اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202484
تاریخ انتشار: 1397/02/08 14:15
استاندار خوزستان در دیدار با معلم مضروب شهرستان حمیدیه با تاکید بر پیگیری قضایی این اتفاق، بر احقاق حقوق این فرهنگی ساکن شهرستان هویزه تاکید کرد

عصرجهان- غلامرضا شریعتی جمعه با حضور در منزل این معلم مضروب ضمن تفقد و دلجویی از این فرد، مراتب تاثر و تاسف خود را از وقوع این رویداد ابراز داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این دیدار با ابراز تاثر و تاسف از این رویداد غیرقابل قبول، اظهار کرد: در نخستین ساعات اطلاع از این رویداد تماس هایی با مقام عالی وزارت، معاون حقوقی وی، و سردار عباس زاده، فرماندهی انتظامی خوزستان داشتیم که شاهد واکنش سریع و به موقع نیروی انتظامی در دستگیری ضارب بودیم.


محمد تقی زاده با بیان اینکه حرمت معلم و فرهنگ خط قرمز ماست گفت: نباید اجازه داد افرادی نسبت به ساحت مقدس معلمی تعرض و بی احترامی کنند؛ تمام تلاش خود را برای پیگیری قضایی این رویداد تا مجازات عاملان انجام خواهیم داد.
وی در عین حال با اظهار اینکه وقوع این حادثه باعث تالم، تاسف و تاثر خاطر جامعه فرهنگیان خوزستان شد، افزود:باید همه افراد جامعه و مسئولان تلاش کنند تا حرمت فرهنگ، تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش حفظ شود تا بار دیگر شاهد چنین صحنه های دلخراشی در کشور نباشیم.
** تعرض به معلم نشانه نبود سلامت روحی است
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که به معلم بی حرمتی می کنند سلامت روحی و روانی ندارند.
قاسم ساعدی جمعه با حضور در منزل معلم فیزیک شهرستان حمیدیه که توسط یکی از اولیای دانش آموزان مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اظهار کرد: عیادت نماینده ارشد دولت در خوزستان و مسئولان استانی، منطقه ای و محلی از همکار فرهنگی مضروب در حمیدیه نشان دهنده اهمیت دادن به منزلت معلم در خوزستان است.
وی با بیان اینکه شغل معلمی بسیار مقدس است، گفت: یک وجه کار معلمی، سعه صدر و داشتن رفتار و منش ویژه است که یک معلم در جهت تربیت انسانها به کار می برد.
وی افزود: معلمی شغل انبیاست، چون پیامبر اسلام(ص)با مشکلات اجتماعی زیادی رو به رو بودند و مصایب زیادی را تحمل کردند، اما هیچ وقت از ادای رسالت خود دلسرد نشدند.
ساعدی گفت:جامعه مقتدر خوزستان که صاحب فرهنگی اصیل است باید حرمت معلم را بیشتر نگهدارد و ما از اولیا انتظار داریم که فرزندان خود را به رعایت حرمت معلم سفارش کنند تا معلمان بتوانند به رسالت خود که آموختن علم و دانش به فرزندان این سرزمین است، عمل کنند.
روز چهارشنبه هفته گذشته یک دبیر در مدرسه روستای دهکده از توابع شهرستان حمیدیه دانش آموزی را که با تاخیر وارد کلاس شده بود به دفتر مدرسه هدایت کرد اما ولی دانش آموز پس از تماس فرزند خود، با حضور در مدرسه معلم را مورد ضرب و شتم قرار داد.
وزیر آموزش و پرورش نیز پس از وقوع این حادثه، با تاکید بر پیگیری حقوقی موضوع، معاونت حقوقی و مجلس وزارتخانه آموزش و پرورش را مامور پیگیری آن کرد
م.ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*