اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202358
تاریخ انتشار: 1397/02/03 01:12
امروزه مردم این سامان، سیاست را بهتر از بسیاری مسئولین می‌فهمند و چه بسا به فهم مشترک در این موضوع رسیده باشند که تامین حقوق آنان در واگذاری ۷۵ هکتار از مواهب خدادادی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در قلمرو پارک جنگلی نیست زیرا از حیث اینکه فی نفسه و بدون دستکاری در نقاشی خداوند کریم، قابلیت و ظرفیت گردشگری و درآمدزایی را برای استان دارد

عصرجهان؛متن ارسالی زریر حجتی فعال رسانه‌ای
مجادله استاندار کهگیلویه و بویراحمد با برخی اعضای شورای شهر یاسوج در خصوص کیفیت واگذاری پارک جنگلی به شرکت نفت از دیگر تراژدی‌ها وتیر بختی‌های قوم لر است.
گویا قرار نیست دولت بنفشِ تدبیر و امید علیرغم شعارهای دهان پر کن اشتغال، باری از دوش مردم آرمیده در سایه سار درختان پیر و با اصالت بلوط بردارد بلکه مترصد تصرف تنها پناهگاه این مردم شور بخت با توجیه اشتغال به نام مردم و به کام شرکت نفت است!
چنین به نظر می‌رسد نطفه نامبارک این آمیزش در اتاق‌های غیر شیشه‌ای نمایندگان شرکت نفتی منعقد شده که نه تنها محصولی به نام اشتغال نخواهد داشت بلکه به ایجاد نظام الیگارشی جدیدی منتهی می‌شود که حاصلی جز طبقاتی شدن جامعه با هزاران آسیب فرهنگی در پی ندارد.
آنگونه که برخی اعضای شورای شهر معترفند، مهلت قرارداد ۱۵ ساله پارک جنگلی یاسوج فیمابین منابع طبیعی و شهرداری یاسوج جهت استفاده تفریحی و نشاط روحی مردم به اتمام نرسیده است ولی احمدی به‌صورت یکجانبه در صد فسخ آن است!!
طبق چنین توافقی شورا بهره بردار است و استاندار بدون اخذ مجوز این نهاد مردمی نمی‌تواند یکطرفه و تحکمی به چنین موضوعی ورود نماید که حق مسلم مردم است در غیر این صورت به شعار دموکراسی پرطمطراق جامعه مدنی اربابان خود نیز چوب حراج زده است.
اگر برخوردهای تحکمی و دستور شفایی استاندار به مدیران مرتبط به حوزه‌های زیست محیطی، منابع ملی و گردشگری در راستای رفع موانع اداری این موضوع مبنی بر “اقاله ” قرارداد یعنی اعلام انصراف طرف دوم قرارداد!! صحت داشته باشد، موید قانون شکنی وی در راستای اجرای طرح نفتی‌ها و هیچ انگاشتن صاحبان حق و همچنین جایز شمردن اتهام منافع شخصی، قومی و گروهی به خود و همه عقبه‌های آن بوده که برای افکار عمومی محرز است و شایسته نیست برای فرار از محکمه افکار عمومی نامش را سنگ اندازی در راه سرمایه گذاری بنامد!!
فرض به صحت موضوع، بدیهی است که پاک کردن صورت مسئله عین بی تدبیری، قانون گریزی و دهن کجی به مردم است و اتفاقاً وظیفه وی شفاف سازی از این ماجراست که صریحاً به مردم بگوید چه رابطه و نسبتی بین وی و وزارت نفت و برخی نمایندگان است!! و مزید برآن نماینده اسبق ایلام به‌عنوان مستخدم نفت و نماینده این شرکت در این پروژه رفاهی و تفریحی چه توجیهی دارد؟!


جناب استاندار محترم!
از منظر مردم و با لحاظ کردن منابع فقهی و حقوقی، منابع طبیعی و پارک جنگلی در محدوده انفال، عام المنفعه و متعلق به مردم است و «تکرار» شعار اشتغال همان سیاست سرگرمی مردم رنجور از تکرار این مفهوم تهی و درآمدزایی گردشگری است که لقلقه زبان دولت بنفش شده و بیش از این شایسته نیست ناکارآمدی دولت را در همهمه این شعار لاپوشانی فرمائید بلکه مصلحت شما و جایگاهتان اقتضاء می‌کند قبل از دور زدن قانون و برخوردهای تحکمی، صادقانه دست‌های مخملی پشت پرده را فاش نمایید تا در مواجهه با مردم شرمنده نباشید!
امروزه مردم این سامان، سیاست را بهتر از بسیاری مسئولین می‌فهمند و چه بسا به فهم مشترک در این موضوع رسیده باشند که تامین حقوق آنان در واگذاری ۷۵ هکتار از مواهب خدادادی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در قلمرو پارک جنگلی نیست زیرا از حیث اینکه فی نفسه و بدون دستکاری در نقاشی خداوند کریم، قابلیت و ظرفیت گردشگری و درآمدزایی را برای استان دارد و استدعا می‌شود در راستای تامین حقوق عامه با توجیه احداث مجتمع تفریحی، ورزشی و رفاهی به تیول قشر ملاء و مترف در نیاید تا به تشدید ذهنیت مردم به رانت خواری مجدد برخی مسئولان و نارضایتی‌های عمومی نیانجامد!!
سابقه موسسات گردشگری اثبات کرده که سودی عاید مردم ننموده و بلکه ناهنجاری‌های زیادی را خلق کرده و خرده فرهنگ‌های زیبای منطقه را زیر چکمه‌های آهنین خویش له و لورده نموده است. به یقین با ضوابط اختصاصی شرکت نفت این تنها مرکز تفریحی سالم نیز از دست مردم خواهد رفت و ایالت خاص فرهنگی در دل فرهنگ سالم این دیار ایجاد می‌شود که همه مرزهای اخلاقی را نیز می‌شکند!!
جناب احمدی، استاندار محترم!
نگرش و زاویه دید خود را به مردم و شورا تغییر دهید و مدیران را منفعل از دستورات خویش ننمائید که این روش و منش دیکتاتوری می‌آفریند و بستر را برای زمین خواری و کوه خواری فراهم می‌کند که شرح قصه‌های تلخ آن نیز در این وجیزه نمی‌گنجد.
فرجام سخن آنکه رویارویی اعضای محترم شورا شهر با چنین موضوعی محک بسیار خوبی است از ارزش گرایی و مردم مداری تا خود را با این عیار بسنجند و قطعاً کسی که معامله نکند قهرمان است و از اینرو انسجام و وحدت رویه و پافشاری بر سر حقوق عمومی حداقل انتظار و مطالبه است.
موضع نخبگان و اهالی فرهنگ و سیاست نیز در این وادی می‌تواند راهگشا باشد که سزاوار است از همه زوایا به این موضوع بپردازند.
زریر حجتی فعال رسانه‌ای



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*