اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19851
تاریخ انتشار: 1395/01/19 15:11
باز هم یک خبر داغ و بازهم دستگیری یک عضو دیگر شورای شهر در تبریز، بهانه ای شد تا مقوله مهم نقش نهادهای نظارتی، یکبار دیگر مورد توجه قرار گیرد .

"شهرام احمدی" فعال رسانه در یاداشت ارسالی به  پایگاه اطلاع رسانی "عصرجهان" با عنوان "سلامت شهرداری اهواز در مقایسه با شهرداری های سایر کلانشهرها" اینگونه نوشت:
باز هم یک خبر داغ و بازهم دستگیری یک عضو دیگر شورای شهر در تبریز، بهانه ای شد تا مقوله مهم نقش نهادهای نظارتی، یکبار دیگر مورد توجه قرار گیرد .
طبق آخرین اخبار یک عضو دیگر شورای شهر و چند مسئول بلندپایه شهرداری تبریز طی روزهای اخیر بازداشت شدند.
همچنین در خبرها آمده است که چند روز پس از دستگیری متخلفین شورا و شهرداری تبریز، ۹۶ نفر از پرسنل شهرداری مشهد هم به جرم ارتکاب جرایمی نظیر کارچاق کنی، زمینخواری، اخذ رشوه و... دستگیر و با احکامی نظیر انفصال از خدمت وحبس و ... محکوم شدند.
 این دستگیریها که نشان دهنده ی کارایی بالا و هوشیاری نهادهای نظارتی نوید سالمسازی سیستم شهرداری های این دوکلانشهر را میدهد، حال آنکه علیرغم کشف این تخلفات در مجموعه های ذکر شده، شهرداری این دو کلانشهر به لحاظ ارائه خدمات و توسعه کارهای عمرانی از شهرهای پیشرو و نمونه کشور هستند  و هر مسافری که به این دو شهر سفر کند متوجه حجم بالای عملکرد مثبت شهرداری های این شهرها میشود.
سئوالی که دراینجاپیش می آید این است که اگر با ذره بین های دقیق ناظران بیرونی شهرداری های مشهد وتبریز، به شهرداری اهواز که در دوسال گذشته محل انتقاد بسیاری بوده و روند توسعه عمرانی در آن  بسیار پایین و خدمات دهی در آن با افت شدید مواجهه شده و صدای اعتراض مردم را بلند کرده است نگاه شود به چه نتایجی خواهیم رسید؟
 همگان واقفند که ابهامات زیادی درخصوص بودجه ۱۳۰۰ میلیاردی شهرداری اهواز به وجود آمده است و اصرار دلسوزان در شفاف سازی در محل دخل وخرج های دوسال اخیر به جایی نرسیده است...
 افکارعمومی اهواز به شدت علاقه مندند که بدانند آیا در شهر اهواز  با شورایی بدون برنامه و پراختلاف و شهرداری نا آزموده که از طرفی  مدیران لایق را به حاشیه می راند و به مدیران تازه کار و بی تجربه میدان داده، و از طرف دیگر  بدهی های انباشت شده و استخدامهای سئوال برانگیز نزدیکان اعضاء شورا و منسوبین به شهردار را در کارنامه خود قرار داده است، نهادهای نظارتی و بالاخص شهر اهواز  کارآمدی نهادهای نظارتی مشهد و تبریز را دارند یا نه !!!؟؟؟
اگر پاسخ مثبت باشد، تا کی باید منتظر ماند که نتیجه عملکرد این نهادها به منصه ظهور برسد؟
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*