اخبار عمومی
اعلام وصول 2
20014
تاریخ انتشار: 1395/01/27 23:11
سفرهای ریاست محترم جمهوری منوط به تعریف و تکمیل پروژه‌های مهم زیر ساختی است که در سرزمین کهگیلویه و بویراحمد کاری شایسته و بایسته انجام نگرفته است

پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان/زریر حجتی
پس از مطالبه افکار عمومی از چرایی نیامدن هیات محترم دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، بالاخره مسئولان گرامی پس از گذشت سه سال به این سئوال اساسی که اذهان مردم محروم را به خود مشغول کرده بود پاسخ دادند.
فتاح محمدی معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت که ما آماده‌ایم اما دولت نمی‌آید!
طبیعی است که درخواست مستقیم از هیات محترم دولت توسط مردم عادی می‌سر نیست زیرا اصولا راه دسترسی با آن همه تشریفات محال است.
در عرف سیاسی و اداری، تحقق این موضوع به سه طریق پیش بینی شده است: ۱- نمایندگان مجلس ۲- مدیر ارشد استان ۳- عزم و اراده شخص رئیس جمهور.
در توضیح بند یک، سخن‌ها بسیار گفته‌اند و قیاس‌ها را هنوز مع الفارق می‌دانند و بند سه نیز معطوف به تشخیص ضرورت خاص توسط رئیس جمهور محترم یا درخواست نماینده عالی دولت در بند دو این یادداشت است که لابد از دو حالت خارج نیست یا درخواست شده اما آمدن رئیس دولت با وعده صد روزه حل مشکلات و رکورد ۱۸ درصدی حجم بیکاری یعنی متاسفانه رتبه اول کشور و افزایش ۲/۹ درصدی بیکاری نسبت به قبل برای جوانان جویای کار توجیهی ندارد و در بطن آن رویای دلیری دروغین و پهلوان پنبه‌ای مسئولان استان برای مردم چشم انتظار و رئیس دولت رونمایی می‌گردد که دو صد گفته چون نیم کردار نیست! و در آن صورت میزان توانایی مسئولان استانی با عیار قضاوت مردم محک زده می‌شود. صد البته که مفهوم کار و اشتغال، شعار و عمل با رابطه بازی و فامیل سالاری تفاوت از زمین تا آسمان دارد که اتفاقا در آسیب‌شناسی شاخصه‌های محرومیت، یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه نیافتگی استان ریشه در همین پدیده نوظهور سیاسی بازی و قوم گزینی به جای شایسته گزینی شناخته شده است یا اینکه بهر دلیل درخواستی نشده که در هر دو حالت، مدیر عالی استان از حیث جایگاه ملزم به پاسخگویی است.
پر واضح است در عرف متداول، سفرهای ریاست محترم جمهوری منوط به تعریف و تکمیل پروژه‌های مهم زیر ساختی است که در سرزمین غنی ولی تهی از قوت لایموت استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم وجود منابع عظیم خدادادی و ظرفیت‌های بالقوه، کاری شایسته و بایسته انجام نگرفته که قابلیت مانور رزومه و توسعه داشته باشد، ضمن آنکه معمولا دغدغه و خلاقیت و ابتکار هر مدیر ارشدی در وادی توسعه و خروج از بن بست‌ها یکی از شروط اساسی موفقیت بشمار می‌آید.
اگر در حوزه باشت و گچساران فعالیتی در خور توجه با تعریف پروژه شکل گرفته در واقع ناشی از توانایی و میزان نفوذ شخص نماینده آن شهرستان هاست که اعتباراتی از محل فاینانس یا طرق دیگر اخذ نموده و این پروژه‌ها نوعا ارتباط چندانی با کارایی مسئولان ارشد استانی ندارد.

در واقع پروژه‌های مهم و زیر بنایی استان مربوط به دوره‌های ریاست جمهوری پیشین است و کار شاقی در این دوره انجام نشده که مسئولان در جهت اقناع افکار عمومی به عنوان عملکرد اقتصادی و عمرانی به رخ مردم بکشاند.
بر پایه آمارهای تاسف بار منتشره، استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان در رده آخرین استان‌های توسعه نیافته کشور قرار دارد که پرداختن به همه مصادیق در بضاعت این نوشتار نیست ولی اگر مسئولان محترم در تکمیل ادعای آمادگی برای سفر ریاست محترم جمهوری به صورت کمی و کیفی موارد را برای تنویر افکار عمومی مطرح نمایند جای سپاس دارد هر چند صورت مسئله همین است که گفته شد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*