اخبار عمومی
اعلام وصول 2
20134
تاریخ انتشار: 1395/02/04 12:26
شاگردان پرتلاش بختیاری زاده هم به رغم یک بازی سزاوارانه وازدست دادن چندین موقعیت گلزنی دراین بازی خانگی درفاصله سه هفته به مسابقات پایان فصل، رسما به لیگ دسته یک سقوط نمودند.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/محمد ابولیان(نوروزی)-اهواز
استقلال اهواز0...... پرسپولیس 2
*گلها:55و85 جری بنستون
*چهارچوب رقابت:هفته بیست وهفتم لیگ برتر
*داور: مهدی سید علی
*روزبرگزاری:آدینه 3اردیبهشت 95
*زمان آغازبازی:18/40پسین(با تاخیر30 دقیقه)
*شمارتماشاگر:بیش از سی هزارنفر
*محل برگزاری:ورزشگاه تختی اهواز
*وضعیت زمین:چمن مناسب
*دمای هوا:36
*ترکیب استقلال اهواز:
احسان مرادیان فر،مهدی اسلامی،حسین بهرامی(62حمزه خضیراوی) ،عادل کلاه کج،پدرام اردلانی،حسین ساکی(87عادل مسعودفر)،طالب ریکانی،مکی شریفی،میلاد پاک پرور (81علی بیگدلی)،میلاد ربانی فر،علی هیلیچی
*سرمربی:سیاوش بختیاری زاده
*ترکیب پرسپولیس تهران:
سوشامکانی،کمال کامیابی نیا،علی علی پور،محسن بنگر(39 مایکل اومانیا)،رامین رضائیان ،فرشاداحمدزاده(88احمدنورالهی)،محمدانصاری ،محسن مسلمان(90بابک حاتمی)،امیدعالیشاه،جری بنستون،لوکا ماریچ
*سرمربی: برانکو ایوانکویچ
*جریان گلها: دقیقه 55ارسال امید عالیشاه در محوطه جریمه میزبان بر روی سربنستون فرود آمد که وی هم قدر این موقعیت را به خوبی دانست و با ضربه ی سر محکم توپ به رغم تلاش مرادیان   وارد دروازه ی استقلال کرد و گل نخست تیمش را به ثمر رساند.
*دقیقه 85علیپور برروی خط هجده قدم  توسط مدافع استقلال به خطا متوقف شد که داوراین دیدارپرحاشیه بی درنگ نقطه پنالتی رانشانه گرفت تاجری بنستون پشت توپ قراگیرد وبرخلاف جهت حرکت مرادیان جوان، آن رابه مرکزدروازه زد تااینچنین خود وتیمش رادوگله نماید و خیال برانکو وهواداران پر شمار پرسپولیس را برای کسب هر سه امتیاز شیرین این دیدار راحت نماید.

شرح بازی
در چهارچوب رقابتهای فوتبال لیگ برتر جام خلیج همیشه فارس و از هفته بیست و هفتم این مسابقات تیمهای استقلال اهواز قعرنشین و پرسپولیس صدرنشین فصل یازدهم لیگ برتر در ورزشگاه پیرتختی در روزیکه شرمنده بیش از سی هزار تماشاگر علاقمند خوزستانی بود در یک بازی پرحاشیه و پر تنش که با تاخیر نیم ساعته به دلیل ازدحام جمعیت وعدم گنجایش ورزشگاه و....به مصاف هم رفتند که در نهایت قرمزپوشان پایتخت با گلهای دقایق 55و85جری بنستون به برتری دست یافت و 51امتیازی شد تا به رغم توقف استقلال خوزستان و پیروزی استقلال تهران در برابر رقبا در این روز با کسب این سه امتیاز شیرین فاصله خود را با تعقیب کنند گان به عدد سه رساند.شاگردان پر تلاش بختیاری زاده هم به رغم یک بازی سزاوارانه و از دست دادن چندین موقعیت گلزنی در این بازی خانگی در فاصله سه هفته به مسابقات پایان فصل، رسما به لیگ دسته یک سقوط نمودند.


*حاشیه ها:
هشتمین برد پرسپولیس در هجدهمین تقابل استقلال اهواز و پرسپولیس در لیگ برتر رغم خورد .دوتیم تاکنون 18بار به مصاف هم رفته اند که سهم پرسپولیس 8برد و استقلال اهواز4پیروزی بوده است 6مسابقه ی دو تیم هم با تساوی به اتمام رسید.
*ازدحام جمعیت و مشکلات امنیتی باعث شد این بازی بانیم ساعت تاخیر راس ساعت 18/40دقیقه با سوت سید علی داور این مسابقه پر حاشیه آغاز گردد.
*هوای گرم اهواز و مصرف بالای آب باعث شده بود  فروش آب معدنی کوچک و بزرگ با چند برابر قیمت به هواداران پرعطش عرضه گردد.


*پرتاب اشیاء از بیرون ورزشگاه تختی به جایگاه هواداران پرسپولیس که دو سوم ورزشگاه را به انحصار خود درآورده بودند موجب شد آنها با عبور از فنسهای کنار زمین به درون زمین مسابقه آمده و دقایقی موجب اخلال در روند بازی شوند.
*دقیقه 76ورود هوادار پرسپولیس به زمین موجب شد لحظاتی بازی متوقف گردد.ماموران حراست ورزشگاه تماشاگر خاطی را به بیرون هدایت کنند.
*دقیقه85دومین هوادار این مسابقه با عبور از فنس کناری زمین وارد میدان شد که وی هم توسط عوامل حراست ورزشگاه به بیرون از زمین هدایت گردید.


پس از پایان این دیدار پر حاشیه تعداد زیادی از صندلیهای بی زبان ورزشگاه پیرتختی توسط تماشاگران عصبانی از نتیجه این مسابقه از جاکنده و به درون زمین پرتاب شد.
یکی از تماشاگران یک صندلی شکسته را با خود به بیرون از ورزشگاه آورده  و در پاسخ به ما که دلیل این کارش چیست وی گفت:برای مواظبت از سر و صورتم وعدم برخورد اشیاء در پی سنگ پرانی های درون  ورزشگاه این عمل را انجام داده است!
*نگارنده این گزارش(خبرنگارعصرجهان) که با مصیبت تمام و حضور نیم ساعته پشت درب های ورودی ورزشگاه مانده بود،درست هنگام آغاز بازی خود به محل جایگاه مملو از تماشاگر رساند و به دلیل نبود جا برای نشستن ایستاده نیمه ی نخست را به تهیه گزارش این مسابقه ی پرالتهاب پرداخت.
*بی نظمی،حاشیه ها و موارد مختلف این بازی باعث پس از پایان مسابقه  کنفراس خبری لغو گردد.


*دقایق حساس بازی
*دقیقه 7شلیک علیپوربا واکنش گلرجوان استقلال مواجه و به ضربه ی کرنر برای قرمزها تبدیل شد.
*دقیقه 12عدم دقت بنستون باعث شد شوت زمینی وی بی نتیجه  از کنار دروازه ی مرادی بیرون برود.
*دقیقه ی24به رسم بازیهای گذشته هادی نوروزی بازیکن فقید پرسپولیس مورد تشویق هواداران این تیم قراگیرد.
*دقیقه29 ضربه ی بینستون با واکنش مرادیان روبرو و درادامه مدافعان آبی پوش این موقعیت را به بیرون از زمین  هدایت کردند.


*دقیقه ی 32ضربه ی کرنرمحسن مسلمان با واکنش مناسب مرادیان روبرو و دفع گردید.
*دقیقه ی 33به احترام مهرداد اولادی بازیکن فقید قرمز و آبی پایتخت که چند روزپیش به دیار باقی شتافت مورد تشویق هواداران دو تیم قرارگرفت.
*دقیقه ی 39محسن بنگربه دلیل مصدومیت اجباری جای خود را به مایکل اومانیا داد.
*دقیقه ی 52پاس عالی اما تند تیز آبی ها ی شهراهواز در دهانه ی دروازه مکانی با بد شانسی تمام به طالب ریکانی نرسید تا دروازه ی تیم پرسپولیس از این خطر جدی خلاصی یابد.
*دقیقه ی 55ارسال امید عالیشاه در محوطه جریمه تیم میزبان بر روی سربنستون فرود آمد که وی هم قدر این موقعیت را به خوبی دانست و با ضربه ی سر محکم توپ را به رغم تلاش مرادیان وارد دروازه استقلال کرد و گل نخست تیمش را به ثمر رساند.


*دقیقه ی70مرادیان حمله حریف را دفع کرد.
*دقیقه ی74شلیک از راه دور احمدزاده بی ثمر از بالای دروازه ی مرادیان عبورکرد.
*دقیقه ی 75مرادیان پرتلاش دو ضربه پی درپی حریف را دفع وتوپ را در اختیار خود گرفت.
*دقیقه ی 76پاس عالی رضائیان با ضربا ی احمدزاده همراه که آسمان بالای دروازه میزبان را شکافت.پس از هدررفتن این موقعیت با ورود هوادار منتصب به پرسپولیس بازی لحظاتی توسط  داور متوقف شد.
*دقیقه ی 78شلیک زمینی آبی های شهر اهواز در آغوش مکانی آرام گرفت.
*دقیقه ی79خروج مناسب مکانی از چهارچوب دروازه مانع از خطرجدی توسط تیم میزبان شد.
*دقیقه ی 80تلاش مکانی مانع از ایجاد موقعیت و ضربه ی کرنر به سود تیم میزبان گردید.
*دقیقه ی 81 ارسال ضربه ی کرنر توسط تیم میزبان، با واکنشی مناسب از سوی مکانی روبرو شد تا وی باز هم مانع از فرو ریختن دروازه پرسپولیس گردد.


*دقیقه 85علیپور بر روی خط هجده قدم  توسط مدافع استقلال به خطا متوقف شد که داور این دیدار پر حاشیه بی درنگ نقطه پنالتی را نشانه گرفت تا جری بنستون پشت توپ قراگیرد و برخلاف جهت حرکت مرادیان جوان، آن را به مرکز دروازه زد تا اینچنین خود و تیمش را دو گله نماید و خیال برانکو و هواداران پر شمار پرسپولیس را برای کسب هرسه امتیاز شیرین این دیدارراحت نماید.
در دقایق پایانی به رغم حاشیه،تنش ها و توقفهای مکرر،تلاش بازیکنان تیم میزبان برای جبران مافات نتیجه ی حاصل نشد.تا تیم پرسپولیس با این برد شیرین،فاصله سه امتیازی خود را با همنامان آبی پایتخت و خوزستان در واپسین روزهای لیگ یازدهم در صدرجدول رده بندی  حفظ نماید.ازسوی دیگر و تیم بی بضاعت اما جوان و پراستعداد استقلال اهواز هم در فاصله سه هفته تا پایان این مسابقات پر التهاب رسما به لیگ دسته یک سقوط نماید.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*