اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202216
تاریخ انتشار: 1397/01/25 09:43
سه کشور آمریکا انگلیس و فرانسه بامداد امروز در حمله هوایی و موشکی مراکزی را در سوریه مورد هدف قرار دادند این حملات تقریبا یک ساعت طول کشید و حدود ۱۰ هدف در سوریه را هدف گرفت که اکثر آنها در دمشق و ریف آن به اضافه حمص در مرکز کشور بود.تلویزیون سوریه نیز دقایقی پس از آغاز حمله از مقابله پدافند هوایی با این تهاجم خبر داد.

عصرجهان-دونالد ترامپ سحرگاه شنبه در پایان نشست فوق العاده با مشاوران امنیتی کاخ سفید و پس از رایزنی های تلفنی با امانوئل ماکرون و ترزا می از آغاز حملات مشترک آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه خبر داد.
بامداد امروز شنبه صدای انفجارهای شدید از چندین نقطه دمشق‌، پایتخت سوریه و نقاط دیگیر از این کشور به گوش رسید.
بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه اولین انفجار ساعت 4 بامداد به وقت محلی روی داده است. تلویزیون سوریه نیز از آغاز تجاوز آمریکا و متحدانش در این ساعت خبر داد.
این حملات یک فرودگاه و چند تاسیسات تحقیقاتی و پایگاه نظامی را هدف گرفت. مقام‌های آمریکایی می‌گویند بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ موشک به مواضع نظامی سوریه شلیک شده است.

اهداف و مناطق مورد تهاجم آمریکا، انگلیس و فرانسه در سوریه

حملات هوایی آمریکا و متحدانش به شکل حملات موشکی و حملات با استفاده از جنگنده‌های این کشورها بوده که وارد حریم هوایی سوریه نشده‌ و موشک‌های خود را خارج از مرزهای سوریه شلیک کردند.
حملات بر سه استان دمشق، حمص و حماة متمرکز بوده و جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه هوایی العدید این کشور در قطر به پرواز درآمده بودند.
مرکز تحقیقاتی برزه واقع در اطراف دمشق که از مراکز علمی پژوهشی ارتش سوریه محسوب می‌شود از جمله مناطقی است که هدف حمله قرار گرفته و تلوزیون سوریه نیز آن را تایید کرده است.
انبارهای مهمات ارتش سوریه در 15 مایلی مرکز استان حمص نیز از دیگر اهداف این حمله بوده که ظاهرا 4 فروند جنگنده انگلیسی آن را بمباران کرده‌اند.
پایگاه‌های گارد ریاست‌جمهوری و لشکر چهارم ارتش سوریه در اطراف دمشق که مسئولیت حمایت از پایتخت سوریه را بر عهده دارند نیز از مناطق هدف قرار گرفته اعلام شده است. پایگاه‌های گارد ریاست جمهوری و لشکر چهارم عمدتا در داخل و اطراف شهر دمشق مستقر است.
پایگاه‌های و مراکز تحت اختیار حزب‌الله لبنان نیز از دیگر مناطقی است که منابع داخلی سوریه گفته‌اند در حملات بامداد امروز هدف قرار گرفته است.
پدافند هوایی سوریه سه حمله آمریکا فرانسه و انگلیس را با ده‌ها موشک در مناطق مختلف رهگیری کرد. خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارش داد، ۱۳ موشک بر فراز الکسوه ساقط شد، در حالی که فعالان گفتند حدود ۱۵ موشک را در الکسوه ساقط کردند.
شبکه الاخباریه سوریه نیز گزارش داد، پدافند هوایی موشک‌های دشمن را در منطقه دنحه در حومه غربی حمص رهگیری کرد.


همچنین سایت شبکه روسیا الیوم به نقل از منابع نظامی سوری اعلام کرد، حملات جدید آمریکا و هم‌پیمانانش در سوریه مراکز زیر را هدف گرفت:
-گارد جمهوری تیپ ۱۰۵ دمشق
-پایگاه دفاع هوایی جبل قاسیون دمشق
-فرودگاه نظامی المزه در دمشق
-مرکز تحقیقات علمی برزه دمشق
-تیپ ۴۱ نیروهای ویژه در ریف دمشق
-مقرهای نظامی نزدیک الرحیبه در قلمون شرق در ریف دمشق
-مقرهایی در منطقه الکسوه در ریف دمشق
روسیا الیوم گزارش داد، این بمباران‌ها همچنین شامل مرکز تحقیقات علمی در ریف حماه و نیز بمباران انبار تسلیحاتی ارتش در حمص بود.
منابع نظامی اینکه فرودگاه بین‌المللی دمشق در معرض بمباران بوده باشد را تکذیب کردند.
وزیر خارجه فرانسه: هدف ما سرنگونی اسد نبود
ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع این کشور اظهار کرد: این تحرک فرانسه به همراه آمریکا وانگلیس اقدامی مناسب، مشخص، دقیق و پیامی به نظام اسد و هم‌پیمانانش در این باره بود مبنی بر اینکه در صورت تداوم حملات شیمیایی در سوریه این کشورها سکوت نخواهند کرد.


لودریان تاکید کرد، عملیات نظامی در سوریه هدفش ساقط کردن نظام اسد نبود بلکه تنها توقف "تجاوزات" او بر ملتش بود.
وزیر خارجه فرانسه در توجیه حمله نظامی در سوریه ضمن "مشروع خواندن این حمله مدعی شد، این حمله مشخص بود و هدفش رهایی از زرادخانه سلاح‌های شیمیایی سوریه بود.
وی افزود، راه حل سیاسی بهترین راه حل در سوریه است و برای دستیابی به آتش‌بس در سوریه تلاش می‌کنیم. در این راستا آماده‌ایم تلاش خود را برای دستیابی به راه حل سیاسی به کار بگیریم.
وی تاکید کرد: جنگ هفت ساله سوریه بر جوامع اروپا تاثیر گذاشته و از این رو جنگ با داعش تبدیل به یک اولویت شده است. ما در درجه اول به دنبال برقراری صلح و امنیت برای ملت‌ها هستیم.
وی مدعی شد، سوریه باید دست از استفاده از سلاح‌های شیمیایی بردارد و به گام‌های سیاسی بازگردد. دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه یک ضرورت است. ما این را انکار نمی‌کنیم.
وزیر خارجه فرانسه افزود: فرانسه به دنبال نابودی زرادخانه شیمیایی سوریه در وهله اول و نیز برقراری آتش‌بس، انتقال کمک‌های انسانی است. استفاده از سلاح‌های شیمیایی از بین برنده صلح بین‌المللی و به چالش کشیدن قطعنامه‌های سازمان ملل و نقص قوانین بین‌المللی است.
وی در توجیه حملات فرانسه در سوریه تاکید کرد: ما در این حملات مرکز تحقیقات و دو مرکز دیگر را هدف گرفتیم که در زمینه تولید سلاح‌های شیمیایی فعالیت می‌کنند. ما به دنبال باز داشتن نظام سوریه از تکرار استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستیم.




کانال تلگرام عصر جهان


ناشناس
|
Iran
|
1397/01/25 12:12
  +0

  -1
پاسخ
بریتانیا چگونه در این عملیات مشارکت کرد

🔻در نخستین ساعات امروزچهار فروند جت جنگی تورنادو بریتانیا از فرودگاه نیروی هوایی سلطنتی اکروتیری در قبرس به هوا برخاستند.

🔻هر یک از این جنگنده‌ها به موشک سایه توفان مجهزبودند.

🔻این موشک‌های کروز۵ متر طول دارد و برد آن ۴۸۰ کیلومتر است. این موشک‌ها با کمک جی پی اس برای پیدا کردن اهدافشان برنامه ریزی شده بودند.

🔻این چهار جنگنده تورنادو، موشک‌هایی را که کاملا از محدوده دفاع هوایی رژیم سوریه دور بودند، شلیک کرده و پس از آن همگی به سلامت به پایگاه بازگشتند.

🔴وزارت دفاع بریتانیا این اقدام را "متناسب" توصیف کرده است.

🔹در حالی که ظاهرا بنظر می رسد که بریتانیا نقش کمی در حملات هوایی امروز داشته باشد، اما گوین ویلیامسون، وزیر دفاع گفته که حضور بریتانیا در این عملیات به معنای پاسخ واحدی است که پیامی کاملا روشن را به رئیس جمهور سوریه می‌رساند.
ناشناس
|
Iran
|
1397/01/25 12:14
  +1

  -0
پاسخ
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای:
حمله‌ امروز به سوریه یک جنایت است
رهبر معظم انقلاب فرمودند رئیس‌جمهوری آمریکا، رئیس‌جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس "جنایتکارند."

به گزارش ایسنا، حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای در سخنانش گفته است " بنده صریحا اعلام می‌کنم رئیس‌جمهوری آمریکا، رئیس‌جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند؛ طَرفی هم نخواهند بست، سودی هم نخواهند برد؛ همچنان‌که در سال‌های گذشته در عراق، سوریه،‌ افغانستان حضور پیدا کردند و از این قبیل جنایات انجام دادند و سودی هم نبردند."

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*