اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19769
تاریخ انتشار: 1395/01/15 13:34
زمزمه هایی هست که البته تا حدودی سندیت آن ها هم محرز است مبنی بر نوعی تعامل مخرب و ضد توسعه ای میان برخی نمایندگان و مسئولین با اصحاب برخی رسانه ها که عدل هاشمی و غلام رضا تاجگردون هم از آن مستثنا نیستند .

به واقع می توان گفت که شباهت هایی زیادی میان تاجگردون و عدل هاشمی وجود دارد که در صورت مدیریت هر دو، می‌توان از این خصایص مشترک در جهت توسعه دو حوزه و استان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان به نقل از تابناک، این روزها خبرهایی از دو منتخب حوزه‌ی کهگیلویه ی بزرگ و حوزه ی گچساران و باشت در رسانه ها و شبکه های مجازی پخش می شود که گویا نوعی رقابت پنهان بین عدل هاشمی و غلام رضا تاجگردون در حال شکل گیری است.
عدل هاشمی که با شعارهای بسیار جذاب برای همه ی مردم حوزه ی انتخابیه اش وارد کارزار شد توانست رقیبی قدر همچون محمد موحد را از پیش پای خود بردارد تا نشان دهد که با عزمی جزم به میدان آمده است.اما برخی ها بر این اعتقاد هستند که عدل هاشمی بیش از توانایی خود وعده داده است.
غلام رضا تاجگردون هم که با مدیریت هنرمندانه خود بر رسانه‌ها و همچنین فضای عمومی جامعه و البته انجام کارهایی در حوزه ی انتخابیه تقریبا بی رقیب بود، توانست جواز حضور در این دوره ی مجلس را به دست آورد.
فضای حین و پس از انتخابات دو منتخب
در حوزه‌ی گچساران و باشت تاجگردون از مدت ها قبل با برپایی همایش هایی با عنوان های مختلف توانست اقتدار خود بر حوزه ی انتخابیه گچساران و باشت را تثبیت کند. یکی از نکات قابل تحسین در این حوزه را می توان رای به شایستگی تاجگردون عنوان کرد بدینگونه که سبد رای تاجگردون رنگارنگ بود و از همه طیف و گروه و طایفه درآن رای به وفور پیدا می شد(بنا بر میزان رای مکتسبه و همچنین فعالیت های زمان تبلیغات).
این تغییر رویکرد در نوع انتخاب در استان کهگیلویه وبویراحمد تقریبا ناباورانه می نمود اما تاجگردون با عدم سیاسی کاری های افراطی و همچنین با کارنامه موفق کاری خود عملا به انجام آن موفق شد.
اما در حوزه ی کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ابتدا تا انتهای انتخابات دارای فراز و نشیب های متعددی بود. از جبهه ی چهل تکه اصول گرایان تا رقابت و تنفر شدید میان اصلاح طلبان! از رد صلاحیت‌ها تا تغییر حوزه ی انتخابیه ی محمد موحد! از بداخلاقی های انتخاباتی تا همایش های بی نظیر انتخاباتی!

تاجگردون -هاشمی ،رقابت یا رفاقت
با حضور سید محمد موحد در حوزه ی کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده و عدم اجماع اصلاح طلبان تقریبا شکست این طیف قبل از انتخابات محرز و قابل پیش بینی بود اما سید محمد موحد گزینه ای قدر و تاثیرگذاری بود ولی عدل هاشمی نشان داد که راه برنده شدن را بهتر از موحد بلد است و به راحتی با اختلاف فاحشی پیروز این کارزار شد.
البته پس از اعلام نتایج صحبت ها و اتهامات ناخوشایندی حوزه ی کهگیلویه بزرگ را در بر گرفت،از تهمت تقلب و خرید و فروش و تمسخر گرفته تا تهمت خیانت به هم طیفی ها!
تاجگردن -هاشمی زوج مکمل یا رقیب
حین انتخابات شایعاتی مطرح شده بود که تاجگردون به شدت خواستار پیروزی عدل هاشمی است به این دلیل که کار با وی را برای استان خیلی بهتر و راحت تر از دیگر رقبا حتی هم طیفی های خود می بیند و حتی گفته شد که به برخی از دوستان خود توصیه کرده که با توجه به وضعیت ناپایدار اصلاحات در حوزه ی کهگیلویه بزرگ به سمت عدل هاشمی بروند (غیر رسمی).
پس از تایید نهایی نتایج انتخاباتی به ناگاه تاجگردون به بهانه های مختلف در حوزه ی کهگیلویه ی بزرگ،حاضر می شد و اتفاقا در برخی موارد با عدل هاشمی همراه بود.همین حضورهای همزمان در همایش ها باعث شد تا برخی شایعات قبل از انتخابات رنگ واقعی تری به خود بگیرد.اما نکته هایی هم در این میان و در جمع های دیگر از طرف تاجگردون گفته شد که این موضوع هماهنگ بودن یا رقابت شدید داشتن میان این دو را در اذهان می پروراند.
این موضوع زمانی جدی تر شد که برخی سایت های استان نقل قول هایی از حملات و کنایه های تاجگردون به عدل هاشمی انتشار دادند ولی پس از مدتی خبرهای دیگری منتشر شد که عدل هاشمی در گفتگویی با یکی از رسانه ها گفته بود من حرف های نقل قولی از تاجگردون را از خود وی سئوال کردم ولی تاجگردون این گفته ها را تکذیب کرد و گفت:دیشب با تاجگردون صحبت کردم، این شیطنت بعضی از آقایان بوده و تاجگردون همچین حرفی نزده و در همان سایت نیز تکذیب کرده است.این اتفاقات نشان دهنده ی این موضوع است که همکاری این دو نفر در اذهان برخی افراد (حال چه موافق ،چه بی طرف،چه مخالف) مورد توجه است و چه بسا در حال ایجاد نوعی رقابت میان این دو هستند چیزی که با توجه به غرور هر دو منتخب محتمل به نظر می رسد.
شباهت های عدل هاشمی وتاجگردون
به واقع می توان گفت که شباهت های زیادی میان تاجگردون و عدل هاشمی وجود دارد که در صورت مدیریت هر دو ، می توان از این خصایص مشترک در جهت توسعه دو حوزه و استان استفاده کرد و در صورت عدم مدیریت رفتار و گفتار خود می تواند به رقابتی سخت و تاثیر گذار در ادامه وضعیت غیر قابل قبول فعلی استان خصوصا دو حوزه ی کهگیلویه بزرگ و گچساران و باشت ،تبدیل شود.
مهمترین خصلت مشترک بین هر دو عدم افراطی گری در بحث تعلق به جناح های سیاسی است که تاجگردون در دوره ی چهار ساله گذشته آن را اثبات کرد و همچنین سخنان شفاف عدل هاشمی در زمانی که رقابت های انتخاباتی در اوج بود مبنی بر اینکه “اگر کسی به دنبال حزب و باند بازی است !من نیستم”.
خصلت دیگر هردو نوع مدیریت رسانه ای است که به خوبی توانسته اند بر چالشی با نام رسانه های غیر همسو به خوبی فائق آیند هرچند در این زمینه برخی ایرادات بر هر دو وارد است که احتمالا پاشنه آشیل آن ها خواهد شد، اگر نتوانند این تنها مشکل را در حوزه ی رسانه مدیریت کنند که البته برخی رسانه های بیطرف کم کم در حال تذکر، خصوصا به عدل هاشمی در این زمینه هستند!
هر دو منتخب در خصوص برقراری ارتباطات مردمی بسیار فعال و بدون از تشریفات هستند که این خود می تواند یکی از برگ های برنده ی آن ها در موفقیت در کارها و در صورت تدوام در مقابل رقبای ادوار بعدی آن ها باشد.

تاجگردون -هاشمی ،رقابت یا رفاقت
تاجگردون-هاشمی و رسانه‌ها
قدرت بالای رسانه بر هیچ کسی پوشیده نیست اما رسانه ها درصورتی که به دنبال منافع شخصی یا حزبی باشند تبدیل به ابزاری در دست افراد و احزاب می شوند و یا به ابزاری مخرب در جامعه می شوند که امنتیت کاری و خلاقیت را از مدیران خواهند گرفت و اگر هم به فکر توسعه سیاسی و فرهنگی و اقتصادی باشند، می توانند با در نظر گرفتن شرایط ،حوزه ی سیاسی و اقتصادی را به نحوی پوشش دهند که خروجی خبر رسانی های آن ها مسببی برای توسعه باشد.
در استان کهگیلویه وبویراحمد زمزمه هایی هست که البته تا حدودی سندیت آن ها هم محرز است مبنی بر نوعی تعامل مخرب و ضد توسعه ای میان برخی نمایندگان و مسئولین با اصحاب برخی رسانه ها که عدل هاشمی و غلام رضا تاجگردون هم از آن مستثنا نیستند . چیزی که مشهود است این دو منتخب سعی در مدیریت این گونه رسانه ها دارند اما به هر دلیل می توانند حساسیت برخی رسانه های دیگر را برانگیزد و انتقاداتی هم در پی داشته باشد.

برچسب ها:
تاجگردون ؛ عدل هاشمی ؛ موحد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*