اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202412
تاریخ انتشار: 1397/02/06 00:12
رییس جمهور:
رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه برجام یک جمله اضافه یک کم نمی شود، گفت: آمریکا خودش به دلیل عدم عمل به تعهداتش در برجام روی صندلی اتهام است

عصرجهان- حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در نشست خبری پایان سفرش به آذربایجان شرقی افزود: اگر اروپا علاقه مند به راضی کردن ترامپ است، باید از جیب خودش خرج کند و نمی تواند دست در جیب مردم ایران کند.


رییس جمهوری با بیان اینکه برنامه های جدید و جامعی در صورت شکست برجام آماده اجراست، گفت: به مردم ایران اطمینان می دهم که اگر برجام از بین برود، این کشورهای غربی خواهند بود که با التماس و خواهش حضور ما در پای میز مذاکره را خواستار می شوند.
وی با تاکید بر اینکه برجام یک توافق بین المللی بوده که در شورای امنیت ملی تایید شده است، اظهار کرد: برجام یا می ماند یا از بین می رود اما هیچ تغییری در آن قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: همان عده ای که خواستار تغییراتی در برجام هستند باید بدانند که یا برجام را اینگونه بپذیرند یا با تمامی آن خداحافظی کنند.
دکتر روحانی با اشاره به تماس تلفنی خود با رئیس جمهوری فرانسه در مورد مسئله برجام، گفت: آقای مکرون نیز معتقد است که تغییر در برجام مناسب نیست.
وی با تاکید بر اینکه مذاکره اروپا با آمریکا در موضوع برجام ربطی به جمهوری اسلامی ایران ندارد، به کشورهای غربی هشدار داد که اگر منافع ایران تضمین نشود هیچ توافقی در میان نخواهد بود.
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه تهدید ایران پوچ و بی اساس است، ادامه داد: رییس جمهوری آمریکا بداند که در صورت شکست برجام با شیب تندی به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ادامه خواهیم داد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جایز نبودن دستیابی به سلاح های هسته ای، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر صلح حرکت می کند.
دکتر روحانی حضور نیروهای آمریکایی در منطقه را نقد کرد و افزود: حضور آمریکا در منطقه به نفع هیچ کشور و ملتی نیست و هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که حضور آمریکا در منطقه امنیت را به ارمغان آورده است؛ آمریکا با فریب برخی کشورهای منطقه و توهم دشمن سازی، فقط جیب آنان را خالی می کند.
وی با تاکید بر اینکه ایران همواره مسیر صلح و دوستی را در منطقه دنبال می کند، افزود: جان مردم یمن، عربستان، امارات، عراق و همه کشورهای منطقه برای ما مهم است و تهدیدی از سوی ایران کشورهای منطقه را در بر نمی گیرد.
ماخذ/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*