اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202380
تاریخ انتشار: 1397/02/04 17:18
بعد از پایان رای گیری در شورای شهر تهران، هفت گزینه نهایی پست شهردار تهران مشخص شدند.

عصرجهان- ۷ گزینه انتخابی شهردار تهران که با آرا اعضای شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شدند، به شرح زیر است:
۱- محمدعلی افشانی
۲- محسن مهرعلیزاده
۳- انصاری لاری
۴- پیروز حناچی
۵- سمیع الله مکارم شیرازی
۶- محمود حجتی
۷-حجت الله میرزایی


پی نوشت:
سیدمحمدعلی افشانی: زاده استان کهگیلویه و بویراحمد، وی هم اکنون معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است است در دولت اول تدبیر و امید استاندار فارس، و در دولت اصلاحات  معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان ‏نوسازی و تجهیز مدارس کشور بود
علاوه بر موارد ذکر شده در سوابق اجرائی افشانی معاونت عمرانی استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و ‏سمنان دیده می شود
وی سال ١٣٨٤ نشان درجه ٢ سازندگی را از دست رییس‌جمهور وقت اخذ نموده است
 
محمدابراهیم انصاری‌لاری: زاده لار در استان فارس است که پیشتر استاندار بوشهر و فارس بوده و علاوه بر این‌ها در دولت خاتمی به ریاست سازمان ثبت احوال هم رسیده است. علاوه بر اینها، معاونت وزیر کشور و فعالیت رسانه‌ای در چندین نشریه (در جایگاه مدیرمسئول) و همکاری با وزارت ارشاد در سمت‌های مدیریتی، دیگر سوابق او را تشکیل می‌دهد. او از مهرماه سال گذشته با حکم رئیس جمهور مدیر عامل منطقه آزاد کیش است.
 
محمود حجتی نجف‌آبادی: زاده نجف‌آباد در استان اصفهان، سیاستمدار اصلاح طلبی است که شاید سرشناس‌ترین فرد در میان هفت گزینه شهرداری تهران باشد چراکه هم اکنون وزیر کشاورزی است و در کابینه دولت حضور دارد. جایگاهی که ترک آن برای رسیدن به شهرداری یک شهر عجیب است، اما نه وقتی پای شهرداری تهران در میان باشد. وی در دولت قبلی روحانی و حتی پیشتر، در دولت خاتمی نیز وزیر بوده و کارنامه قابل توجهی دارد.
 
سیدمحمود حسینی: زاده خوراسگان در استان اصفهان، سیاستمدار اصلاح طلب که در دولت خاتمی استانداری سیستان و بلوچستان و اصفهان را تجربه کرده است. علاوه بر اینها، همکاری با شرکت ملی گاز در چند پست، از دیگر سوابق این گزینه شهرداری تهران است که فیزیک خوانده و کارشناسی ارشد در این رشته دارد.
 

 

سمیع‌الله حسینی‌مکارم: اقتصاددانی است که بخش عمده سوابق وی در آموزش و پرورش و سپس در شهرداری تهران رقم خورده است. فردی که معاون مالی نجفی بود و ظاهرا از اقبال خوبی میان اعضای شورای شهر تهران هم برخوردار است تا جایی که با استعفای نجفی، به عنوان سرپرست شهرداری تهران برگزیده شده و دست کم تا دو هفته آینده در این سمت حضور خواهد داشت.
 
پیروز حناچی: دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم که پیشتر نیز نام وی به عنوان گزینه شهرداری تهران برده شده و علاوه بر آن، در مقاطعی به عنوان گزینه وزارت نیز معرفی شده است. او که با شهردار شدن نجفی، به شهرداری تهران رفت و به سمت معاون فنی و عمرانی این نهاد برگزیده شد، اصلاح طلب است و معماری و مرمت شهری خوانده.

 

حجت‌الله میرزایی: یکی دیگر از معاونان نجفی است که در میان گزینه‌های جانشینی وی قرار گرفته است. اقتصاددانی که معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران است و پیشتر، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده.





کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*