اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202432
تاریخ انتشار: 1397/02/07 01:28
.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصرجهان از بهمئی، پَسین امروز پنج شنبه دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راس هیاتی از مدیران استانی وارد شهرستان بهمئی شد و در بدو ورود مورد اسقبال جمعی از مردم و مسئولین قرار گرفت.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای ورود به گلزار شهدا رفتند و پس از قرائت فاتحه از بیمارستان در حال تاسیس شهر لیکک بادید نمودند


بیمارستان شهر لیکک از برنامه زمان بندی عقب است
مشاور بیمارستان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۵۲ درصد اعلام کرد که نسبت به زمان بندی تعیین شده چند درصدی عقب ماند وی یکی از دلایل عقب افتادن پروژه را از برنامه ی زمانبندی معلوم نبودن وضعیت برق ورودی بیمارستان است که به اداره برق مربوط می شود.
این مسول پروژه بیمارستانی ادامه داد این پروژه باید تا تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۷ تحویل داده شود.


استاندار در واکنش به این موضوع ضمن ابراز نگرانی از عقب افتادن این پروژه گفت: انشالله تمام تلاش خود را انجام دهید تا این پروژه در این مدت به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان برای درمان بیماران خود مجبور نباشند که به شهرهای مجاور سفر کنند.
بعد از بازدید از پروژه بیمارستان، استاندار و هیئت همراه در مسجد صاحب الزمان لیکک در جمع مردم قرار گرفتند.
# فاز اول ایستگاه برق بعد از ۱۱ سال توقف و بلاتکلیفی به زودی شروع خواهد شد
 در ابتدا فرماندار شهرستان ضمن عرض خیر مقدم به استاندار و هیات همراه اظهار داشتند: در این دولت کارهای بزرگی در حال اجراست. احداث فاز اول ایستگاه برق بعد از ۱۱ سال توقف و بلاتکلیفی به زودی شروع خواهد شد و طبق برنامه ی زمانبندی تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.
پروژه گازرسانی به حوزه ممبی و سرآسیاب به مناقصه رفت
فعال بودن پروژه بیمارستان، پیشرفت ۸۵ درصدی پایگاه شهری لیکک در بخش بهداشت، فاز اول گازرسانی روستاهای حوزه کت تمام شده و فاز دوم آن با ۲۵% پیشرفت فیزیکی فعال است. گازرسانی به حوزه ممبی و سرآسیاب هم دیروز در مرکز استان به مناقصه رفته است.


#پروژه آبرسانی از سد کوثر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی فعال است
پروژه آبرسانی از سد کوثر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی فعال است.سد ایلی آباد در بخش کشاورزی تقریباً تمام شده است و مطالعات سدهای سرآسیاب و سیاهشیر انجام شده و عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک شروع خواهد شد.
#فاز اول پروژه جاده لیکک به جایزان رو به اتمام است
فاز اول پروژه جاده لیکک به جایزان رو به اتمام است، خاکبرداری آن انجام شده و آسفالت آن در مدت کوتاهی انجام خواهد شد. فاز دوم پروژه جاده ورودی شهر لیکک هم شروع شده است. در بخش راه‌های روستایی ۲۲ روستای شهرستان که  پروژه ی آنها ۷ ماه تعطیل شده بود فعال شده است.
#اینترنت فورجی(4G) بخش‌های سرآسیاب و ممبی به بهربرداری رسید
اینترنت فورجی(4G) بخش‌های سرآسیاب و ممبی در همین هفته کلید خورده است و سایر نقاط هم در آینده نزدیک شروع خواهد شد.


در ادامه جعفری نیکو رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان بهمئی مشکلات روستاها را نَبود راههای ارتباطی مناسب، مشکلات اینترنت و قطع و وصل آنها، نبود آنتن دهی ایرانسل و همراه اول برشمردند
نامشخص بودن وضعیت بخش ممبی آتش زیر خاکستر است
وی مطالبه ی اصلی مردم ممبی را که از آن به آتش زیر خاکستر یاد کرده است،  مشخص نبودن آنها را در تقسیمات کشوری دانست و گفت: ممبی با توجه به اینکه باید الان به عنوان بخش معرفی شود ولی به عنوان دهستانی زیر مجموعه بخش بهمئی گرمسیری به مرکزیت سرآسیاب است. جعفری نیکو از استاندار درخواست کرد که این مشکل مردم ممبی را حل نماید.


در ادامه نوبت به باغسخا، رئیس شورای شهر لیکک رسید.
 وی گفت: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک چهارم نفت و میعانات گازی کشور را تامین می‌کند تخصیص بودجه و اعتبارات شهرستان ما به نسبت بقیه شهرستان‌های استان واقعا کم است.
#نرخ بیکاری در شهرستان بهمئی بالای ۳۰ درصد است
 وی گفت از سال گذشته خاموشی برق زیادی داشتیم که انتظار داریم با احداث ایستگاه برق حل شود. در بحث بیکاری به جرات قسم میخورم که در شهرستان ما بیکاری بالای ۳۰ درصد باشد. از نظر منابع آب هم مردم ما در مضیقه هستند. طرح تفصیلی شهر مدت ۱۰ سال است که مَسکوت مانده است که انتظار داریم حل شود.
حل مشکلات زمین های مردم از نان شب هم مهمتر است
اصلی‌ترین مشکل و معضل مردم شهر ما که از نان شب هم برای آنها مهمتر است مشکل زمینهای شهری است که از سال ۸۷ تا حالا زمین های شهری مردم را مسکن و  شهرسازی، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک تصرف غاصبانه کردند. آیا حق این مردم ستمدیده و مظلوم است که با آنها اینطور برخورد شود که اگر این مشکل در جای دیگر استان می بود تا حالا شده بود.
#بیائید شهرداری را هم تعطیل کنید
باغسخا گفت: شهرداری ما عملاً از کار افتاده است، با این وضعیت شهرداری ما را بیاید تعطیل کنید یا هم فکری به حال این مشکلات کنید چرا که ساخت و سازی عملا صورت نمی‌گیرد.
#جرم ما این است که نماینده ای از زادگاه خودمان نداریم
رئیس شورای شهر لیکک در پایان فرمود: جرم ما این است که نماینده ای از زادگاه خودمان نداریم


در ادامه  امام جمعه شهرستان به ایراد سخن پرداخت.
#اتحاد نخبگان یکی از وظایف مهم استاندار است
 وی در ابتدا ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه گفت: هنوز اتحاد نخبگان در استان ما به صورت ویژه تر وجود ندارد که انشالله استاندار محترم تلاش نمایند که این اتحاد نخبگانی بیشتر شکل گیرد که این یکی از وظایف مهم استاندار است.
ایشان یک تقاضا از استاندار داشت و گفت: اتحادی بین نمایندگان مردم، استاندار و مدیران کل باید بیشتر وجود داشته باشد.
وی خطاب به استاندار گفت: انتظار می‌رود شعارهایی که استاندار محترم در بدو ورود به استان داشتند آنها را محقق کنند و امید داریم که در مسیر همان شعارها تلاش کنند.
افروغی در بحث زمین های تملک شده مردم فرمود: مشکل زمینهای بهمئی با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده، زودتر از بقیه ی شهرستان‌ها حل خواهد شد که این مشکل فقط مربوط به اسناد زمین های خالی است که انشالله بهترین عیدی به مردم  حل مشکل زمین های آنها خواهد بود.
#وزارت نیرو علیه امام جمعه بهمئی شکایت نمود
در بحث  پیگیری‌های ما در زمینه مشکلات برق مردم، منجر به شکایت وزارت نیرو بر علیه ما شد. برق شهرستان بهمئی از اساس مشکل دارد و هر شعاری هم در حوزه کارخانه و تولید داده شود به نظر من شاید شعار واقع‌بینانه ای نیست، چرا که زیرساخت‌های تشکیل یک کارخانه حداقلش برق است.
وی گفت: اگر ۵۰ درصد هزینه هایی که از برق از مردم می‌گیرند صرف زیر ساخت و انتقال شبکه برق شود کفایت خواهد کرد.
#هزینه های بسیار گزافی از مردم در بحث این حامل انرژی گرفته می‌شود
امام جمعه شهرستان ادامه داد: هزینه های بسیار گزاف از مردم در بحث این حامل انرژی دارد گرفته می‌شود.
افروغی خطاب به مدیر کل برق استان گفت: خواهشی داریم و آن این است که با توجه به میزان انرژی خورشیدی و شدت بیشتر آن در شهرستان ما به نسبت دیگر شهرستان‌ها، یک دستورات بانکی و مشوق‌هایی را برای تولید کنندگان ایجاد کنند که بتوانند از این انرژی استفاده کنند و تولید برق داشته باشند.
#آب مورد استفاده مردم آب بیماری زا است
افروغی در بحث آب گفت: آب مورد استفاده مردم به سطحی رسیده است که این سطح از آب بیماری زا است و با هیچ وسیله‌ ی تصفیه آب این املاح گرفته نمی‌شود. با این وضعیت، آیا می ارزد که میانگین بیماران کلیوی در شهرستان بهمئی به خاطر مصرف آب یک افزایش چشمگیری داشته باشد! این یک مسئله امنیتی و حیثیتی برای نظام ما است.
ادارات شهرستان استقلال لازم را ندارند
وی گفت: تکمیل اداراتی که در شهرستان نیستند هم پیگیری شود و به عنوان دومین عیدی به مردم باشد. در رابطه با این موضوع ظاهرا همه چیز آماده است و فقط یک نگاه ویژه استاندار را می‌طلبد
افروغی ادامه داد: ادارات شهرستان ما آن استقلال لازم را ندارند و مدیران کل استقلال لازم را به آنها ندادند.
چارت ادارات ما تعدادی نیرو می خواهد که از مردم شهرستان بهمئی تکمیل خواهد شد.
 وی در ادامه گفت: مهمترین اتفاق فرهنگی با نام یادواره شهدا با ۲۰ هزار مهمان یک اتفاق خوب فرهنگی خواهد بود که ان شاءالله استاندار هم یک بازدیدی داشته باشند و هم عنایتی به بحث یادواره ی شهدا بکنند.
افروغی در پایان گفت: مصلی تنها مکان عمومی اجتماعات مردم است که تعطیل می باشد که با یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون و یا حتی کمتر می توان آن را درست کرد  که جشن های مردم شهرستان که در خیابان دارد انجام می شود در مصلی برگزار شوند.
خبر و عکس از سیروس بزمی

 خبرنگار/سیروس بزمی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*