اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19719
تاریخ انتشار: 1395/01/10 02:40
آرزوی اهالی توپ و تور خوزستان؛
نبود منابع مالی پایدار موجب گردید که این رشته ورزشی نتواند گذشته افتخار آمیز خود را تکرار نماید.و ورزشکاران،هواداران آن دچار یاس و نامیدی شوند.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/محمد ابولیان(نوروزی)-اهواز
روزگاری والیبال خوزستان یکی از قطبهای ویژه ی این رشته ورزشی در کشورمان محسوب می شد. اما چند سالی است پس از آخرین درخشش نیروی اهواز در دهه ی هفتاد دیگر هیچ اثری از نمایندگان این استان پر استعداد در سطح نخست بویژه لیگ برتر دیده نمی شود.
اگرچه از چهارسال قبل که محمد رضا پارسافر با رای قاطع مجمع در انتخابات هیئت والیبال استان بر کرسی این هیات نشست. و پس ازعلی پروین فرنشین کهنه کار و اسبق توپ و تور بعنوان سکاندار این هیئت مشغول به کارشد.
اما به رغم تلاشهای فراوان وی و همکاران اجرایی ایشان در احیاء پایگاههای استعدادیابی،تداوم برگزاری رقابتهای لیگ های دسته یک و برتراستان، برگزاری کلاسها و دوره های آموزشی برای سطح بنیه دانش مربیان و داوران جوان، حضور یکی دو نماینده در لیگ های دسته یک کشور و.... بازهم اهالی توپ و تور طی این مدت هم نتوانسته اند روزگارخوش و دوران طلایی دهه های گذشته والیبال دیارکارون را که همانا حضور در بالاترین سطح این رشته در لیگ برتربوده است را تجربه نمایند.


 البته این استان بازیکن پرورهمچنان بعنوان معدن تمام نشدنی استعدادها همه ساله در رده های مختلف سنی به تیم های ملی بازیکن تزریق می نماید. که بی شک معرفترین این ستاره های تابناک سید محمد موسوی عراقی دزفولی عضو پر فروغ تیم ملی بزرگسالان کشورمان می باشند.
در کنکاش علل ناکامی والیبال خوزستان علل بسیاری را می توان بر شمرد. اما عدم تمایل شرکتها و صنایع بزرگ همچون فولاد خوزستان، مناطق نفت خیز، پتروشیمی،آب برق و.... در امر باشگاه داری و یا تامین بخشی از منابع مالی باشگاه ها بعنوان اسپانسر با رعایت قانون از معضلات اصلی و شاید بتوان گفت بزرگترین عامل نزول والیبال خوزستان است.
نبود منابع مالی پایدار موجب گردید که این رشته ورزشی نتواند گذشته افتخار آمیز خود را تکرار نماید.و ورزشکاران،هواداران آن دچار یاس و نامیدی شوند.
امید است درسال 95 درسایه همدلی همه ی پیشکسوتان،مربیان،هیئت ها، هواداران رشته ی والیبال در سراسر استان و حمایت رسانه های ورزش نویس خوزستان والیبال این خطه همچون دیگر رشته های پر طرفدار فوتبال،بسکتبال،کشتی فرنگی و.... به جایگاه واقعی خود در سطح نخست ایران بازگردد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


عباس حافظی
|
Iran
|
1395/01/10 22:06
  +0

  -0
پاسخ
باسلام خدمت آقای ابو الیان وعرض تبریک سال جدید به ایشان .وهمچنین اززحمات وتلاشهای که برای خوشحالی هم استانی خود میکند تشکر وقدرانی میکنم
پاسخ ها
محمدابولیان( نوروزی)
|
Iran
|
1395/01/11 01:39
  +0

  -0
بادرود فراوان خدمت برادربزرگوارجناب آقای عباس حافظی ازاینکه نوشتارمارا درحوزه ی پرپهنه ی ورزش بویژه دررشته های تیمی ومحبوب فوتبال ،والیبال و... همچون گذشته دنبال می کنید کمال سپاس رادارم .به امید سربلندی ورزشکاران کم امکانات امامستعد ورزش دیارکارون درسال 95

پیروزوسربلند باشید.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*