارس برقرار گردید.
به گزارش جلال کاووسی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، شهردار بندرماهشهر با بیان اینکه بندر با تمام توان آماده استقبال از میهمانان نوروزی است گفت: امسال در ایام تعطیلات گشت های تفریحی دریایی را با دو حرکت در روز برای مسافران از 28 اسفند تا 12 فروردین ماه با کمک و همکاری منطقه سوم دریایی سپاه راه اندازی کردیم و نیروی دریایی سپاه بخشی از اسکله و پادگان حمیدیه را جهت برگزاری گشت های دریایی در اختیار ما قرار داده که جای تقدیر و تشکر دارد.

غلامحسین کمایی همچنین گفت: شهرداری بندرماهشهر برای ایام تعطیلات نوروزی برنامه های منسجمی را هم اکنون تدارک دیده است.
وی یادآور شد: برنامه های ویژه ای نیز در ورودی شهر و همچنین پارک ها خواهیم داشت که با اجرای ویژه برنامه های بومی در راستای معرفی فرهنگ غنی منطقه به میهمانان نوروزی تلاش خواهیم کرد.
شهردار بندرماهشهر در پایان گفت: امسال نیز تهمیدات لازم جهت گردشگری دریایی در سواحل زیبای خلیج فارس و بازدیدگردشگران نوروزی از یکی از جزایر را در دریا آماده کرده ایم از راه اندازی تور بندر و صنعت گردی نیز خبر داد.

مدارس کم‌جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد منحل می‌شوند.
 فارس: هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که استان ما گران‌ترین نرخ آموزش را در کشور دارد، اظهار کرد: دلیل آن وجود مدارس زیادی است که با تعداد بسیار اندکی دانش‌آموز فعالیت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: برای نمونه در کل استان تعداد 9 مدرسه یک دانش‌آموزی وجود دارد که همین موجب شده نرخ آموزش در استان بسیار گران باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از وجود تعداد 916 مدرسه در استان خبر داد که بین یک تا 15 دانش‌آموز دارند.
زارع‌پور تصریح کرد: در مقطع متوسطه نیز تعداد 216 مدرسه زیر نرم داریم که برای مثال در مقطع متوسطه اول باید تعداد دانش‌آموز حداقل 60 نفر باشد که مدارس ما از این تعداد کمتر دانش‌آموز دارند.
این مسئول افزود: راه‌های مختلفی را برای رفع این مشکل امتحان کرده‌ایم که باید گفت در سال آینده راهی جز ادغام و انحلال برخی از مدارس استان نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در این راستا دو مشکل کمبود نیروی انسانی و همچنین فضای آموزشگاهی را داریم که اگر این مشکلات رفع نشود با مشکلات بیشتری در سال آینده روبه‌رو خواهیم بود.
زارع‌پور به نشست چند روز پیش رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان اشاره کرد و گفت: در این نشست تصمیم گرفته شد تا مدارس با دانش‌آموزان کم در یکدیگر ادغام شوند.
دستگیری عاملان توزیع و فروش مواد محترقه غیر مجاز در بندرماهشهر
به گزارش جلال کاووسی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، سرهنگ زبیدی اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با فروش مواد آتش زا و محترقه ، و جلوگیری از هرگونه حوادث و آتش سوزی در شب چهارشنبه سوری، مأموران کلانتری ها و پلیس آگاهی نیروی انتظامی شهرستان 5 هزار عدد مواد محترقه غیر مجاز را در سطح مغازه های شهر و همچنین وارد کنندگان این مواد خطرناک و آتش زا در جاده های مواصلاتی شهرستان، شناسایی و کشف و ضبط نمودند.
زبیدی افزود در این رابطه 2 نفر دستگیر شده که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

انتخابات بویراحمد و دنا از بلاتکلیفی در آمد!/تعطیلات نوروزی مانع از بررسی پرونده های انتخاباتی شد.
به گزارش پیشتاز خبر به نقل از یک منبع آگاه و موثق حوزه های انتخابیه تایید نشده برای بررسی بیشتر به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شدند.
شهرستان های بویراحمد و دنا جزءحوزه هایی است که هنوز تعیین تکلیف نشده اند.
این منبع آگاه تصریح کرد:حوزه های تعیین تکلیف نشده به جهت تخلفات گسترده ای که داشتند و همچنین میزان مستندات ارائه داده شده نیاز به بررسی بیشتر داشتند که با نظر اعضاء محترم شورای نگهبان پرونده این حوزه ها به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد.
بر اساس این گزارش انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ،همچنین حوزه های دیگری که هنوز تعیین تکلیف نشده اند وارد مرحله جدیدی خواهند شد و زمان بر بودن این حوزه ها به دلیل تخلفات گسترده می باشد.

تصادف پژو و سمند در دزفول هفت مصدوم داشت
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول پنجشنبه شب گفت: برخورد 2 خودروی پژو و سمند در ابتدای جاده دزفول - شوشتر باعث مصدومیت هفت تن از سرنشینان این خودروها شد.

این حادثه تصادف ساعت 17:35 دقیقه عصر پنجشنبه در اطراف پل کهنک اتفاق افتاد.
فریدون جعفریانفر افزود:شش مصدوم این تصادف به وسیله دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان دزفول منتقل شده و تحت درمان می باشند.
وی اظهار کرد:یک مصدوم دیگر نیز در محل مداوا گردید.
جاده های شمال خوزستان در آخرین پنجشنبه سال 94 با ترافیک سنگین روبرو بود.
جاده ها و خیابانهای منتهی به قبرستان های شهرهای شمال خوزستان نیز در این روز شاهد ترافیک سنگین خودروها بود. 

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه وبویراحمد تایید شد
فتاح محمدی رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تایید صحت انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری در کهگیلویه وبویراحمد از سوی شورای نگهبان بهمراه 30 استان دیگر بوده است.
وی تصریح کرد: از مجموع 400هزار و617رای ماخوذه آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با کسب 327هزار و 864رای حایز اکثریت نسبی آراء شد.
محمدی آرای سید محمد کاظم موسوی نسب دیگر نامزد انتخابات خبرگان رهبری این استان نیز 36 هزار و 881رای اعلام کرد.
وی از حضور پرشور مردم در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند امسال قدردانی کرد و گفت: کهگیلویه وبویراحمد با میزان مشارکت 80درصدی و یک درصد کمتر از استان گلستان رتبه دوم کشور را کسب کرد.

بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد زیان‌ده هستند
 فارس: الله‌داد محمدی مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانک‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها سود نمی‌کنند بلکه زیان‌ده هستند، اظهار کرد: این مشکل به عدم وجود زیرساخت‌های اقتصادی برمی‌گردد.
مدیرعامل بانک کشاورزی استان بیان کرد: همین موجب می‌شود که از منابع تأمین شده سایر نقاط استفاده کنیم و هر چه هم که در نشست‌ها و جلسات این موضوع توسط مسئولان بانک‌ها در استان در خصوص عدم برابری منابع و مصارف بانک‌ها سخن گفته می‌شود کسی به آن باور نداشته و بانک‌ها را همیشه مقصر می‌دانند.
این مسئول بانکی در استان به عدم سودآوری همه بانک‌های دولتی در استان اشاره کرد و گفت: اما از محل رسوب سپرده قرض‌الحسنه همواره مبالغی را برای کارهای فرهنگی در نظر گرفته‌ایم.
محمدی افزود: این مبالغ را می‌توان برای اهدای جوایز به برندگان قرعه‌کشی‌های بانکی و همچنین بهداشت و آموزش اختصاص داد.
مدیرعامل بانک کشاورزی استان اظهار کرد: ما نیز دغدغه آموزش و پرورش را داریم و معتقدیم که مستحق‌ترین مکان برای کمک بانک‌ها مدارس هستند و به همین دلیل از آموزش و پرورش می‌خواهیم دغدغه‌های خود را در ابلاغیه‌ای تنظیم کند.
محمدی گفت: این ابلاغیه می‌تواند در خصوص ساخت و ساز در مدارس باشد تا ما نیز عین ابلاغیه را در مرکز پی‌گیری کرده و در سال 95 بتوانیم با هماهنگی که با مرکز داریم این اعتبارات را برای کمک به مدارس و ساخت مدرسه اختصاص دهیم.

پیش بینی بروز پدیده ریزگردها در خوزستان از عصر پنجشنبه
کوروش بهادری مدیر کل هواشناسی استان خوزستان  پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:عصر امروز - پنجشنبه - به دلیل وزش بادهای شدید کانون های ریزگرد درون استانی فعال شده و پدیده گرد و غبار به وقوع می پیوندد.
وی افزود: شدت گرد و غبار عصر امروز در خوزستان در مقایسه با دو روز گذشته کمتر است و هنوز ریزگردهایی که طی دو روز گذشته از کشور عراق وارد خوزستان شده، در هوا معلق است.
مدیر کل هواشناسی استان بیان کرد:برای هوای خوزستان تا یکشنبه هفته آینده، پدیده خاصی پیش بینی نشده است ولی از یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی وارد استان شده که تمامی مناطق استان را پوشش می دهد.
آسمان خوزستان از دو روز گذشته شاهد پدیده گرد و غبار است که از کشور عراق وارد استان شده است و شدت ریز گردها در آسمان خوزستان تا 15 برابر حد مجاز نیز افزایش یافت.
وساطت آیت الله ملک حسینی جهت آزادی دومین محیط بان زیر تیغ دنا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد پس از 5 و نیم سال با سخاوت و بخشش خانواده آقای پایه گذاران آئین بخشش محیط بان دنا برگزار خواهد شد.
بنا به همین گزارش قرار است،این آئین  فردا جمعه 28/12/94 ساعت 30/9 تا 11 در دفترنماینده ولی فقیه و با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده محترم ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویر احمد و جمعی از معتمدان محلی برگزار خواهد شد
دراین آئین بخشش , جمعی از مدیران و مسئولان ارشد استانی , سمن های زیست محیطی و تشکل های مردم نهاد ,اصحاب رسانه و عموم مردم حضور خواهند داشت.
قرار است در این آیین «علی آقا پایه گذاران» اولیای دم مرحوم «محمد پایه گذاران» جوان طبیعت دوست هم استانی به صورت رسمی رضایت خود را اعلام کند.
شایان ذکر است طی چند روز اخیر اسعد تقی زاده محیط بان محکوم به اعدام دنا  با وساطت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و رضایت خانواده مرحوم مجتبی رضایی در میان استقبال همکاران و طرفداران محیط زیست از زندان مرکزی یاسوج آزاد شد. تقی زاده  پس از ماجرای تیراندازی در پارک ملی دنا در تاریخ 26 مرداد 87 و مرگ مرحوم مجتبی رضایی بیش از هفت سال بود که در زندان بسر می برد.
باید اذعان داشت درادبیات مردمان کهگیلویه وبویراحمد این روزها کاما(،) درجمله معروف بخشش،لازم نیست اعدامش کنید جای واقعی خود را پیدا کرده است.
کشیک همه روزه پرسنل بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان ماهشهر
به گزارش جلال کاووسی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان با توجه به زحمات بی شائبه پرسنل بهداشت محیط و تشدید کنترل اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از اول اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی بصورت کشیک های مداوم در صبح و بعد از ظهر حتی در ایام تعطیلات و با توجه به حضور میهمانان نوروزی، مدیریت شبکه بهداشت و درمان ماهشهر در جمعی دوستانه با صرف ناهار از کلیه پرسنل بهداشت محیط شهرستان در مورخ 26/12/94 تقدیر و تشکر نمودند و ضمن تبریک پیشاپیش سال نو از آنها خواست تا تمام تلاش خود را در راستای هرچه بهتر ارایه خدمات به میهمانان نوروزی بعمل آورده تا تعطیلات خوبی را در شهرستان ماهشهر داشته باشیم و همچنین ریاست مرکز بهداشت ماهشهر نیز از زحمات بی دریغ کارکنان تشکر بعمل آورد و تقدیرنامه هایی از سوی فرماندار محترم ماهشهر به آنها اعطاء نمود.

آمار بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است

فارس:مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامی اطلاعات شاغلین و فرصت‌های شغلی باید در سامانه ملی اشتغال ثبت شود که تحلیل وضعیت موجود، پیش‌بینی وضعیت آتی اشتغال در بخش‌های اقتصادی و ابعاد اجتماعی و فرهنگی مستلزم وجود داده‌ها و اطلاعات آماری دقیق، به‌هنگام و جامع است.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ثبت دقیق اطلاعات شاغلین و فرصت‌های شغلی در سیاست‌گذاری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارد که لازم است مسئولان حوزه اقتصادی استان نظارت لازم بر ثبت اطلاعات درست و دقیق داشته باشند.
وی تصریح کرد: ثبت دقیق اطلاعات شاغلین مورد تأکید مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیرخانه کارگروه تخصصی استان است که با ثبت دقیق اطلاعات آمار دقیق شاغلین، تعداد فرصت‌های شغلی و برنامه‌ریزی برای ایجاد مشاغل جدید مشخص می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: آمار بیکاری در استان بالا است که بالا بودن آمار بیکاری در استان با توجه به تسهیلات پرداختی برای رفع بیکاری پذیرفتنی نیست، انتظار می‌رود با مشارکت بیشتر بانک‌ها و دستگاه‌های استان شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

باستان‌شناسان در اندیکا به چه چیزهایی رسیدند؟
ایوب سلطانی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیکا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی چند ماه گذشته گروهی از باستان‌شناسان به سرپرستی مسعود صادقی‌راد محوطه چشمه چلوار را در قالب «طرح گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم» مورد مطالعه قرار دادند.
وی افزود: این محوطه که امروزه به طور کامل در زیر روستای چلوار قرار دارد طی سالیان گذشته در پی ساخت و ساز منازل مسکونی دچار صدمات جدی شده بود. از این رو سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با ممنوع کردن این فعالیت‌ها مانع از پیش‌روی ساخت و سازها و تخریب بیشتر بافت باستانی این محوطه شد. در نتیجه این ممنوعیت، اجرای طرح‌های عمرانی به طور کامل متوقف و مشکلات عمده‌ای برای ساکنان روستا به وجود آمد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیکا توضیح داد: هدف از اجرای طرح گمانه‌زنی مشخص نمودن عرصه و حریم حقیقی این محوطه برای جلوگیری از دخل و تصرفات بیشتر ناشی از ایجاد شهرک روی آن و نیز رسیدگی به وضعیت اهالی روستا بود.
او با اشاره به نتایج به دست آمده از این پژوهش بیان کرد: گستره‌ای به وسعت هفت هکتار به عنوان محدوده باستانی مشخص شد. شناسایی بخش‌های مختلفی همچون محوطه باستانی، گورستان تاریخی، معماری‌های زیرزمینی (کنده‌ها)، قلعه و گورستان اسلامی نشان داد که سابقه استقرار در مکانی که امروزه شهرک روی آن احداث شده به طور متوالی از دوران مس سنگی تا عصر حاضر است.
سلطانی تصریح کرد: مطالعات باستان‌شناسی نشان داده که از دوره مس سنگی محوطه چشمه چلوار حدودا از 6000 سال پیش تاکنون به صورت پیوسته مورد استفاده انسان قرار گرفته است. همچنان که در ارتفاعات  چلوار بقایایی فرهنگی پارینه سنگی میانه مربوط به 45 هزار سال قبل به دست آمد.
او با بیان این که این پژوهش نخستین کاوش باستان‌شناختی در شهرستان اندیکا است اظهار کرد: در این پژوهش برای اولین بار از جدیدترین فناوری میان رشته‌ایی از جمله نقشه‌برداری هوایی با هلی‌کوپتر بدون سرنشین، مطالعات زمین‌شناسی و ژئومورفولوژی در تحلیل‌های باستان‌شناختی برای کسب نتایج علمی دقیق‌تر مورد بهره برداری قرارگرفت.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیکا خاطرنشان کرد: در زمینه اهمیت مطالعات باستان‌شناسی شهرستان اندیکا گروهی دیگر از باستان‌شناسان در حال پژوهش‌های باستان‌شناختی برای  ثبت آثار شهرستان در فهرست آثار ملی کشور هستند.
وی یادآور شد: شهرستان اندیکا دارای ظرفیت‌های غنی فرهنگی است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. انتظار می‌رود با وجود بیش از یک هزار اثر شاخص در سطح شهرستان بیش از پیش به آن توجه شود.
به گفته سلطانی: همچنین هیات‌ مستندنگار پژوهشکده مرمت میراث فرهنگی کشور به منظور پایش و میزان آسیب‌دیدگی نگارکندهای  شهرستان‌های ایذه و اندیکا به سرپرستی ناصر میزبانی به فعالیت‌های میدانی خود پایان داد.
او ادامه داد: در این بررسی که جدیدترین ابزارها و فناوری های روز در ثبت و ضبط شرایط موجود و همچنین پایش تخریب و آسیب‌پذیری صورت پذیرفت.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اندیکا اظهار داشت: در این بررسی آثار کول فرح، اشکفت‌سلمان، خونگ نوروزی، خونگ اژدر و شهسوار ایذه و همچنین آثار تنگ بتا، موری، کتیبه‌های دلا و نگین، سوزتینا و... شهرستان اندیکا مورد بررسی قرار گرفتند.

تجمع اعتراض‌آمیز کارگران شهرداری اندیمشک نسبت به عدم دریافت 12 ماه مطالبات/جیب کارگران شهرداری اندیمشک در آستانه نوروز خالی ماند
فارس:صبح امروز کارگران و کارمندان شهرداری این شهر در پی عدم پرداخت حقوق خود دست از کار کشیده و در مقابل شهرداری مرکزی این شهر تجمع کردند.
این کارگران خواستار پرداخت حقوق معوقه خود در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و پیگیری مسئولان برای رفع مشکلات خود شدند.

خبرگزاری فارس: تجمع اعتراض‌آمیز کارگران شهرداری اندیمشک نسبت به عدم دریافت 12 ماه مطالبات
محمدرضا پاپی شهردار اندیمشک با حضور در جمع معترضان قول داد که به مشکلات آنان رسیدگی کند.
پیش از این نیز اداره تامین اجتماعی به‌علت بدهی و عدم پرداخت حق بیمه حساب‌های شهرداری اندیمشک را مسدود کرد.
این اعتراض و تجمع در این محل همچنان ادامه دارد.
*مسئولان ما را یاری کنند 
سید سام حسینی در این‌باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اندیمشک با بیان اینکه این کارگران از گذشته 12 ماه طلب مالی دارند، اظهار کرد: در پی این مشکلات و کمبودهای مالی گزارشات لازم به‌صورت کتبی به استانداری، وزارت کشور و سازمان همیاری شهرداری‌ها ارسال شده است.
رئیس شورای شهر اندیمشک اضافه کرد: اینک هیچ‌گونه پولی در حساب وجود ندارد تا نسبت به این بدهی‌ها اقدام کنیم و انتظار می‌رود مسئولان ارشد استان برای رفع این کاستی‌ها و مشکلات با ما همکاری کنند.فرماندار رامهرمز خبر داد.
بی‌سرانجامی 2 ساله ساماندهی ترمینال دهدشت
 فارس: آبان‌ماه سال 92 شورای ترافیک این شهرستان طی مصوبه‌ای گاراژهای مسافربری قلعه‌رئیسی، دیشموک و لنده را تجمیع و در محوطه بازارچه روستایی مستقر کرد اما از آن زمان مشکلات و پیامدهای ناشی از انتقال این گاراژها در تمامی نشست‌های شورای ترافیک مطرح و پای ثابت این شورا شده است.
شورای ترافیک همیشه یک یا چند مصوبه پیرامون ساماندهی ترمینال شماره 2 در خود داشته و سرکشی و پیگیری هر کدام از سه فرماندار (ابراهیم جعفری، کرامت کریمی و علی پوزش) طی 2 سال اخیر نتوانست هیچ گره‌ای از مشکلات این ترمینال بگشاید.
مدیران عضو شورای ترافیک که به نوعی مسئولیت اجرای مصوبه‌های مربوط به این موضوع را بر عهده داشته‌اند با دادن وعده و وعیدها تا به امروز،پروژه بی‌سر و سامان ترمینال را به جایی سوق دادند که این موضوع به شوراهای ترافیک سال جدید هم وارد شود تا بی‌سرانجامی یک مصوبه در تاریخ مملکت رکوردزنی کند.
در شورای ترافیک امروز که با حضور فرماندار و اعضای این نشست ظهر امروز در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود، علاوه بر مصوبه‌های ترمینال شماره 2 مباحث دیگری هم مطرح و اجرایی نشدن این مصوبه‌ها باعث شد به جای تکرار مصوبه‌ها روی کاغذ،چاره‌ای برای اجرایی شدن آن‌ها بیندیشند. 

امسال سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر در هندیجان متلاشی شد
ایرنا -سرهنگ علی رئوفی فرمانده انتظامی هندیجان چهارشنبه اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با جدیت، تمام تلاش خود را در جهت مبارزه با این پدیده شوم در شهرستان هندیجان بکار گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال 94 بیان داشت: ضبط و مصادره 25 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین و دستگیری 130 خرده فروش از جمله اقداماتی است که در این حوزه به انجام رسیده است.
وی ادامه داد: عمده مواد مخدر کشف شده در این شهرستان از نوع سنتی آن(تریاک و حشیش) می باشد و در همین راستا سه باند تهیه و توزیع این مواد شناسایی و منهدم شد.
رئوفی در خصوص اقدامات آتی در جهت کشف و مبارزه با مواد مخدر افزود: جانمایی و ایجاد گلوگاه ایست و بازرسی امام زاده عبدالله(دیلم- هندیجان) قطعاً به روند کشف مواد مخدر کمک خواهد نمود.
وی گفت: تمامی دستگاه ها در امر مبارزه با مواد مخدر سهیم و مسئول هستند و این امر تنها مختص ناجا نیست.
وی تاکید کرد: به منظور ایجاد زمینه بازگشت معتادین به جامعه ضروریست هر چه سریعتر اقدامات لازم توسط دستگاه های ذی ربط جهت ایجاد یک کمپ ترک اعتیاد بعمل آید.
شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان و در کنار خلیج فارس واقع شده و یکی از بنادر مهم استان می باشد

فرمانده نیروی انتظامی مسجدسلیمان اعلام کرد:جزئیات وقوع یک فقره قتل در مسجدسلیمان
به گزارش آسماری , سرهنگ علی حسینی فرمانده نیروی انتظامی مسجدسلیمان در گفتگو با خبر نگار ما  از وقوع یک فقره قتل در یک درگیری در منطقه نفتون مسجدسلیمان خبر داد .
وی افزود : شب گذشته در یک درگیری با سلاح گرم در منطقه نفتون یک نفر به قتل رسید .
سرهنگ حسینی اظهار داشت :  طبق بررسی های بعمل آمده انگیزه و علت وقوع این درگیری اختلافات قبلی فی مابین بوده است و تحقیقات فنی پلیس در راستای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین ادامه دارد.

ادارات کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ میلیارد تومان به شرکت برق بدهکار هستند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از بدهی ۸۰ میلیارد تومانی ادارات و مشترکان مردمی اعم از خانگی و صنعتی این استان به شرکت برق خبر داد و گفت: از این میزان بدهی ۵۰ میلیارد تومان مربوط به ادارات و شرکت‌های دولتی است.
به گزارش تسنیم ، داود راهزادی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران 20 میلیارد و شرکت‌های آب و فاضلاب نیز 12 میلیارد تومان از شرکت برق استان بدهی دارند.
دستگیری عوامل تیراندازی به ترانس‌های برق در رامهرمز
فارس: مصطفی سمالی فرماندار رامهرمز اظهار کرد: چند شب گذشته در این شهر چهار موتورسوار با اسلحه اقدام به تیراندازی به‌سمت ترانس‌های برق سطح شهر کردند که منجر به وارد شدن خسارات زیادی به شبکه برق این شهر شد.
وی ادامه داد: پس از این حادثه نیروهای انتظامی، بسیج و امنیتی تلاش‌های مستمر و پیگیرانه خود را در شناسایی و دستگیری افراد مهاجم آغاز کردند.
فرماندار رامهرمز تصریح کرد: در مدتی بسیار کوتاه این افراد شناسایی شدند و اقدامات دستگیری آنها آغاز شد که در اقدامی بسیار هوشمندانه عوامل تیراندازی دستگیر شدند.
وی افزود: با توجه به این که خسارات بسیار زیادی این افراد به شبکه برق شهر رامهرمز و احتمالا وسایل خانگی مردم وارد کردند، باید پاسخ‌گوی خسارات وارده و استرسی که به مردم وارد شد و همچنین اقدام ضد اجتماعی و امنیتی خود باشند.
سمالی همچنین گفت: نیروهای انتظامی، بسیج، امنیتی و قضایی شهرستان با اقتدار کامل با هر نوع هنجار‌شکنی از سوی هر گروه، دسته و یا افرادی که باشد به‌شدت برخورد خواهند کرد و اجازه نخواهند داد آسایش و امنیت مردم به خطر بیفتد.
تالاب بین المللی شادگان آماده بازدید هموطنان در ایام نوروز
 تسنیم:حسن مزبانی‌پور شهردار شادگان امروز در جلسه ستاد سفرهای نوروزی شهرداری این شهرستان که در محل دفتر شهردار برگزار شد، اظهارداشت: شهرستان شادگان با ظرفیت بالای خود در گردشگری و تاریخی همچنین با داشتن جاذبه طبیعی و گردشگری از جمله تالاب بین‌المللی می‌تواند در استقبال از میهمانان نوروزی پذیرای شایسته‌ای باشد.
وی افزود: با نزدیک شدن به پایان سال و در آستانه عید نوروز فعالیت واحدهای مختلف شهرداری شادگان برای آماده‌سازی شهر بیش از پیش مشغول به فعالیت هستند.


شهردار شادگان افزود: ممنوعیت حفاری، آسفالت و لکه‌گیری معابر، شستشوی معابر، زیباسازی و رنگ‌آمیزی جداول و دیوارهای سطح شهر و استقرار مبلمان شهری و، کاشت گل و گیاهان تزئینی بر اساس شرایط فصلی، آرایش و هرس گیاهان در پارک‌ها، بلوار‌ها و میادین سطح شهر، اصلاح روشنایی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها را از جمله اقدامات و تدابیر شهرداری برای استقبال از مسافران نوروزی و زیباسازی شهر عنوان کرد.
وی یادآور شد: در حال حاضر توسط پرسنل واحدهای مختلف شهرداری شادگان خدمات بهداشتی و رفاهی برای اسکان میهمانان نوروزی در حال فراهم شدن است.
مزبانی‌پور در پایان عنوان کرد: باید از تمامی امکانات و پتانسیل‌های لازم شهرداری شادگان برای آماده کردن سطح شهر و همچنین استقبال از مهمانان نوروزی استفاده کنیم.

کسری ۵۰ میلیاردی خزانه کهگیلویه و بویراحمد برای پرداخت مطالبات کارکنان دولت و بازنشستگان
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در هفتمین و آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: فرآیند بررسی و تصویب مصوبات کمیته برنامه ریزی اصلاح و ساماندهی و تمام جوانب امر لحاظ شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به دلیل مشکلات اعتباری دولت، برای ساخت و اتمام برخی پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه هستیم که نیاز است این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.
خادمی با بیان اینکه تخفیف 80 درصدی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در سال آینده حداقل یک پروژه عمرانی را برای واگذاری به بخش خصوصی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معرفی کنند.
وی با بیان اینکه امسال تعداد کمی جلسه شورای برنامه‌ریزی استان برگزار شده، افزود: با فعال‌تر شدن کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی در سال آینده شورای برنامه‌ریزی بهتری داریم.
خادمی گفت: دولت در پرداخت بودجه جاری مشکلاتی دارد و استان کهگیلویه و بویراحمد از این مشکلات مستثنی نیست که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اقتصاد و دارایی در صورت اختصاص اعتباری به استان آن را به صورت عادلانه بین دستگاه‌ها توزیع کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کسری بیش از 50 میلیاردی خزانه استان برای پرداخت مطالبات و دیون کارکنان دولت و بازنشستگان، گفت: مشکل کنونی استان در عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان مشکلی بود که جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل موافقت با بازنشستگی برخی کارکنانش ایجاد کرد و این سازمان باید این مشکل را حل کند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر برخی از ادارات و دستگاه‌های با کسری بودجه جاری مواجه هستند و کسری بودجه دستگاه‌های اجرایی استان ظرف روزهای پایانی سال جاری تأمین می‌شود.
7 کشته و مجروح در حادثه رانندگی رامهرمز
فارس:حسین رستمی رئیس فوریت‌های پزشکی رامهرمز  اظهار کرد: ظهر امروز بر اثر تصادف یک دستگاه سواری سمند با یک دستگاه پیکان وانت در کیلومتر 15 محور رامهرمز به رامشیر دو نفر کشته و پنج نفر مصدوم شدند.
وی ادامه داد: شش نفر از مجروحان و کشته‌شدگان این حادثه شناسایی شده و نفر هفتم فعلا شناسایی نشده است.
رستمی در پایان گفت: فوتی‌ها و مجروحان حادثه توسط چهار دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی رامهرمز به اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان منتقل شدند.

توزیع پنج تن برنج در بین خانوارهای کمیته امداد امام خمینی(ره) هندیجان
ایرنا -احمد جعفری نسب فرماندار هندیجان چهارشنبه اظهارکرد: در آستانه سال نو و به منظور حمایت از خانوارهای محروم پنج تن برنج در قالب 500 کیسه در بین مددجویان کمیته امداد توزیع شد.
وی ادامه داد: حضور و مشارکت خیرین و نیکوکاران در تامین نیازهای معیشتی مددجویان قابل تقدیر است و نقش اساسی در ارائه خدمات بهتر به خانواده های زیر پوشش دارد.
وی افزود: رفع مشکلات محرومان و مستمندان در زمینه های معیشتی، درمان، تحصیل با همراهی و مشارکت خیرین و نیکوکاران سریع تر به انجام خواهد رسید.
شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان و دارای یک هزار و 500 خانوار زیر پوشش کمیته امداد است.

کاهش شدید تقاضای خرید در بازار آبزیان خوزستان
رییس اتحادیه آبزی پروران خوزستان با ابراز نارضایتی از بازار آبزیان در آستانه عید نوروز گفت: کاهش قدرت خرید مردم موجب کاهش شدید تقاضا نسبت به سال گذشته شده است.
سید مصطفی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: عدم نقدینگی مردم و به تبع آن کاهش قدرت خرید موجب شده است تا تقاضای ماهیان دریایی و پرورشی نسبت به سال گذشته با کاهش بسیار شدیدی رو به رو شود.
وی با بیان اینکه قیمت‌های برخی از گونه‌های آبزیان افزایش بسیار جزئی داشته است، افزود: قیمت برخی از گونه‌های ماهیان دریایی 3 تا 5 درصد افزایش یافته و قیمت ماهیان پرورشی یا ثابت مانده و یا افزایش بسیار ناچیزی داشته است.
موسوی خاطرنشان کرد: اکنون هر کیلوگرم ماهی فیتوفاک حدود 4000 تومان، هر کیلوگرم ماهی کپور حدود 11 هزار تومان و هر کیلوگرم ماهی آمور حدود 12 هزار تومان به صورت عمده به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه تقاضای ماهیان دریایی بیشتر از تقاضای ماهیان پرورشی است، عنوان کرد: برخلاف انتظار ما بازار آبزیان امسال در آستانه عید نوروز وضعیت بسیار ضعیفی داشته است و با توجه به بالا بودن هزینه‌های تولید امکان کاهش قیمت آبزیان وجود ندارد.
رئیس اتحادیه آبزی پروران خوزستان افزود: حدود دو سال است که علیرغم افزایش شدید هزینه‌های تولید از قبیل حامل‌های انرژی، نهاده‌های تولید، سوخت و... قیمت آبزیان تقریبا ثابت و بدون تغییر مانده و تنها در مواردی افزایش جزئی داشته است.
موسوی بیان کرد: اکنون قیمت فعلی آبزیان برای ما سودمند نیست و تنها موجب زیان آبزی پروران می‌شود. بنابراین امکان کاهش قیمت آبزیان وجود ندارد و حتی در صورت کاهش قیمت‌ها نیز گمان نمی‌کنم وضعیت تقاضای آبزیان بهبود یابد.

 تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان بر تیم گیتی پسند غلبه گرد
 ایرنا- در این مسابقه که بعدازظهر دوشنبه در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار شد تیم فوتبال نفت این شهر توانست میهمان خود تیم گیتی پسند اصفهان را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.
در این مسابقه مصطفی نوروزی در دقایق 45 و 79 هر دوگل تیم نفت مسجدسلیمان را به ثمررساند و زننده تک گل تیم گیتی پسند حمیدرضا کاظمی در دقیقه 25 بود.
تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با این برد 42 امتیازی شد و از مکان دهم به مکان هشتم جدول صعودکرد.
این مسابقه را یاسرهمرنگ به کمک محمد راهی و حامد صفایی قضاوت کرد.

آماده‌سازی 376 کلاس در گچساران برای اسکان مهمانان نوروزی
سیدظهیرالدین پورالحسینی مدیر آموزش و پرورش گچساران ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش گچساران امسال نیز همانند سال‌های گذشته اقدامات قابل قبولی در راستای استقبال از مهمانان نوروزی انجام داده است.
وی افزود: امسال در راستای اسکان مهمانان نوروزی 376 کلاس درس از 40 مدرسه پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: این کلاس‌ها در سه گروه خوابگاه‌های شبانه‌روزی، مدارس با امکانات و تجهیزات رفاهی و مدارس با امکاناتی از جمله موکت، پارکینگ، آبدارخانه و وسایل گرمایشی پیش‌بینی شده است.
پورالحسینی یادآور شد: گروه اول شامل خوابگاه‌های شبانه‌روزی بوده که دارای امکاناتی از جمله سوئیت دوخوابه و سه‌خوابه، دستشویی و حمام به همراه 310 تخت می‌باشد.
وی ادامه داد: 224 کلاس در گروه دوم که شامل مدارس با امکانات حمام، آبدارخانه مشترک موکت و فرش است، برای اسکان مهمانان تدارک دیده شده است.
پورالحسینی بیان کرد: 112 کلاس در گروه سوم در قالب مدارس با امکانات، موکا، وسایل گرمایشی و پارکینگ برای پذیرای مهمانان نوروزی تعریف شده است 

امسال بیش از چهار هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در خوزستان کشف شد
ایرنا -سردار عبدالله نظرپور فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان دوشنبه در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان در سرسرای جلسات استانداری خوزستان با بیان اینکه ورود مواد مخدر به استان از چهار گلوگاه اصلی شامل خیرآباد بهبهان، امام زاده عبدالله هندیجان، پل زال اندیمشک و سراک ایذه انجام می شود اظهار کرد: مواد سنتی از از گلوگاه های بهبهان و هندیجان و مواد روانگردان صنعتی از طرف پل زال و کوهدشت لرستان و شیشه از استان های تهران و البرز وارد استان می شود.
وی افزود: امسال نشست های مقابله با مواد مخدر در شهرستان های بهبهان، هندیجان، آبادان، اندیمشک و اهواز به دلیل داشتن آمار بالای خرید و فروش مواد مخدر برگزار شد.
سردار نظرپور ادامه داد: در کشفیات هروئین 54 درصد کاهش داشتیم که به دلیل کمتر مصرف کردن هروئین است اما در کشفیات حشیش 88 درصد معادل یک هزار و 764 کیلو افزایش کشف داشتیم.
وی بیان کرد: همچنین کشفیات کراک به دلیل آسیب رساندن سریع آن به بدن و کمتر مصرف شدن آن، منفی بوده است.
فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان ادامه داد: در سال جاری در زمینه مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر 563 نفر توزیع کننده، یک هزار و 861 نفر حمل کننده، دو هزار و 134 نفر خرده فروش و 357 قاچاقچی شناسایی و 87 باند متلاشی و عوامل آن دستگیر شدند.
نظرپور از کشت غیرقانونی خشخاش در برخی نقاط استان خوزستان ابراز نگرانی کرد و گفت: در دزفول دو هزار نقطه خشخاش کشت می شود و در شهرستان های دیگر نیز یک تا چندین نقطه کشت خشخاش وجود دارد..

احیای معاونت‌های 4‌گانه شهرداری یاسوج در سال 95
 محمدعلی جاوید امشب در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری یاسوج در پایان سال 94 اظهار کرد: بیشتر سعی ما در این سال فعالیت منطبق بر قانون و خدمات‌دهی هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان بود.
شهردار یاسوج بیان کرد: در حوزه‌های مختلف دستاوردهای خوبی در شهرداری داشتیم و توانستیم با تعامل با شورای شهر خدمات‌رسانی قابل قبولی داشته باشیم.
شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که شهر یاسوج مرکز و پیشانی استان کهگیلویه و بویراحمد است، بیان کرد: برای اداره چنین شهری بدون برنامه‌ریزی مدون نمی‌توان اقدام کرد.
جاوید در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان این که شهرداری یاسوج برای بهتر اداره شدن نیاز به چارت معاونت‌ها دارد، افزود: در سال آینده با چهار معاونت شهرسازی، خدمات شهری، عمرانی و معاونت پشتیبانی فعالیت خواهیم کرد.
شهردار پایتخت طبیعت ایران بیان کرد: چارت سازمانی شهرداری یاسوج تنها 70 نفر نیروی رسمی و سازمانی داشت که این تعداد را به 300 نفر رساندیم 

پیروزی پالایش نفت آبادان در وقت اضافه برابر شیمیدر تهران
 ایرنا -این دیدار عصر دوشنبه در سالن 17 شهریور آبادان برگزار شد و تیم پالایش نفت در پایان 90 بر 83 به پیروزی رسید.
تیم پالایش نفت آبادان در کوارتر نخست این دیدار با برتری نسبی خود بر تیم شمیدر تهران، 23 بر 15 پیروز شد.
در کوارتر دوم، دو تیم بازی پایاپایی ارائه دادند و تیم شیمیدر تهران توانست با استفاده از موقعیت هایش 15 بر 11 به پیروزی برسد.
کوارتر سوم نیز، دو تیم شانه به شانه یکدیگر پیش رفتند اما تیم پالایش موفق شد 24 بر 20 حریفش را شکست دهد.
تیم شیمیدر تهران که تلاش زیادی برای فرار از شکست داشت، در کوارتر چهارم با پرتاب های سه امتیازی 24 بر 16 صاحب برتری شد تا دو تیم در پایان کوارتر چهارم 74 بر 74 مساوی شوند.
برای مشخص شدن تیم پیروز، بازی به وقت اضافه کشیده شد و تیم پالایش نفت با درخشش زلاتکو و پرتاب های سه امتیازی این بازیکن 16 بر 9 به پیروزی رسید.
آذر افزا، محمدرضا صالحیان و جواد زارع تیم داوری این دیدار را تشکیل داد.
امیر حسین صفرزاده مدیر عامل باشگاه شیمیدر تهران در وقت اضافه این دیدار، بازی را به حاشیه کشاند تا بازی برای چند دقیقه متوقف شد.
صفرزاده که در جایگاه مخصوص سالن 17 شهریور حضور داشت طی تماس تلفنی با سرپرست شیمیدر تهران، تعویق بازی را خواستار شد.
دیدار برگشت دو تیم روز پنجشنبه هفته جاری به میزبانی شیمیدر تهران برگزار می شود.
تیم پیروز مرحله نیمه نهایی، حریف تیم پتروشیمی بندر امام در دیدار فینال است..
استحصال خاویار برای نخستین‌بار از مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در آیین خاویارگیری از گونه ماهی استرلیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار، این روز را در تاریخ این استان امیدبخش و به یادماندنی خواند و اظهار کرد: در سال 90 این سازمان اقدام به رهاسازی چندین گونه ماهیان خاویاری در یک مزرعه کرد که امروز به بار نشسته و عملیات خاویارگیری از آن‌ها در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: گونه‌های فیل ماهی، اوزون برون، سیبری و استرلیاد، برای امکان‌سنجی تولید خاویار در این استان پرورش داده شدند که با برنامه‌ریزی این سازمان، چنین شرایطی کاملا فراهم شده و کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند وارد میدان تولید خاویار از ماهیان خاویاری شود.
گوهرگانی ماهیان خاویاری موجود در این استان را 2 هزار قطعه اعلام کرد و ادامه داد: امروز متخصصین امر خاویارگیری از شمال کشور دعوت شدند تا ضمن آموزش این اقدام مهم، برای نخستین بار خاویار گونه ماهی استرلیاد را برداشت و فراوری کنند.
وی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد شرایط لازم برای پرورش ماهیان خاویاری را دارد و این امر مهم نیز با رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در دستور کار قرار گرفته و امروز نتیجه داده است

پتروشیمی بندر امام فینالیست لیگ برتر بسکتبال شد
این دیدار عصر دوشنبه به میزبانی تیم شهرداری اراک برگزار شد و در پایان پتروشیمی بندر امام با نتیجه 100 بر 86 به پیروزی رسید.
تیم پتروشیمی بندر امام که انگیزه زیادی برای صعود به دیدار فینال رقابت های لیگ برتر داشت در کوارتر نخست 22 بر 16 صاحب برتری شد.
در کوارتر دوم نیز، تیم پتروشیمی بندر امام بود با بازی خوب ملی پوشان و بازیکنان خارجی اش 31 بر 23 پیروز شد.
تیم پتروشیمی بندر امام در کوارتر سوم نیز برتر از میزبان اراکی خود نشان داد و 20 بر 13 به پیروزی رسید.
تیم شهردای اراک که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت در کوارتر چهارم برتر از میهمانش ظاهر شد و 34 بر 27 به پیروزی رسید.
تیم پتروشیمی بندر امام در مجموع چهار بازی برابر شهرداری اراک موفق شد برابر این تیم صاحب چهار پیروزی شود تا ه بعنوان نخستین تیم راهی دیدار فینال رقابت های لیگ برتر شود..

تجمع کارکنان شرکت صابون‌سازی در مقابل فرمانداری خرمشهر ‌
فارس:کارکنان شرکت صابون‌سازی خرمشهر ظهر امروز در جلوی درب فرمانداری خرمشهر تجمع کردند.
ظهر امروز کارگران و کارکنان شرکت صابون‌سازی شهرستان خرمشهر، به دلیل عدم حقوق در جلوی درب فرمانداری خرمشهر، تجمع اعتراض‌آمیزی کردند.
این کارکنان زحمت‌کش با به دست گرفتن تابلوهایی که بر روی آن جملاتی همچون «ما گرسنه‌ایم»،«بابا نان ندارد» و «سه سال محروم از حقوق» اعتراض خود را به فرمانداری خرمشهر نشان داده، تا شاید به نتیجه‌ای برسند.
کارگران و کارکنان شرکت صابون‌سازی، سه سالی است که ریالی را دریافت نکردند و با وعده و وعیدها روزهای خود را سپری می‌کردند اما صبرشان از حد گذشته، و به فرمانداری پناه برده‌اند.

انوشیروان بهرامی شهردار ایذه شد

مراسم انتخاب شهردار این شهر امشب با جنجال و حواشی مختلفی به انجام رسید.
در این مراسم که قرار بود ساعت 6 و 30 دقیقه برگزار شود؛ به‌دلیل غیبت چند تن از اعضا با بیش از 3 ساعت تاخیر آغاز شد.
ابتدا تعدادی از اعضا با درخواست خود قصد تغییر زمان این اتتخاب را به روز دیگر داشتند که با مخالفت 6 تن از اعضای دیگر مواجه و جلسه با حضور 10 عضو و غیبت یکی از اعضا آغاز شد.
پیشنهاد "ایمان داودی" عضو شورای شهر توسط برخی از اعضا به‌عنوان گزینه شهرداری از نکاتی بود که با مخالفت خود وی برای حضور در این جایگاه به پایان رسید.
سرانجام این جلسه "انوشیروان بهرامی" سرپرست فعلی با 10 رای به‌عنوان شهردار انتخاب شد

45 تن برنج خارجی قاچاق در ماهشهر کشف شد
سردار عبدالله نظر پور فرمانده مرزبانی خوزستان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:طی سه روز گذشته ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر مستقر در پاسگاه امامزاده عبدالله هندیجان موفق شدند دو دستگاه کامیون را هنگام بارگیری محموله برنج قاچاق در منطقه رگ سفید هندیجان شناسایی و توقیف کنند.
وی اظهار داشت:در بازرسی از این کامیون ها 45 تن برنج بدون مجوز گمرکی کشف و ضبط شد.
سردار نظرپور همچنین از دستگیری دو متهم در این رابطه خبر داد و بیان داشت:ارزش این محموله بیش از دو میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده مرزبانی خوزستان گفت:برای متهمان پرونده مقدماتی تشکیل شده و متهمان تحویل مراجع قانونی شدند..

تیراندازی در رامهرمز

به گزارش رامپرس لحظاتی پیش مصطفی سمالی در گفت و گویی اظهار کرد: ساعاتی پیش ۲ موتور سوار با تیراندازی به سمت تعدادی از ترانس های برق، چند ترانس برق شهر را از کار انداختند.
وی افزود: هدف از این تیراندازی ها در حال حاضر مشخص نیست ونیروی های انتظامی، بسیج و امنیتی به دنبال افراد متخاصم هستند.
سمالی همچنین گفت: اکیپ های سازمان برق و نیروهای ادارات خدماتی در حال مرتفع کردن مشکلات برق هستند.
فرماندار رامهرمز در پایان از مردم خواست تا از هر گونه شایعه سازی جدا خودداری کنند و با افرادی که در گروه های واتساپی با ایجاد شایعه و مطالب غیر واقع بحران آفرینی کنند پس از شاسایی به شده برخورد خواهد شد.


پیشرفت 35 درصدی مطالعات سد مارون 2
علی لطفی مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح‌های بزرگ حوزه آب در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از این طرح‌های مهم در حوزه آب و سدها در استان، سد مارون 2 است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان افزود: از مشکلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره به آن اشاره می‌شود آبرسانی به دشت‌های کشاورزی است که با اجرای چنین طرح‌های بزرگی مشکلات تا حدود زیادی برطرف می‌شوند.
وی گفت: برای نمونه با اجرای این سد، مشکلات آب کشاورزی مناطقی همچون شهرستان‌های چرام و کهگیلویه برطرف خواهد شد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از اهمیت استراتژیک این سد برای احیای کشاورزی منطقه از جمله در دشت‌های بزرگ شهرستان‌های چرام و کهگیلویه یاد کرد و گفت: مطالعات سد مارون 2 در دست اقدام است و تا 35 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.
لطفی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها در استان به دنبال رونق اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد هستند و یکی از بخش‌های مهم برای رونق اقتصادی در کسب و کار و تولید، حوزه کشاورزی است که باید آب مورد نیاز دشت‌های وسیع استان را در مناطق مختلف با چنین طرح‌هایی تأمین کنیم.


کشف خودروی حامل مواد محترقه در دزفول/ ۲ نفر دستگیر شدند
سرهنگ علی الهامي فرمانده نیروی انتظامی دزفول اظهار کرد: خودروی حامل محموله مواد محترقه با همکاری عوامل نیروی انتظامی و نیروهای بسیج شهرستان در بلوار ملاصدرای دزفول شناسایی و متوقف شد.
وی افزود: در گشت و بازرسی ازاین خودرو ۱۱ کیلوگرم مواد محترقه کشف شد که با اعتراف راننده خودرو، مشخص شد که از یکی از شهرهای مجاور دزفول در حال ورود به شهرستان بوده که خوشبختانه خودروی مذکور توقیف و دو سرنشین آن دستگیر شدند.
فرمانده نيروي انتظامی دزفول گفت: در روزهای پایانی سال با بسیج نیروهاي خود و با گشت و بازرسی های مکرر، به شدت با مخلان نظم و امنیت مردم برخورد خواهیم کرد.
الهامي همچنین بااشاره به شناسایی چند مغازه عرضه مواد محترقه غیرمجاز در دزفول تصریح کرد: شناسایی این مغازه ها نیز در دستور کار است تا بتوانیم امنیت را در روز چهارشنبه سوری هر چه بیشتر و بهتر برای شهروندان خود به ارمغان بیاوریم.
وی گفت: امیدوار هستیم برخی مردم و به ویژه جوانان چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنند و مراقب اموال خود و مردم باشند تا به آنها خسارت وارد نشود ضمن اینکه نیروی انتظامی نیز در راستای تامین امنیت پایدار همواره حاضر است.


پیکر 2 شهید گمنام در شهر چمران(جراحی ماهشهر) تشییع و خاکسپاری شد
 مراسم تشییع و خاک‌سپاری دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم در شهر چمران برگزار شد.
پیکر پاک این دو شهید گلگون‌کفن با حضور باشکوه و حماسی مردم، از کوی خیام تا پارک ملل شهر چمران تشییع و خاک‌سپاری شد.
این دو شهید 18 و 23 ساله به ترتیب در منطقه زبیدات و در عملیات تک دشمن و در منطقه فکه و در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.
قرار است پارک تازه‌ تأسیس «ملل» شهر چمران به برکت حضور و تدفین این دو شهید بزرگوار به نام پارک شهدا تغییر نام پیدا کند.


پلمپ دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد به استناد رای کمیسیون ماده 100

ساختمان اداری دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تغییر کاربری مسکونی به اداری پلمپ شد.
محمدعلی جاوید در همین خصوص به خبرنگاران گفت: ساختمان اداری دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تغییر کاربری مسکونی به کاربری اداری در کمیسیون ماده 100 مطرح و رای به پلمپ این واحد دانشگاهی داده شد.
شهردار یاسوج با اشاره به اینکه کمیسیون ماده 100 یکی از ابزارهای قانونی در اختیار شهرداری و متشکل از نماینده دادگستری، نماینده وزارت کشور و نماینده شورای اسلامی شهر است، گفت: تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز و یا ساخت و سازهای مغایر با پروانه ساختمانی در این کمیسیون مطرح می‌شود و جریمه، پلمپ و تخریب از اختیارات این کمیسیون است.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به آرمان‌های شهرسازی باید از قانون تبعیت کنیم، عنوان کرد: اگر کسانی بخواهند از قانون سرپیچی کنند با ابزار قانونی با آنها برخورد خواهد شد.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: دانشگاه پیام نور بدون هماهنگی با شهرداری اقدام به خرید یک واحد ساختمانی در منطقه مسکونی گلستان 6 یاسوج کرده و چون ظرفیت پارکینگ اداری بیشتر از پارکینگ مسکونی است مشکلات عدیده‌ای برای ساکنان خیابان گلستان 6 ایجاد شده است.
جاوید تصریح کرد: مراجعاتی از سوی ساکنان خیابان گلستان 6 مبنی بر ایجاد مزاحمت ساختمان دانشگاه پیام نور به شهرداری شد که در این خصوص با خود مسئولان دانشگاه مکاتباتی مبنی بر تغییر کاربری مسکونی به اداری و غیرقانونی بودن این اقدام شد.
شهردار یاسوج تصریح کرد: موضوع ساختمان دانشگاه پیام نور استان در کمیسیون ماده 100 مطرح و در نهایت رأی به پلمپ این ساختمان داده شد و شهرداری یاسوج نمی‌تواند هیچ‌ اقدامی را در خصوص رفع پلمپ این واحد انجام دهد.
وی با بیان اینکه رفع پلمپ این ساختمان تنها در تغییر کاربری اداری به مسکونی و از طریق کمیسیون ماده 100 انجام‌پذیر است، افزود: در سال جاری دو هزار پرونده تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده 100 و تجدید نظر شهرداری تشکیل شده است.
این مسئول اضافه کرد: تخلفات ساختمانی زیادی در شهر یاسوج انجام می‌شود و تلاش شهرداری یاسوج هم برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات موجود است.


 پیکر هشت شهید گمنام دفاع مقدس در آبادان تشییع شد
به گزارش ایرنا پیکرهای مطهر این شهیدان گمنام در میان حزن و اندوه مردم ولایتمدار و انقلابی آبادان و عاشقان و ارادتمندان اهلبیت علیهم السلام از مصلای نماز جمعه این شهر تا انتهای خیابان لین 1 احمد آباد تشییع شد.
این شهدا طی ماه های اخیر در مناطق عملیاتی محرم 'شرحانی'، خیبر 'مجنون'، والفجر 1 'فکه'،کربلای 5 'شلمچه'، تک دشمن در فاو و عملیات والفجر8 'فاو عراق' از سوی گروه های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح تفحص شده اند.
در این مراسم نماز میت به امامت آیت الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل قرائت شد و سپس پیکر مطهر شهدا به باغ موزه صنعت نفت در دفاع مقدس منتقل شده و با حضور مردم و جمعی از مسئولان محلی خاکسپاری شد.


شهردار جدید سی سخت معرفی شد
رضا خلیلی عضو و نایب رئیس شورای اسلامی شهر سی سخت عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محمدحسینی با مصوبه شورای اسلامی شهر سی سخت و با اکثریت آرا انتخاب و با حکم سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در مراسمی شهردار جدید این شهر شد.
وی بیان کرد: محمدحسینی با 35 سن سال دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته فنی و مهندسی و کارشناسی ارشد در رشته گردشگری است و از سه ماه قبل تاکنون نیز سرپرست شهرداری سی سخت بوده است.
خلیلی اظهار کرد: محمدحسینی علاوه بر سرپرستی شهرداری سی سخت معاون فنی شهردار سابق و دو شهردار اسبق این شهر نیز بود.
وی عنوان کرد: در این مراسم از خدمات یک و نیم ساله حسین محمدخانی شهردار سابق سی سخت با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.
خلیلی ابراز داشت: محمدخانی از کارکنان اداره آموزش و پرورش سی سخت است و از سوی این اداره به دلیل پایان سنوات خدمتی در شهرداری این شهر مامور به خدمت شده بود.
شهرستان دنا با دو بخش مرکزی و پاتاوه و به مرکزیت شهر سی سخت افزون بر 46 هزار نفر جمعیت دارد.
شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.


یک واحد مسکونی در دزفول تخریب شد/علت انفجار در حال بررسی است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، ظهر امروز و پس از بروز انفجار یک واحد مسکونی در دزفول تخریب شد.
این حادثه در خیابان بهشتی دزفول و مجاورت هایپر مارکت آسمان ودر یک منزل مسکونی رخ داده که به علت این حادثه، بخشی از یک منزل مسکونی و یک واحد تجاری حاضر در محل انفجار تخریب شده است.
عبدالحسین معظم فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دزفول اظهار داشت: انفجار در یک سوئیت اجاره‌ای واقع در بالای یک مغازه تجاری اتفاق افتاد که دیوار‌های تخریب شده این ساختمان تا فاصله 50 متری پرتاب شده و باعث تخریب شدن بسیاری از شابهای فلزی، شکستن شیشه‌های منازل اطراف و آسیب جدی چندین خودرو شد.
وی افزود: نیروهای آتش نشانی با سرعت عمل خود و در کمترین زمان ممکن اقدام به مهار حریق کردند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: علت انفجار ظهر امروز یک واحد مسکونی در دزفول در دست بررسی است.
علی الهامی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: تیم کار‌شناسی پلیس شهرستان با دقت و توجه کافی به برسی این حادثه خواهد پرداخت.
فرمانده نیروی انتظامی دزفول افزود: این حادثه هیچ گونه خسارت جانی نداشته است اما پس از برسی و تکمیل تحقیقات علت این حادثه از طریق مراجع صالح به شهروندان اعلام خواهد شد.
در یک ماه گذشته 66 فقره آتش سوزی و حادثه در دزفول روی داده است که از این حوادث تعداد 49 فقره در داخل محدوده شهر و تعداد 17 فقره بیرون از محدوده شهر و در روستاهای اطراف به وقوع پیوسته است.
امداد و نجات و آتش سوزی به ترتیب 39 و 27 فقره بیشترین آمار حوادث دزفول را به خود اختصاص داده‌اند که در در این حوادث 2 نفر از هم وطنانمان فوت و 23 نفر دیگر مصدوم شده‌اند.
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول دارای چهار ایستگاه عملیاتی آتش نشانی است. 


باند سارقان مسلح در کهگیلویه و بویراحمد متلاشی شد
سرهنگ مهدی انصاری جانشین فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد عصر شنبه  افزود: این باند 10 نفره در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام اقدام به سرقت مسلحانه کرده بودند.
وی بیان کرد: اعضای این باند تاکنون به ارتکاب 18 فقره سرقت در شهرستان بویراحمد از جمله سرقت مسلحانه در پمپ بنزین روستای دشتروم اعتراف کرده اند.
انصاری اظهار کرد: از این باند یک قبضه اسلحه کمری، یک باتوم، افشانه فلفل و دو دستگاه خودرو کشف و ضبط شد.
استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.


پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام بعدازظهر امروز در مسجد سلیمان آرام گرفت
همزمان با  سالروز شهادت حضرت  فاطمه زهرا (س) پیکر پاک و مطهر دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس امروز در مسجد سلیمان تشییع و به خاک سپرده شد.
ایین تشییع و تدفین این دو شهید گمنام که مراسم  شب وداع با آنان  و هم چنین برگزاری تشییع جنازه نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) شب گذشته  در مصلی نماز جمعه  مسجد سلیمان برگزار شد امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی و هم چنین  اقشار مختلف مردم بر دوش مردمان ولایت مدار و شهید پرور مسجد سلیمان در کمپ فرهنگی کارکنان شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان در بخش عنبر از توابع شهرستان مسجد سلیمان تشییع و به خاک سپرده شد.
سردار شاهوار پورفرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، سردار علی پور مدیر کل حفظ  آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان و همچنین امام جمعه و فرماندار مسجد سلیمان ازجمله حاضرین دراین  مراسم بودند
فرماندار مسجد سلیمان در خصوص تشییع و تدفین این دو شهید گمنام در مسجد سلیمان اظهارداشت : به راستی که شهدای عزیز با حضور خود در جبهه های جنگ موجب تقویت استقلال کشور شدند
وی افزود:موجب سعادت و افتخار ماست که پس از گذشت بیش از سی سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هنوز هم شاهد حضور مردم در تشییع و تدفین پیکرهای پاک و مطهر این شهدای والا مقام هستیم یقینا  این حضور مردم میتواند موجب تقویت استقلال کشور شود و امیدوارم همه ما بتوانیم دنباله رو راه  این شهیدان باشیم.


 97 کیلوگرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد
سردار غلامعباس غلامزاده فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمدروز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان مواد مخدر مکشوفه 84 کیلوگرم حشیش و 13 کیلوگرم نیز تریاک بوده است.
وی با اشاره به اینکه دو قاچاقچی در این زمینه دستگیر شدند، بیان کرد: دو دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
غلامزاده اظهار کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد شدند.
وی عنوان کرد: از اوایل امسال تاکنون چهار تن و 150 کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده است.
غلامزاده از دستگیری یک هزار و 830 نفر قاچاقچی مواد مخدر و توقیف 254 دستگاه خودرو در این مدت در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبرداد:تسهیل شرایط واگذاری واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی  
1438 واحد مسکن مهر، دو بازارچه، یک مسجد، دو پارک محله‌ای و یک زمین ورزشی امروز، 22 اسفندماه با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، معاون عمرانی استاندار و سایر مسئولین استانی در سایت مهرشهر دزفول افتتاح شد.
اصغر مهرآبادی در حاشیه افتتاح این واحدها از مصوبه دولت مبنی بر حذف دو شرط اولیه ثبت نام مسکن مهر و تسهیل این فرآیند خبرداد و اظهار کرد: این شروط شامل الزام متاهل بودن و عدم استفاده فرد از امکانات و زمین‌های دولتی بود که اخیرا در مصوبه‌ای این شروط حذف شدند.
وی ادامه داد: بنابراین متقاضیانی که فاقد این دو شرط هستند می‌توانند با ثبت نام در مسکن مهر از واحدهای بدون متقاضی بهره‌مند شوند و با این مصوبه بخش عظیمی از مشکلات مربوط به مسکن مهر مرتفع خواهد شد.
مهرآبادی در خصوص سایت مهرشهر دزفول تصریح کرد: این سایت مسکن مهر، یک سایت کامل و مجهز با خدمان زیرساختی و روبنایی خوب در کشور محسوب می‌شود و البته این مهم با همدلی و همکاری مسئولان استان و شهرستان دزفول انجام شده است و نشان می‌دهد که پروژه‌ها با همکاری، تعامل و همدلی با کیفیت و در موعد مقرر به بهره برداری می‌رسند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*