اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19702
تاریخ انتشار: 1395/01/08 21:43
سید محمد موحد در گفتگوی رسانه ای عنوان داشتند:
معتقدم رسانه یک مسئولیت سنگینی دارد فرقی نمی‌کند چه استانی چه کشوری؛ هر وقت رسانه مزدور شد باید فاتحه آن را خواند، رسانه باید مستقل شود نه جیره خوار، اگر جیره خوار بود تکلیفش مشخص است.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد در نخستین مصاحبه رسمی بعد از انتخابات مجلس دهم در حوزه کهگیلویه بزرگ به برخی سئوالات در خصوص همکاری با منتخب مردم، نقش رسانه ها،شعار های انتخاباتی ....پاسخ دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان ، در این گفت و گو سید محمد موحد به چند پرسش پاسخ داده است.
حاج آقا موحد، حضور مردم و عملکرد آن‌ها را در این دور از انتخابات چگونه دیدید؟
در مورد اصل انتخابات و حضور مردم که جای هیچ بحثی نیست و مردم حقیقتا” حرف ندارند، آن‌ها وظیفه شان را به تمام معنا و حتی مضاف بر آن انجام دادند و عمل کردند؛ ازمردم که همه جوره باید قدردانی کرد.
و شعارهای انتخاباتی رقبایتان؟
راجع به شعارهای انتخاباتی باید از خودشان سوال کنید که چقدر اعتقاد دارند به اجرایی شدن این شعارها و بنده اگه شعاری دادم باید اجرایی کنم و پای آن بایستیم؛ رهبر معطم انقلاب بارها فرمودند، نامزدها باید شعارهای قابل اجرا بدهند نه هر شعاری را؛ برخی در ایام تبلیغات از من خواستند که شعارهای خاصی را بدهم و روی آن مانور دهیم که مخالفت کردم و گفتم باید حرفی را بزنیم و شعار دهیم که فردا بتوانم به آن عمل کنم.
اکنون هم باید از شعاردهندگان بخواهیند که شما چه تضمینی برای شعارهایی که به مردم دادید، دارید؟
آیا منتخب مردم را همراهی و همکاری می‌کنید و در این زمینه با توجه به تجاربتان مشاوره به آن‌ها می‌دهید؟
ببینید هر کسی از بنده مشاوره یا کمکی بخواهد بدون درنگ استقبال می‌کنم و انجام میدهم ولی این نکته را در نظر بگیریم که باید از من خواسته شود و گرنه صلاح نیست که من خودم بروم و بگویم مگر مشاوره می‌خواهید یا مشاوره بدهم؛ این کار را هم برای کمک به مردم انجام می‌دهم؛ مناسب نیست من خودم پیشقدم شوم.
در مورد ترکیب مجلس چه نظراتی دارید؟ آیا این مجلس می‌تواند حداقل بخشی از مشکل مردم را برطرف کند؟
درست است به فرموده رهبری، مجلس ریل گذاری می‌کند برای اداره کشور و جای حساس و مهمی است در این میدان، ولی باید همه شرایط در نظر گرفته شود؛ شرایط دنیا، شرایط داخل کشور، شرایط خارج وهماهنگی قوای سه گانه یک طرف موضوع هستند و سیاست گذاری و ریل گذاری مجلس از طرف دیگر مهم هستند در نقش‌آفرینی مجلس شورای اسلامی.
اگر همه این اهرم‌ها در کنار هم قرار گیرند، و همه احساس کنند در مقابل مردم و انقلاب مدیون هستند و این تفکر سرلوحه کارشان شوند به نظر من میتوانند حداقل ها را طی کنند.
حاج‌آقا نظرتون در مورد رسانه های استانی و عملکرد آن‌ها در ایام انتخابات چی هست؟
معتقدم رسانه یک مسئولیت سنگینی دارد فرقی نمی‌کند چه استانی چه کشوری؛ هر وقت رسانه مزدور شد باید فاتحه آن را خواند، رسانه باید مستقل شود(باشد) نه جیره خوار، اگر جیره خوار بود تکلیفش مشخص است.
اگر قرار شد ایفای نقش کند برای مردم و انقلاب بکند نه برای یک شخص و یک جناح و یک عده، اگر رسانه ای مردم برایش مهم بود بگویید درود بر رسانه اگر یک فرد برای رسانه مهم بود، کاوش کنید و ببینید کجای جیبش مشکل دارد.

منبع/ریواس جنوب

برچسب ها:
موحد ؛ رسانه ؛ مجلس ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*