اخبار عمومی
اعلام وصول 2
202655
تاریخ انتشار: 1397/02/18 00:47
کنایه روحانی به علم‌الهدی/نمایندگان مشهد روحانی را همراهی نکردند/بوی رئیس شدن لاریجانی به مشام می رسد

عصرجهان- در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد،در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد

کنایه روحانی به علم‌الهدی

رییس جمهور در یک نشست خبری در جریان سفر به خراسان رضوی گفت: مشهد با شهرهای دیگر فرق ندارد. اینکه می گویند مشهد شهر امام رضاست دقیق نیست این صحبت بلکه ایران کشور امام رضاست و مشهد هم استان خراسان‌رضوی هم افتخار می کنند تحت لوای امام رضا(ع) هستند. اگر چیزی حلال است برای همه حلال و اگر چیزی حرام است برای همه حرام است. مشهد با دیگر شهرهای کشور متفاوت نیست و ما یک قانون داریم و باید در سراسر کشور یک قانون اجرا شود. همه باید تلاش کنند اگر مشکلاتی هست مشکلات رفع شود.


حمله تند میرلوحی به حداد: مواظب باشید دق نکنید

محمود میرلوحی که این روزها با لیست اصلاح طلبان راهی شورای شهر تهران شده و در زمان انتخابات مسئولیت های مالی ستاد را بر عهده داشته است در گفت و گو با خبرآنلاین خطاب به حدادعادل می گوید «مراقب باشید بر سر اخبار جعلی که دوستانتان ساخته اند دق نکنید». میرلوحی در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرآنلاین که پرسیده بود «آقای حدادعادل گفته اند هزینه انتخاباتی اصلاح طلبان برای هر نماینده دو میلیارد تومان بوده است آیا این صحبت صحت دارد؟» گفت: آقای حداد عادل گفته بودند که آدم باید از این هزینه ها دق کند امیدوارم ایشان از اخبار جعلی که از طرف دوستان خودشان ساخته شده است دق نکنند. فارغ از این اخبار جعلی باید بگویم ما در دو انتخابات گذشته یعنی انتخابات مجلس دهم و انتخابات شوراهای پنجم مسئولیت مالی با من بود که یادم هست در انتخابات گذشته آقای مقیمی با من تماس گرفت و گفت چرا حضورتان سطح شهر کم است که من همان زمان گفتم جامعه تغییر کرده است و اساسا راهبرد اصلاح طلبان با شیوه هایی که آقای حدادعادل و رفقایشان در تبلیغات انتخاباتی دارند تفاوت دارد اگر یادتان باشد انها چه بیلبوردهایی را در سطح شهر نصب کرده بودند و همه میادین شهر را یکدست پارچه کشیده بودند. این دوستانی هم که عنوان می کنند باید دق کرد برای این است که خودشان در انتخابات ها هزینه های هنگفت می کنند و به همین خاطر نمی توانند باور کنند که اصلاح طلبان در این دو انتخابات بتوانند با سر جمع هزینه یک میلیارد تومان آن را به پایان برسانند و برای همین است که ما هرچه توضیح می دهیم باز آنها اخبار جعلی را تکرار می کنند. ما معتقدیم اگر انتخابات پای آنها گران تمام شده بروند طلبشان را از جای دیگری بگیرند اصلاح طلبان هرگز چنین هزینه هایی نکرده اند. البته شاید باشند افرادی که خودشان از پول خودشان هزینه مضاعفی کرده باشند اما متوسط همان است که گفتم.


پست اینستاگرامی فیلترینگ در شان روحانی نبود

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: چطور حاضر می‌شوید یک پیام‌رسانی که فضای اقتصادی شما را مورد هجوم قرار می‌دهد و خطرات بزرگی را پدید می‌آورد در کشور فعالیت کند و تازه از آن حمایت کنید و بگویید چرا فیلتر شده است؟! هادی صادقی گفت: قطعاً آن مطلب منتشر شده در فضای مجازی منسوب به رئیس جمهور در شأن رئیس جمهور نبود آن هم در یک پست اینستاگرامی. وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم این یک جوری اصلاح شود و در واقع برگردد و دولت به وظایف قانونی خود عمل کند نه اینکه ادعا کند ما فیلتر نکردیم و فیلتر هم نمی‌کنیم. معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان داشت: واقعاً این موضوع در شأن دولت نیست. هرچند اگر جایی دولت به وظیفه قانونی‌اش عمل نکند قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و کاری که باید انجام دهد را انجام می‌دهد.


سرک‌کشیدن‌های بی‌جا در نمایشگاه کتاب دیگر تمام شده

سیدعباس صالحی می‌گوید: دیگر شاهد سرک کشیدن افراد غیر از مجموعه فرهنگ در نمایشگاه نیستیم و این موضوع به طور کامل حل شده است. سیدعباس صالحی همچنین درباره کتاب‌هایی که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند اما به ناشران آن گفته شده است که این کتاب‌ها را نفروشند، اظهار کرد: فضای نمایشگاه کتاب در مالکیت وزارت ارشاد و اصحاب صنف است. قبل از این شاهد سرک کشیدن‌ کسانی که خارج از این مجموعه بودند، بودیم اما این موضوع به طور کامل حل شده است و مجموعه‌های بیرونی در امور نمایشگاه دخالت نمی‌کنند و دیگر شاهد سرک کشیدن‌ها در محیط نمایشگاه نیستیم.


ذوالنور: آثاری از پشیمانی در چهره کروبی ندیدم

25 آبان سال گذشته بود که خبر دیدار حجت‌السلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی با مهدی کروبی در حصر، بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. او در همین زمینه به رسانه‌ها گفته بود که در دوران حصر حدودا 14 ساعت بحث خصوصی دو نفره با کروبی داشته است. این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با تسنیم، اظهار داشت: «در چند وقت گذشته ندیده‌ام که سران فتنه از گذشته خود به صورت علنی اظهار ندامت کنند و تا زمانی که این اتفاق رخ نداده، باید حصر ادامه پیدا کند.» حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه «ممکن است در پشت پرده سران فتنه اظهاراتی داشته یا اظهار ندامت کرده باشند»، ادامه داد: «گناه علنی، عمومی و اجتماعی سران فتنه نیاز به توبه علنی دارد که این اتفاق هنوز نیفتاده است.» نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه «بنده آثار متنبه شدن در چهره سران فتنه را ندیدم»، گفت: «سران فتنه 88 باید در تریبون رسمی از اقداماتی که انجام داده‌اند اظهار پشیمانی کنند تا به دامن مردم بازگردند.»


ادامه انتقادهای اینستاگرامی روحانی از فیلترینگ تلگرام

حسن روحانی بار دیگر در صفحه اینستاگرامش نسبت به فیلتر شدن تلگرام واکنش نشان داد. رئیس جمهور با قراردادن عکسی با نماد تلگرام در بخش story اینستاگرامش، بار دیگر نسبت به فیلتر تلگرام واکنش نشان داد. او با هشتگ های جریان آزاد اطلاعات و شفافیت نوشت: دنیای امروز، دنیای سرعت و ارتباطات است، اگر می خواهیم در کشور فساد از بین برود، راه آن اطلاع داشتن مردم و جوانان از امور است، چراکه بدون اطلاع مردم، شفافیت و حضور جوانان و تنها با دادگاه و نیروی امنیتی نمی توانیم با فساد مقابله کنیم .


علم الهدی و رئیسی با روحانی دیدار نکردند

سفر استانی حسن روحانی رئیس جمهوری به خراسان رضوی و مشهد مرکز این استان، مورد پسند مخالفان او قرار نگرفته است تا جایی که بعد از گذشت یک نصف روز از حضور روحانی در مشهد خبری از دیدار و یا استقبال سید احمد علم‌الهدی امام جمعه این شهر با رئیس جمهوری منتشر نشده است و همزمان با این سفر تولیت آستان قدس رضوی هم ترجیح داده از نمایشگاه کتاب در تهران بازدید کند. در سفرهای استانی قبلی حسن روحانی رئیس‌جمهوری به مشهد، علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به استقبال و دیدار او رفته بود اما امسال بعد از گذشت یک روز از حضور روحانی در خراسان رضوی و همچنین یک نصف روز در مشهد خبری از دیدار و مهمان‌نوازی رئیسی از رقیب انتخاباتی خود و علم‌الهدی از رئیس‌جمهوری نیست. به نظر می‌رسد سایه شکست خردادماه سال گذشته رئیسی بر وضعیت سیاسی مشهد سایه افکنده است. رئیس‌جمهوری صبح امروز مترو مشهد را بدون حضور دو مقام مهم مشهد افتتاح کرد و بعد در جلسه شورای اداری، توسعه و برگزیدگان و افتتاح پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی استان خراسان رضوی سخنرانی کرد درحالی‌که رئیسی و علم‌الهدی ترجیح دادند حضوری نداشته باشند. اما نکته مهم‌تر این است که حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز در مشهد مقدس حاضرشده است اما تا ظهر امروز به حرم امام رضا(ع) نرفته است. سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ترجیح داده که بی‌اعتنا به سفر رئیس جمهوری در تهران از نمایشگاه کتاب بازدید کند./اعتمادآنلاین

نمایندگان مشهد روحانی را همراهی نکردند

حسن روحانی رئیس جمهور صبح دیروز یکشنبه به استان خراسان رضوی سفر کرد.جواد کریمی قدوسی، حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر، حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده بحرینی و سید امیرحسین قاضی زاده چهار نماینده مشهد هستند که در سفر رئیس جمهور حضور نداشتند. رضا شیران تنها نماینده مشهد است که در این سفر حضور داشت./الف

بوی رئیس شدن لاریجانی به مشام می رسد

بهروز نعمتی، عضو فراکسیون نمایندگان مستقلان ولایی مجلس با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون برای بررسی گزینه‌های ریاست و هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال سوم مجلس دهم، اظهار داشت: هنوز در فراکسیون مستقلان ولایی مجلس، جلساتی برای تعیین مصادیق و گزینه‌های ریاست و هیئت‌رئیسه این دوره از مجلس تشکیل نشده اما گزینه نهایی ما برای ریاست مجلس، آقای لاریجانی است.محمدرضا نجفی عضو فراکسیون امید نیز با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس در سال سوم مجلس دهم و برنامه‌های این فراکسیون در این باره، گفت: گمانه‌زنی‌ها برای گزینه‌های انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس در فراکسیون امید مطرح شده و برخی دوستان برای عضویت در هیئت‌رئیسه مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند، اما اینها فقط در حد گمانه‌زنی است. وی درباره گزینه‌های احتمالی فراکسیون امید برای ریاست مجلس، اظهار داشت: بنده در صحبت‌هایی که با آقای عارف داشته‌ام، چیزی از وی نشنیدم که نشان‌دهنده این باشد که وی تمایلی برای کاندیداتوری در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس داشته باشد، بنده چنین برداشتی ندارم که آقای عارف بخواهد در این مسئله ورود کند./تسنیم

برچسب ها:
بسته خبری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*