اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202612
تاریخ انتشار: 1397/02/15 19:22
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه ارتقاء بندر امام (ره) در دست بررسی و مطالعه است گفت: هنوز تصمیمی برای ارتقاء بندر امام خمینی (ره) به شهرستان اتخاذ نشده است.

عصرجهان-علی حسین حسین زاده روز شنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر تماسهای مکرر شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت تقسیمات کشوری در شهرستان ماهشهر گفت: ارتقاء مناطق مختلف هر استان اعم از روستا و شهر تابع شرایط خاصی است.


وی گفت: معمولا اداره تقسیمات کشوری در هر استان زیر مجموعه معاونت سیاسی اجتماعی است و کارشناسان آن تمامی ظرفیتهای استان برای ارتقاء از روستا به بخش و بخش به شهرستان را به صورت مستمر بررسی می کنند.
وی اظهار کرد: کارشناسان این حوزه در استان همواره تمام تلاش خود را برای استفاده حد اکثری از پتانسیلها و قابلیتهای هر منطقه به کار می گیرند و در صورت اثبات قابلیتها پیشنهادات خود را به وزارت کشور ارائه می دهند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد: برای ارتقاء منطقه بندرامام(ره) به شهرستان و تفکیک از شهرستان بندری ماهشهر از قبل تا کنون پیشنهاداتی وجود داشته است که در دست بررسی است و تاکنون تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.
وی اظهار کرد: برای ارتقاء شهر بندر امام به شهرستان لازم است کارشناسان وزارت کشور به همراه کارشناسان تقسیمات کشوری در استان خوزستان بررسیهای میدانی خود را انجام دهند و در این خصوص می بایست پیوستهای فرهنگی و اجتماعی آن هم لحاظ شود.
وی با زمان بر بودن این بررسی تاکید کرد: تصمیمی تا کنون در این خصوص گرفته نشده است و ارتقاء و یا تغییری نیز در این زمینه انجام نشده است زیرا نیاز به کارهای کارشناسی بر اساس شاخصهای دقیق وزارت کشور دارد و در نهایت هر گونه تصمیم گیری در خصوص تقسیمات کشوری به عهده هیات دولت است.
شهر بندر امام(ره) از توابع شهرستان بندر ماهشهر در 100 کیلومتری جنوب شرقی اهواز واقع شده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*