اخبار عمومی
اعلام وصول 2
20148
تاریخ انتشار: 1395/02/05 23:09
کسانی که در راس امور قرار دارند می بایست اول خودشان الفبای این ورزش را فرابگیرند و اگرتوانستند در کلاس این ورزش قرار بگیرند بعد به فکرتوسعه این ورزش باشند.

پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان/فیروزه محمدزمانی، بانوی تاریخ‌ساز گلف ایران که با شرکت در مسابقات بین‌المللی با اقتدار توانست دو بار قهرمان آسیا شود.
او پس از گذشت سال‌ها هنوز افتخارآفرینی اش از یاد ورزشکاران این ورزش ازیاد نرفته و به عنوان سرشناس‌ترین بانوی گلف ایران شناخته می‌شود، چرا که علاوه بر فعالیت حرفه‌ای در این رشته دارای مدرک بین‌المللی مربیگری هم هست و با توانایی‌هایی که دارد می‌تواند به نسل آینده گلف ایران کمک کند تا افق‌های روشن‌تری را پیش‌روی خود ببینند.در طول این سالها او همواره اصل اخلاق مداری را سر لوحه کارش قرار داده و سعی کردن این امر را نیز به دیگران منتقل کند، البته تا اندازه ای نیز موفق به این کار شد. در این راه پر فراز و نشیب چه سختی ها، مخالفتها تجربه نکرد ؛اما هیچگاه خم به ابرو نیاورد.از این رو پای صحبت‌های تنها قهرمان مسابقات بین المللی گلف ایران دربعد ازپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نشستیم تا نظر او را در مورد شرایط امروز گلف کشور جویا شویم. متن گفت‌وگوی این بانوی سرشناس ورزش کشورمان با پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان پیش روی شماست.


*شما به عنوان یک بانوی گلف‌باز که سال‌ها در این رشته فعالیت کردید و موفقیت‌های بسیاری هم برای تیم ملی کسب کرده‌اید، الان وضعیت خانم‌ها در این رشته ورزشی را چگونه می‌دانید؟ آیا به جایی که باید رسیده‌اند؟
فکر می‌کنم رعایت عدالت بین خانم‌ها و آقایان ورزشکار باعث می‌شود بانوان انگیزه‌ای چند برابر برای اثبات توانایی‌های خود داشته باشند. در واقع آنها نه‌تنها در رشته تخصصی من، بلکه در تمامی رشته‌ها به دلیل این‌که بخواهند خودشان را به اثبات برسانند مجبورند بیشتر از آقایان تلاش کنند.


*امکاناتی که برای گلف‌بازان در سطح کشور فراهم شده را در مقایسه با سطح جهانی آن چگونه ارزیابی می‌کنید؟
متاسفانه قوانینی که در گلف ایران اجرا می‌شود به هیچ وجه متناسب با قوانین جهانی نیست. ما در کشورمان اصلا زمین گلف استاندارد نداریم و زمین‌هایی که در اختیار ورزشکاران گذاشته‌اند از نظر متراژ و چمن اصلا مناسب نیست. فدراسیون باید تلاش کند زمین‌های تمرین را افزایش دهد تا ورزشکاران بتوانند در سطح جهانی به تمرینات خود ادامه دهند و در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.اما؛وقتی هنوز مسولان و اکثر افرادی که در گلف کاره ای هستند و حتی خود به ظاهر بازیکنان این ورزش را در حد گلف نمی شناسند و از رفتارهای شان معلوم است که چقدر دلسوز این ورزش هستند!!آنها گلف را در حد گلف باید قبول داشته باشند.


*برای موفقیت در گلف و پیشرفت هر چه بهتر علاقه‌مندان در این رشته ورزشی، نیازمند آموزش‌های پایه‌ای هستیم. به نظر شما وزارت ورزش به عنوان یک نهاد ورزشی چه زیرساخت‌ها و راهکارهایی را باید برای ترویج و جذب مخاطبان به این رشته در سطح همگانی فراهم کند؟
ببینیدباید ارتباطات قوی‌ باشد و این امر در تامین نیازهای اساسی فدراسیون ازجمله تامین لوازم، کمک زیادی می‌کند به طوری که حتی برای جذب اسپانسر هم گام‌های خوبی برداشته می‌شود.
می گویند تاسیس آکادمی گلف رادر برنامه دارند.البته سوال مهم من این است، چه کسانی می خواهند آکادمی گلف راه بیاندازند و گلف رو توسعه بدهند.متاسفانه کسانی که در راس امور قرار دارند می بایست اول خودشان الفبای این ورزش را فرابگیرند واگرتوانستند در کلاس این ورزش قرار بگیرند بعد به فکر توسعه این ورزش باشند.

ببینیداصل مطلب این است، بعضا دیده می شود کس یا کسانی هستند که اصلا ارزش های مثبت گلف را نمی دانند.

برچسب ها:
گلف ؛ فیروزه محمد زمانی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*