اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202565
تاریخ انتشار: 1397/02/12 20:52
فرماندار بویراحمد: اردوگاه اسکان اضطراری امشب در پارک اسکان شهر یاسوج برپا می‌شود و چادرهای هلال‌احمر را در آن جا خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، صبح امروز به وقت محلی ۰۸:۳۸:۱۲ زلزله ای به قدرت ۵.۲ در مقیاس ریشتر شهر های سی‌سخت و یاسوج را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.
پس از وقوع این زلزله ستاد بحران در فرمانداری شهرستان بویراحمد تشکیل گردید


فرماندار بویراحمد از برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در پارک اسکان یاسوج خبر داد.
شاهرخ کناری اظهار کرد: تاکنون تعداد ۱۰۶ نفر مصدوم زلزله شدید در شهر یاسوج مورد مداوا قرار گرفته‌اند.
فرماندار بویراحمد گفت: از این تعداد ۳۸ نفر بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند که بیشتر این اقدامات در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج صورت گرفته است.
این مسوول گفت: مشکل آب و برق و گاز در شهر یاسوج نداریم و تنها مشکل ما آب منطقه مادوان است که خط لوله ۱۴ اینچ در منطقه مهریان براثر ریزش کوه دچار آسیب‌دیدگی شده و تا فردا این مشکل کاملا برطرف می‌شود.
وی گفت: تعداد ۲۰ علمک گاز دچار مشکل شده بودند که مشکل آن‌ها حل شد و اکنون تنها در برخی مناطق شهر یاسوج نوسان برق داریم و قطعی برق وجود ندارد.
کناری بیان کرد: به تاسیسات و ابنیه خسارات سنگین وارد شده به خصوص به منبع‌ها و مخازن آب که در روستاها و در شهر یاسوج مخازن آب آسیب جدی دیده‌اند و یک چاه آب تخریب شده است.
این مسوول از تعطیلی خوابگاه دانشجویان فرهنگیان به مدت دو روز خبر داد و گفت: به دلیل آسیب دیدگی این خوابگاه تعطیل شد.
وی گفت: بیشترین مشکلات و آسیب‌ها به روستاهای گنجه‌ای و ده‌برآفتاب و اکبرآباد وارد شده است.
کناری بیان کرد: اردوگاه اسکان اضطراری امشب در پارک اسکان شهر یاسوج برپا می‌شود و چادرهای هلال‌احمر را در آن جا خواهیم داشت.

تکمیلی/تعداد مصدومان زلزله ۵ ریشتری کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳۳ نفر رسید
جلال پوران‌فرد اظهار داشت: به دلیل زلزله ۵٫۲ ریشتری صبح امروز یاسوج و سی سخت تاکنون ۱۳۳ مصدوم داشته که به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۲ نفر بستری و ۸۹ نفر به صورت سرپایی در بیمارستان درمان، ۱۲ نفر سرپایی توسط اورژانس ۱۱۵ درمان و مابقی در محل مداوا شدند، عنوان کرد: از این تعداد ۴۴ نفر توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی یاسوج انتقال که ۱۲ نفر نیز در بیمارستان سرپایی درمان شدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد از انجام ۴ سورتی پرواز توسط بالگردهای دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و ابراز کرد: از این تعداد دو مورد برای انتقال بیمار و دو سورتی پرواز دیگر نیز با هدف ارزیابی انجام شد.

پوران‌فرد با بیان اینکه ۱۵ دستگاه آمبولانس، اتوبوس امبولانس و خودروهای فرماندهی و همچنین یک فروند بالگرد درگیر بودند، ادامه داد: بعد از اعلام وضعیت نارنجی ۵۰ درصد پرسنل عملیاتی و ستادی فراخوان شدند در حالی در وضعیت قرمز ۷۰ درصد پرسنل درگیر عملیات بودند.

وی افزود: هم اکنون اعلام وضعیت زرد شده است.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که پس زلزله‌‌ای حوالی ساعت ۲۰ و ۳۷ دقیقه امشب شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

بزرگی این پس لرزه ۲٫۵ ریشتر بوده و در عمق ۸ کیلومتری شهر یاسوج رخ داده است.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*